kaffebryggare Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Megmegmegmegmeg. *Sende PM* Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Regner med at du skal kjøre XP med den hardwaren :!: Jeg har en zalman zm f1 kabinettvifte som er ubrukt, men pakningen er åpnet. Ellers så har jeg de gamle oransjekabinettviftene mine Tobias (2x12 cm og 1x 9,2cm), hvis det er av interesse. For en billig penge så klart Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Regner med at du skal kjøre XP med den hardwaren :!: Jeg har en zalman zm f1 kabinettvifte som er ubrukt, men pakningen er åpnet. Ellers så har jeg de gamle oransjekabinettviftene mine Tobias (2x12 cm og 1x 9,2cm), hvis det er av interesse. For en billig penge så klart Om du mener HTPC-en så vet jeg ikke om det blir XP på den. En i klassen har sakt at han har en XP 64 bit CD jeg kan få, men 500MHz og 32 bit holder nok ikke til det. Det blir nok heller Ubuntu e.l. Om du synes det er latterlig dårlig hw, er jeg helt enig Se prosjekt Dark Revolution, og du vil forstå hvorfor dette prosjektet ikke er prioritert så veldig sterkt Om du ser på prisen på kabinettet og strømforsyninga, vil du sikkert tro jeg er idiot Jeg har allerede en del vifter fra skolen og en del fra tilfeldige strømforsyninger, så jeg trenger de vel egentlig ikke. Spørsmålet er bare hvor mye du skal ha for dem Endret 14. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) 100-150 eller noe for alle 4? Ja, jeg tror du er litt idiot Litt overkill med 1200 W og så dyrt kabinett, selv om det så klart har lang levetid og er bra. Det som er kjedlig når du skal ha så gode komponenter er at du må vente lenge på å få råd til alt, og du kjenner det vel godt i lommeboka :!: O.T. Har forresten fått min pc i gang igjen Har også fått inn en ny disk, nye kabinettvifter og skal sette inn en viftekontrol. Men tror ikke jeg gidder å oppgradere hardware før om et år eller noe. Endret 14. januar 2010 av Sindre :) Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) 100-150 eller noe for alle 4? Ja, jeg tror du er litt idiot Litt overkill med 1200 W og så dyrt kabinett, selv om det så klart har lang levetid og er bra. Det som er kjedlig når du skal ha så gode komponenter er at du må vente lenge på å få råd til alt, og du kjenner det vel godt i lommeboka :!: O.T. Har forresten fått min pc i gang igjen Har også fått inn en ny disk, nye kabinettvifter og skal sette inn en viftekontrol. Men tror ikke jeg gidder å oppgradere hardware før om et år eller noe. 100-150 kr for alle fire er ikke så alt for ille, bare de ikke er helt ødelagte Jeg kjenner det egentlig ikke så godt i lommeboka, men nettbanken derimot... O.T. Har forresten fått min pc i gang igjen Har også fått inn en ny disk, nye kabinettvifter og skal sette inn en viftekontrol. Men tror ikke jeg gidder å oppgradere hardware før om et år eller noe. Var det forsatt problemene med RAM-brikka som var problemet? Hvordan disk og vifter har du fått deg? Hvilke viftekontroll er det du tenker på? Maskina di er jo brukbar enda, men min begynner å dra på åra, så det er på tide med en kraftig oppgradering nå EDIT: Han som har Windows XP 64 bit CD-en til overs har også en Windows 7 Ultimate 64 bit-CD jeg kan få låne Endret 14. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Alle viftene fungerer perfekt, spesielt zalmanvift som er helt ny Vet ikke helt hva problemet var, men tror kanskje den gamle disken var ustabil. Har satt inn WD Caviar Black 640 gb, en zalman f2 og 2x zalman f3. Har fått viftestyringa i posten, men har ikke fått satt den inn enda. Virka helt grei i forhold til prisen. Bror min harflere gratisutgaver av både XP, VIsta og 7, men hadde brukt beggen 7'erne sine, så innstallerte Vista 64 bit. Fikk nesten litt lyst til å tukle med en gammel "kontorpc" jeg nå Bare for morro skyld. Hvis jeg bestemmer meg for det skal jeg beholde en eller to av de viftene Hvis han i klassen din bare har den vanlige versjonen eller OEM av windows 7 får du jo bare brukt den på en PC av gangen. Kun mulig å bruke det på flere pcer hvis du har familipakke med flere lisenser. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Vi går elektro-linja og vi har faktisk en god del peiling på pc Den kan brukes på mer enn en PC... Joa, det er jo gøy å mekke på gamle PC-er selv om de ikke er av kraftigste slaget Ellers kan jeg jo nevne at jeg har prøvd å installere nettverkskort-drivere på HTPC'n, men etter å ha prøvd med 6 forskjellige minnepinner har jeg enda ikke lyktes med å finne en som har drivere installert Nå jeg skulle installere Ubuntu fra en brent CD, fant den ut at 689 MB av disken var brukt, men fila var bortevekk... Nå jeg senere har testa CD'n på den bærbare PC'n, finner jeg fila med en gang... Endret 14. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Vanlig versjon av Windows kan bare brukes på en PC av gangen... Bare les i denne tråden. Kun familiepakka med flere lisenser som kan brukes på flere pcer. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Vanlig versjon av Windows kan bare brukes på en PC av gangen...Bare les i denne tråden. Kun familiepakka med flere lisenser som kan brukes på flere pcer. Jeg tror deg jeg, men jeg sier bare at den han har kan installeres på flere PC-er. Om du lurer på hvordan, er det enklest å ta det over PM Endret 14. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Gladnyhet! Driveren til PCI-nettverkskortet har endelig latt seg installere! Dette innlegget er faktisk skrevet på HTPC'n I går var jeg innom IKEA og Clas Ohlson, så det kommer nok en oppdatering i morgen med bilder av litt av hvert... Jeg tror dessverre at prosjektet med bygging av matskap kan regnes som over ettersom jeg etter all sansynlighet ikke har plass i hylla, på noen måte som ville vært praktisk. Det kan hende jeg heller lager et lite låsbart skap for oppbevaring av kamera, DAP/PMP e.l. Håper jeg ikke kjeder dere for mye all denne gamle hardwaren... Hadde jeg hatt tilgang til noe bedre ville jeg såklart brukt det Da jeg var innom Clas Ohlson la jeg merke til at de hadde 2GB DDR2-brikker til 300 kr pr. stk. synes dere jeg skal investere i to slike for å ha til serveren? Da ville jeg endt opp med 4GB framfor 2GB totalt. Endret 17. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Oppdatering#4 Maskinvare-oppgradering til HTPC'n og hyllehygging! Baklager at det tok så lang tid før jeg satt meg ned for å lage ny oppdatering... Endret 15. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hva hylla og vinkelbeslagene angår, så kan du jo borre et hull igjenom den øverste pulten på lik linje med vinkelbeslagene og feste vinkelbeslagene i toppen på den andre pulten. Så kan du da bare putte en bolt igjenom som du låser med en mutter på andre siden av pultens bein. Så sitter pultene sammen, samtidig som det er lett å demontere. Ble litt rotete forklart, så si i fra om jeg skal forklare meg bedre. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Jeg tror jeg skjønte hva du mente, men han du lage en enkel skisse så jeg er sikker på at jeg forsto? Om jeg forsto deg riktig, var det en god ide, men jeg vet ikke om det er noe spesielt enklere enn å lime på et par lister på toppen av det nederste bordet, for å holde bordbena til det øverste bordet på plass. Endret 18. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Mekker en rask skisse i SketchUP jeg, er like rask der som i Paint så. Men kanskje din idé er bedre ja, sett bort i fra at med min idé så er du så og si garantert at hylla ikke faller sammen. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Om jeg velger idéen din, sitter i hvert fall hylla sammen... Men samtidig fører det jo til at jeg må ha med (litt) verktøy på TG For meg går det sakte i Paint, saktere i SketchUp, og fort i Photoshop Endret 18. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Da håper jeg skissa er lett forståelig. SketchUp går raskere enn Paint for meg, da jeg er mer vant til det programmet. Pult 1 er nederste pult, og pult 2 er da selvfølgelig den øverste. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Da tenkte jeg rett, bortsett fra at jeg tenkte at boltene skulle gå gjennom bordplata i pult 1. Men det blir jo egentlig det samme Endret 18. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, bli jo forsåvidt det. Opp til deg hva du vile gjøre da. Vil jo kreve at du tar med deg en skiftenøkkel, og muligens en stjernetrekker på TG, men det er vel ikke krise? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Nei, jeg får nok med meg det om jeg trenger det Endret 18. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Nå virker det som om HTPC-delen av prosjektet kommer til å dø ut... Maskina registrerer ikke CD-plater, en harddisk har en versjon av Windows 2000 som skaper bluescreen, en harddisk har ikke OS, og det er visst noe feil med partisjonen som gjør at jeg ikke får installert en shit. Den siste harddisken har Windows 98, men nekter å boote normalt... Maskina har helle ikke godttatt USB-minnepinner på en evighet Så med mindre noen har et hovedkort eller en harddisk til overs, regner jeg denne delen av prosjektet som dødt Endret 18. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå