Meh. Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Kommentartråd: Sponsorer: ZyXEL sponser prosjektet med GS-108B, så nå blir det innebygget switch i serveren! Dremel sponser prosjektet med en Dremel 4000! Lamptron sponser prosjektet med power og reset knapper, og et par andre nyttige ting! Phenoptix sponser prosjektet med røde 3mm lysdioder! Komplett.no sponser prosjektet med Corsair H50, Silverstone SST-SOD01, Arctic Silver ArtiClean, Arctic Silver Alumina og Fractal Design EFS Fan Accessory! mhsalangli sponser med litt av hvert av hw ! Tusen takk til alle sponsorer! Kommenter i vei! Jeg setter pris på alle kommentarer og forslag! Endret 2. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Noen som blitt litt små-inspirert av Wikipedersen, eller? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Noen som blitt litt små-inspirert av Wikipedersen, eller? Joa, men jeg hadde faktisk tenkt på det før jeg så arbeidsloggen hans Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Oppdatering#1 Bilder av hardware og litt sånn... (Latterlig dårlige greier da ) Endret 15. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Oppdatering#2 Feste av hovedkort osv. Må si det var trangt i det lille VHS-spiller-kabinettet... Endret 15. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg har et demontert tastatur liggende her, og tenkte jeg skulle bruke en av tastene til power-knapp på HTPC'n. Hvilkke knapp synes dere jeg bør bruke? Delete? Ctrl? Esc? End? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Oppdatering#3 Feste av PSU o.l. Jeg har funnet ut at vi hadde en slik (i hvit) til overs, og jeg har funnet ut at de lar seg drive av en PC-strømforsyning, om nødvendig. Jeg regner med at jeg kommer til å bruke de til opplysning av hylla, i tillegg til eventuelle spots/lysrør. Om jeg ikke trenger alle fire LED-pinnene til opplysning av hylla, vil kanskje en eller to gå til indre opplysning av hoved-PC'n. Endret 15. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 OOooOOoooOoooO, spennende! Dettemåbareblibra! Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 OOooOOoooOoooO, spennende! Dettemåbareblibra! Det spørs nå det da Hardwaren er jeg usikker på om vil bli noe bra... Håper jeg får skaffa ny hardware snart... For å informere om det en gang til, jeg er åpen for det meste av hardware-/software-sponsing! (Selv RAM-brikker på 128 MB ville vært kjekt! :! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Noen som blitt litt små-inspirert av Wikipedersen, eller? Jeg er smigret. Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Noen som blitt litt små-inspirert av Wikipedersen, eller? Jeg er smigret. Det var bare det at han kom med HTPC, server ++ ikke så veldig lenge etter ditt prosjekt BTW, du må fikse linken i Oppdatering 3 tittelen. Den linker til Ikea. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 BTW, du må fikse linken i Oppdatering 3 tittelen. Den linker til Ikea. Takk for at du sa ifra! Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Artig prosjekt igrunn Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Artig prosjekt igrunn Ja, det blir noe litt uten om vanlig PC-bygging i og med at det blir så mye annet også... Håper bare jeg får oppgradert noe av hardwaren så fort som mulig... Men med tanke på lommeboka ser det ikke så lyst ut... :!: Den ene data og elektronikk-læreren min snakka om at skolen skulle kaste en del gamle PC-er, så det kan godt være jeg får med noe hjem i morgen om det ikke er kastet enda (Dessverre er det nok mest IDE-disker og eldre hovedkort uten SATA, men jeg håper å få fatt i RAM, vifter, og kanskje hovedkort med prosessor osv... Vi får se ) Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Gleder meg til jeg får se ferdig resultat, du må regne med litt tafsing på TG :!: Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Endret 12. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Som antatt fikk jeg ta med meg masse gamle PC-rester fra skolen. Hovedsaklig tok jeg med meg vifter, strømforsyninger, RAM, tastatur, nettverkskort, nettverkskabel, og et par prosessorer som jeg ikke vet helt sikkert om passer. Jeg skal prøve å få lagt ut en oppdatering med bilder o.l. eller hvert, men det kan ta alt fra timer til dager før alt er sortert og testet. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Ja, jeg var vel ganske heldig Men det er da ikke akkurat de beste delene på markedet det er snakk om :!: Jeg har uansett for mange RAM-brikker, så om noen trenger/har lyst på noen brikker på rundt 128MB er det bare å ta kontakt Endret 12. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå