Gå til innhold

Kommentartråd: INVERTED by ToB1 | Meh.'s Mods

Anbefalte innlegg

Et rødt Crosshair IV Formula parret med disse GT brikkene vil gjøre susen. :whistle:

Det ville rett og slett blitt veldig pent! new_woot.gif

Du vil uansett få et godt system uansett om du går for 1055T eller 1090T.

Det er problemet. Jeg vet ikke om jeg skal ofre ca. 800kr for å få 1090T i stedet for 1055T hmm.gif

Time will show!

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett så lykke til. :thumbup: Regner med vi få se hva du endte opp med-

Takk! Ja, selvfølgelig. Så lenge jeg klarer å komme fram til en konklusjon :p

Valget havner vel på om du har de ekstra 800 kronene og har lyst til å investere i ekstra maskinkraft.

Vi får se da ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beklager at det har vært lite aktivitet her i det siste, jeg har vært på ferie, så det er blitt litt lite modifisering den siste uken...

Pakken fra Komplett.mo ankom like før jeg dro, men jeg har dessverre ikke fått hentet den.

Nå når jeg endelig er hjemme igjen skal jeg se om jeg får hentet pakken i løpet av dagen, så det kanskje blir litt mer liv her :)

Når det gjelder hardware er jeg fortsatt litt usikker på RAM-brikker, og lurer litt på om jeg kanskje skal si at jeg greier meg med 4GB den første perioden, og heller ser an de resterende 4GB til et senere tidspunkt ;)

Lenke til kommentar

Bilder trengs av pakken da :)

Bilder av pakken trengs da :)

Angående prosessor så ville jeg ha gått for 1055T. Har snakka med en anen fyr og han sier den er veldig lett å klokke. Bruker du vann eller luftkjøling igjen? Uansett så vil du få den ganske lett opp på 4Ghz. Da har du også 800kroner utenom du eventuelt kan bruke på bedre kjøling.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Ja, jeg har tatt noen (tror det ble 129) bilder av det som kom i pakken fra Komplett.no, så det blir nok en oppdatering i løpet av dagen thumbup.gif

Komplett.no sponser med Corsair H50 så prosessoren blir vannkjølt. Derfor kommer jeg heller ikke til å bruke 800 kroner på bedre kjøling ;)

Hva tror dere jeg vil ha mest glede av, 1055T og 8GB RAM eller 1090T og 4GB RAM?

Lenke til kommentar

Her går det for det meste i Photoshop, Spotify, Foobar 2000, Google Chrome (opptil noen hundre faner samtidig), Cinema 4D, Skype, Battlefield: Bad Company 2, Digital Photo Professional, Sony Vegas, osv.

Det er jo fristende å gå for 1090T siden da vet jeg at jeg alltids kan oppgradere til 8GB om lommeboka ønsker det. Om jeg går for 1055T og 8GB RAM er det jo ikke like lett å oppgradere til 1090T i og med at det bare blir å sløse med penger hmm.gif

Forresten, hva er forskjellen på Dominator GT og Dominator GT DHX+

EDIT: Er det at DHX+ ikke har medfølgende vifte?rolleyes.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

I og med at jeg nå skal kjøle prosessoren med H50 som ikke tar så stor plass rundt og over RAM-brikkene, vil det vel være like greit å kjøpe med RAM-kjøler når jeg først skal ha nye RAM-brikker ;)

Det koster jo under 150 kr ekstra for kjøler, så hvorfor ikke...

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

H50 burde fungere knakende bra. Med den kjøleren vil du ikke ha problemer med å klokke noen av prosessorene høyt. Vet ikke om du vil høyest opp i klokk fortest mulig (1090T) eller om du like og bruke litt mer tid og finne ut av ting (1055T). Må uansett få se resultatene dine :thumbup:

Anngående RAM'en så er jo det hipp som happ. Selv kjører jeg 8GB og bruker aldri mer enn 4 av de når jeg har oppe de fleste av programmene mine (3ds max, PS, et spill, osv).

Har lyst til og se noen bilder med kjøleren og alt utstyret i kabinettet også. gleder meg :)

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på klokking osv. akkurat nå i og med at det er forholdsvis nytt for meg i og med at de funksjonene i BIOS er sperret på dette hovedkortet, så jeg er nybegynner på det feltet :p

Da får 4GB holde en stund i hvert fall ;)

Bilder av H50 og resten av det Komplett.no sponser med kommer nok i løpet av dagen, men været er ikke så bra akkurat nå, så jeg bruker nok bare de bildene jeg tok ute i går.

Dessverre er jeg ikke 100% frisk etter utenlandsturen, men jeg håper og tror jeg blir bedre i løpet av kort tid, så jeg får fart på moddingen!

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Noe av det som er så flott med den er at den ikke dekker til hovedkortet på samme måte som store kjøleribber.

Jeg klarer nesten ikke vente med å få tak i nytt hovedkort, prosessor og RAM, for dette kan virkelig bli nydelig wub.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Beklager at det går litt sakte for tiden, folkens. Jeg har for det meste brukt tiden på å tenke ut hva som vil være den smarteste løsningen med tanke på frontpanelet, og litt forskjellige oppmålinger av vifteposisjoner, hull til lysdioder i føttene osv.

Sånn det ser ut nå blir nok fronten seende slik ut:

post-169569-1280777657,2243_thumb.jpg

Det mørke feltet er der kun for å vise at det er i den delen av kabinettet jeg hovedsaklig planlegger å montere harddisker.

I virkeligheten er nok kabinettet litt høyere og større i forhold til blant annet DVD-spilleren.

Hva tror dere om oppsettet jeg har valgt på frontpanelet?

Jeg tror kanskje jeg får litt problemer med å få viftestyringen integrert i MDF-plata som er i fronten av kabinettet. Det det er noe med at skruknottene på potensiometerne ikke stikker ut så langt i forhold til skjermen, og derfor kan det hende jeg blir nødt til å "dytte" skjermen litt bakover, noe jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal gjøre :ermm:

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...