Gå til innhold

Kommentartråd: INVERTED by ToB1 | Meh.'s Mods


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan se om jeg kan få fikset en 3D-modell til deg, med mål i ettermiddag? :) Skal du ha ATX eller mATX -hovedkort i den?

 

 

 

Det må være plass til ATX ;) Du kan jo se på modellene jeg har bilder av i førstepost og i en oppdatering lenger ute i arbeidsloggen, så kan du få en idé om hva planen var.

 

Om du gidder å lage en 3D-modell blir jeg veldig takknemlig!thumbup.gif

 

Som du ser i blant annet førstepost klarer jeg jo å lage enkle 3D-modeller selv, men det er bare fint med andre synspunkter rundt oppbygning av selve kabinettet ;)

 

Jeg har vurdert å bruke lignende mål som de Mr.Anki. Kanskje 50x50x25 kan være noe? Eller 40x50x25 (40 i dybden) om det er plass.

 

EDIT: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=139708

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Skal se hva jeg får laget i ettermiddag da. :) 50x50x25 burde vel funke? Evt. 40x50x25 som du sier? Med 16mm MDF?

 

Jeg tenkte 16mm MDF, ja. Jeg tenkte også å ha en "skillevegg" som jeg kan skule kabler e.l. Rommet bak denne må være dypt nok til at jeg får plass til alle kablene som måtte være nødvendig.

 

Jeg tenkte å ha strømforsyninga i bunnen forresten ;)

Lenke til kommentar

Sånn, da var da noen tegninger fikset. :) Lar bildene tale for seg selv. ;) Legger med SketchUp -fila også, så kan du fikse selv på modellen om du måtte føle for det.

 

Forresten, anbefaler deg å lage harddiskburene i noe tynnere enn 16mm MDF, da slipper du å miste harddiskplasser på grunn av materialets tykkelse.

 

meh1.png

 

 

 

meh2.png

 

meh3.png

 

meh4.png

 

meh5.png

 

meh6.png

 

meh7.png

 

meh.zip

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, KongKake!new_woot.gif

 

Jeg planla å ha harddiskene andre veien (se bilder i førstepost) for å gjøre prosessen med å skjule kablene litt enklere. Men jeg har ikke bestemt det 100% sikker enda, så det finner jeg ut etter hvert.

 

Målene kan det hende jeg endrer litt på, men forslaget ditt falt godt i smak!dribble.gif

 

Siden jeg planla å ha harddiskene andre veien må jeg jo i så fall ha viftene andre veien også ;)

 

Men så var det viftene da... Jeg har ingen 120mm vifter til oversohmy.gif

 

Lurer på hvordan jeg løser et problemetermm.gif

 

- Kanskje jeg skal kjøpe meg noen under TG om det er nødvendig?

 

- Eller skal jeg bare la sidedøra være av foreløpig?

 

Jeg bryr meg forresten ikke om jeg rekker å skaffe noen fin power-knapp for øyeblikket. Å starte PC'n uten er ikke noe problem ;)

 

Om jeg ikke rekker å lage et ordentlig og fint harddisk-bur før TG må jeg nok lage noen enkle midlertidige løsninger som ikke skader kabinettet e.l. Men dette tar jeg som det kommer ;)

 

Vær så snill, føl fri til å komme med forslag! Her er ingen forslag for dumme!

 

Eller jo, noenph34r.gif

 

 

Neida :p

 

 

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Tenkte på å sette buret andre veien selv, men lar deg få utforme det. Det harddiskburet jeg lagde lagde jeg kun for at det ikke skulle bli så tomt, og for å sjekke hvor mange disker jeg fikk plass til. :p

 

Ellers, bare hyggelig å kunne hjelpe, du må bare endre på tegningen som du selv vil btw. :)

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på harddiskkabinettet selv. Jeg tenkte å lage det av MDF eller vanlig tre, men det kan hende jeg ender opp med et ferdiglagd bur, avhengig av flere faktorer.

 

Jeg vil tro tre eller MDF vil bli finest, så det kan være jeg satser på nettopp det. Har dere noen gode forslag til selve oppbyggingen, festingen og støydempingen av harddiskene?

 

Som sagt, jeg er ute etter deres meninger så jeg får tenkt dette ordentlig igjennom før selve gjennomføringen.

 

Om jeg får en grei LCD-skjerm til overs etter hver kan det hende jeg vurderer å bygge den inn i kabinettet for å gjøre den mer praktisk i bruk, men dette er kun en tanke foreløpig. Jeg har ingen LCD-skjerm til overs, og switchen fra ZyXEL har foreløpig førsteprioritering med tanke på innebygging/montering.

 

Switchen går som nevnt tidligere på 12V DC, og skal kobles til det via strømforsyningen. Jeg trenger en kontakt lignende den under, men vil ikke ofre den som fulgte med switchen. Har dere noen forslag til hvor jeg kan skaffe en slik?

ADC-Power-Lead-male-Connector-for-CCTV-camera-power_.jpg

 

 

Jeg vil helst slippe å måtte betale for hele sett som dette fra Clas Ohlson ;)

Lenke til kommentar

Se på eBay etter strømadaptere for switchen din, kjøp en og ofre kontakten fra den. ;) Evt. bare kjøpe den på Clas Ohlson. Skal du være sær og ikke ødelegge adapteren som fulgte med switchen får du tåle å bruke 150 kroner. :p

 

Angående harddiskene, så kan du lage et bur noe bredere enn det jeg lagde i SketchUp og henge diskene oppe med O-ringer. :) Og med døra, den kan du feste med hengsler bak og magnet foran.

Lenke til kommentar

Hvordan har du tenkt å feste dørene?

Alltid lurt på det når jeg tenker på å bygge noe selv...

 

Blir nok magneter eller noe.

 

 

Se på eBay etter strømadaptere for switchen din, kjøp en og ofre kontakten fra den. ;) Evt. bare kjøpe den på Clas Ohlson. Skal du være sær og ikke ødelegge adapteren som fulgte med switchen får du tåle å bruke 150 kroner. :p

 

Angående harddiskene, så kan du lage et bur noe bredere enn det jeg lagde i SketchUp og henge diskene oppe med O-ringer. :) Og med døra, den kan du feste med hengsler bak og magnet foran.

 

Da får jeg heller ofre den som fulgte med :(

 

Jeg lurer bare på hvilke typer hengsler som kan passe og se fint uthmm.gif Noen forslag?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått kjøpt MDF-plater! Da jeg så MDF-platene på Bauhaus fant jeg ut at 12mm så finere ut og var stiv nok osv, så da ble det 12mm i stedet for 16mm.

 

Siden jeg har så liten tid igjen før TG tenkte jeg at det var like greit å få de ansatte i Bauhaus til å kutte platene. Det kostet selvfølgelig litt ekstra, men da fikk jeg det i hvert fall gjort. Noen feil på målene ble det, men jeg får vel tåle at noen av platene ble en millimeter for smale?

 

Om jeg ikke har lastet opp bilder innen klokken 19.00 i morgen er det bare fint om dere maser litt på megthumbup.gif

 

Når det gjelder henglser funderer jeg litt på om det kan gå å bruke noe lignende dette for å gjøre skjøtene mellom platene så å si usynlige ;)

 

Om jeg i det hele tatt vil ha plass osv til hengslene står igjen å finne ut, men dette er ting jeg ikke konsentrerer meg om enda. En stygg midlertidig løsning som ikke skader platene skal jeg nok kunne fikse lett med noen reimer og stropperharhar.gif

Lenke til kommentar

Nice med plater. :) Gleder meg til update! ;D

 

Nå kommer jeg endelig ordentlig i gang med serveren :wee:

 

Etter mine beregninger kommer hovedkortbrettet til å dukke opp i løpet av morgendagen, så da har dere enda mer å glede dere til!thumbup.gif

 

Nå får jeg forhåpentlig vis litt mer plass enn om jeg hadde brukt 16mm. Målene på kabinettet blir enten 55x50x25 eller 55x45x25, men jeg er litt usikker ettersom jeg ikke har fått prøvd ut helt hvordan alle platene passer sammen ;)

 

Jeg tenker jeg kommer til å kutte til hovedkortbrettet etter hvert for å fjerne den delen der vifta er osv. Dette er fordi det vil gjøre kabinettet finere sett fra baksiden, og det vil bli mer praktisk med tanke på plass og plassering av de forskjellige tingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...