Gå til innhold

Kommentartråd: INVERTED by ToB1 | Meh.'s Mods


Anbefalte innlegg

Har dere noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det med en liten hylle i den nedre delen av hylla?

 

Jeg tenkte kanskje jeg kunne bruke den plata som er ment for å stive av konstruksjonen til hylle, men jeg er usikker på hvor hlyt det skal være under hylla, og hvor dyp den skal være.

 

Jeg tenkte jo også jeg kunne inkludert et lite løsbart skap så jeg har et sted å oppholde verdisaker e.l. Men jeg må først finne ut hvordan jeg skal ha hylla.

 

Vet dere forresten hvor jeg kan få tak i en slik åpne-/lukkemekanisme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå begynner jeg å få årlig tid med å gjøre ferdig hylla og serveren før TGermm.gif

 

Jeg regner med at jeg rekker meste parten av det som gjenstår på hylla i morgen, men jeg har enda ikke fått tak i 16mm MDF-plater :( De lokale byggforetningene har ikke annet enn 19mm, noe som blir alt for tykt.

 

Jeg regner uansett ikke med å få bygd kabinettet helt ferdig før TG, men det burde kunne brukes, i og med at jeg ikke ønsker å ta med Corsair 800D.

 

Har dere noen forslag til byggforetninger i f.eks. Oslo-området som har 1,6mm MDF på lager?

 

 

Jeg må vel kanskje får bestilt meg hovedkortbrett også snartwhistle.gif

 

Og når jeg snakker om det, hvorfor selger NetShop hovedkortbrett med og uten skruer? Må man ikke uansett ha med for å kunne feste hovedkortet fast i det?

 

HTPC-prosjektet setter jeg foreløpig på pause, men det er ikke mye som gjennstår, bare så det er sagt!cool.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Oslo-området som har 1,6mm MDF på lager?

 

Åja.. beklager. Ser du skulle ha 1,6mm MDF, ikke 16mm. Da veit jeg ikke hvor du får tak i det.

 

 

:tease:

 

 

 

Som nevnt i andre deler av forumet, jeg hater når SkriveLeif skal komme å ødelegge alt jeg skriver...mad.gif

 

Mente selvfølgelig 16mm ;)

 

Jeg har forresten blitt ferdig med det meste på hylla nå. Mangler vel nesten bare å feste den lille hylla i "første etasje", og en mutter til til veggfestet.

 

Oppdatering kommer forhåpentligvis i løpet av uka, siden jeg ikke tar meg tid til å lage en nå.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått bestilt hovedkortbrett fra NetShop, og MDF håper jeg å få kjøpt så fort som mulig så nå kommer jeg snart i gang med serveren for alvor!new_woot.gif

 

Jeg husker noen hadde plater for å feste strømforsyninga til kabinettet, som de kunne tenke seg å donere. Kan de som gjorde det si ifra her eller ta kontakt med meg så fort som mulig?

Lenke til kommentar

Hmm, jeg kan se hva jeg har. Da får du det på TG isåfall.

 

Da blir det kanskje litt for sent, dessverresad.gif

 

Jeg har funnetut at jeg er litt usikker på målene jeg skal ha på server-kabinettet. Jeg tenkte jo opprinnelig å ha 70x55x25cm, men jeg lurer på om det kanskje er litt i meste laget.

 

Har dere noen forslag til hvor stort kabinettet bør være/skal bli?

 

Det jeg trenger plass til er hovedkortbrettet, strømforsyning og en del harddiskplasser. Jeg vil gjerne ha god plass, men vil ikke gjøre kabinettet for upraktisk med tanke på frakt og plassering.

 

Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg, det haster littwink.gif

 

EDIT: Takk, det trenger jeg! Har ikke mye tid igjen nåsad.gif

 

Men som nevnt tidligere vil den uansett ikke bli ferdigstilt før TG, så oppgaven fram til da er kun å få den brukbar ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Hvor mange disker skal du ha da? Sånn eksakt. :)

 

Det har jeg ikke bestemt enda, men på TG skal jeg bare ha HW-en fra Dark Revolution i server-kabinettet for å gjøre det litt mer praktisk med tanke på frakt, og for å beskytte Corsair 800D mot riper ;)

 

Videre kommer jeg nok til å legge alle de "overflødige" SATA-diskene i servereen, men foreløpig har jeg ingen til overswink.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...