Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Hvor mye skills trenger jeg for og lage en nettside som er like dynamsik som denne? Her er link! Endret 9. januar 2010 av Slettet-1nDPpQXNWW Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hvor mye skills trenger jeg for og lage en nettside som er like dynamsik som denne? Her er link! Er det et seriøst spørsmål, eller bedriver du spam? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hvorfor skulle jeg spamme? Nei, jeg lurer på hvor mye skills som trengs? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Du tenker på auksjonsida som ligger der? Ein ting er det visuelle, men du trenger ein god backend-løysning til å kunne levere innholdet. Det igjen krever programmeringskunnskaper / kunnskaper om rammeverk. Kunnskap: God kunnskap om css, ajax habil programmerer i php Forståelse for interaksjonsdesign. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg kan bare HTML hittil, men noen som kan si noe om hvordan jeg kan lære meg alt dette? Jeg lurer også på hvordan jeg skal oppdatere siden, mens noen ser på uten og ta f5 ?? Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 ta deg et par år og lær deg php, ajax, css og javascript, og du er godt i gang En ganske så avansert side i mine øyne. Kjøp deg en bok om emnene, studer på nettet o.l. Du skal nok ha en god del skills for å bygge opp en side som det der fra bunnen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Men forklar litt hvordan den fungere. Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Å lage en slik side er meget vanskelig om man skal starte fra scratch, og om man eventuelt ikke har noen erfaring fra før. Det første du må lære deg er å lage "inteligente" nettsider, eksmpelvis med PHP. Du må også lære deg bruk av databaser, som MySQL. Det grafiske kommer jo deretter også. Ajax og CSS er ligeså viktig. Alternativt er jo slike ferdige løsninger som man bare kan legge inn, innebærer nok en del tillpasning. Men er vel utvilsomt enklere en å lage det fra starten av. Frontend (nettsiden kunden ser) er jo en ting, men trenger også en god backend (adminsitrativ side) for å legge inn varer etc og for å ha det avskilt fra resten av nettstedet om ønskelig. Alt overstående kan være tung lærdom, men viktigste er å bare være lærevillig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Ok, visst jeg er lærevillig hvor lang tid blir det og ta før jeg kan komme på et slik nivå som du prater om? Jeg har begynnt som smått med CSS det skal bli etterfulgt av aJax så MySQL, PHP. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Tar et par år, avhengig av hvor mye du kan fra før og hvor mye tid du bruker på det. "etterfulgt av aJax så MySQL, PHP." Jeg ville snudd på rekkefølgen her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Ok. Et par år? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Å lære seg webutvikling er en gradvis prosess. Du trenger ikke holde på mange minutter for å lære lage en helt enkel nettside. Ta utgangspunkt i det, så avanserer du den gradvis. Men hold deg borte fra alt annet enn html og css. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Ok. Et par år? Eksempelet ditt var en site m. blant annet netshop m. auksjon. Det at du har lært ditt og datt og sql betyr ikke at du klarer å skru sammen en netshop riktig på første forsøk heller. Det blir som i en annen tråd her hvor noen lurte på hvor lang tid det ville ta å lage et bildegalleri i php. Det tar kort tid å skru sammen noe som virker, det tar lang tid å skru sammen en løsning som er «proff». Spørsmålet her er vel egentlig hva som er målet ditt. Vil du lære deg å programmere web så sett deg noen delmål som er litt enklere først. Vil du åpne en nettbutikk så gå for en ferdig løsning som du evt. kan tilpasse når du har lært hvordan. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg har tenkt senere i livet og lage nettside ja. Men har også lyst og lære hvordan jeg kan gjøre slikt selv! Lenke til kommentar
quantum Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg har tenkt senere i livet og lage nettside ja. Men har også lyst og lære hvordan jeg kan gjøre slikt selv! har du tenkt å leve ut 2010 og litt til rekker du fint dét ;-) den siden du refererte til inneholder ganske mye funksjonalitet. det er bare frustrerende å tenke på alt du må lære for å lage en sånn side. tenk heller på at du kan lære deg å lage litt enklere sider på null komma nix :-) det er bare å sette igang, det er utrolig mange gode tutorials ute på nettet, og det kommer *ikke* til å ta et helt år før synes det er morsomt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg kan lage skikkelige simple med HTML faen kor kult det er og se at man får til noe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå