Gå til innhold

Dobbeltmoralens konge, Stein Erik Hagen


Anbefalte innlegg

Dobbeltmoralen er at Hagen har gått aktivit ut med " trusler" om å flytte formuen og aktivaene ut av landet for forsøket med å presse igjennom fjerning av skatt på forume.

Hagen er motstander av formueskatten, slik ethvert fornuftig menneske burde være etter min mening. At du ut fra det konkluderer med at han "kjemper for å bli nullskatteyter" er et ganske langt hopp. Om jeg ikke husker helt feil har han uttalt at han er for velferdsstaten og gladelig betaler skatt, så lenge det er riktig type skatt.

 

Uansett har han like mye rett til de samme godene som alle andre skattebetalere, så lenge han fortsatt betaler skatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stein Erik Hagen virker for meg som en grådig mann som lirer av seg hva som helst bare han tjener penger på det. Det er en eneste stor maskerade. Han foreslår ting som er til fordel for seg selv og bruker samfunnet som et alibi.

 

Selvfølgelig er han ikke alene om dette, men ingen skriker fullt så høyt og motbydelig som han.

Lenke til kommentar

Hvem her har egentlig lyst til å betale skatt? Sånn innerst inne, hadde det ikke vært greit å slippe å betale? Nuff said.

Hvis jeg hadde betalt så utrolig mye urettferdig skatt (formue) som ham, så hadde jeg også villet røske med meg alt jeg kunne tilbake... vent jeg gjør jo det! (bare ikke i like stor skala verken den ene eller andre veien).

 

 

– Det var ikke akkurat Stein Erik Hagen vi tenkte på da denne støtteordningen ble laget, medgir byråd for samferdsel, miljø og næring i Oslo, Jøran Kallmyr (Frp).

 

Han mener Hagen hadde hatt råd til å betale for varmepumpa selv og varsler nå en full gjennomgang av ordningen.

Too bad, so sad. Regelverket er der. Ikke klag når noen bruker det. Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hvordan er dette dobbeltmoral? (Sett att ting er så enkelt som framstilt i førsteposten, jeg her ikke tenkt å sette med inn i detaljene om hverken Hagens skattebidrag, Hagens meninger omm eget skattebidrag eller refosjonsordningen for varmepumper)

 

Om Hagens moral skulle våre så enkelt som "grafs til det alt du kan" (noe det helt sikkert ikke er) ville det fremdeles bare vært ett enkelt lag med moral. Man kan gjerne argumentere for at det er dårlig moral, men dobbel er en slik moral ikke.

Lenke til kommentar

Greit at Hagen ikke er så veldig sympatisk som person men det blir en annen sak.

 

Som Enøk tiltak er det jo glimrende å spare såpass mange KWh og at han får dekket knapt 6% av totalprisen må da være helt greit sånn objektivt sett.

 

Videre har han nok igjennom årene helt sikkert betalt nok skatt til at det han får tilbake av det offentlige i sammenligning blir den berømmelige "dråpen i havet".

 

Noen har en holdning om at man skal være så voldsomt takknemlig for alle ytelser man får fra det offentlige. Sannheten er vel at mange betaler inn mye mer i skatter enn de noengang får av gjenytelser fra staten.

 

Nei dette synes jeg er en bagatell som noen politikere ønsker å lage sak av for å dreie oppmerksomheten vår bort fra viktigere ting.

 

Langt mer bekymret for at STATNETT får ture fram og ødelegge norsk natur bare for å sikre at vi får en JEVNT HØYERE STRØMPRIS NÅR DE KOBLER OSS SAMMEN MED RESTEN AV EUROPA.

 

For strømprisen er nå på vei til å bli en europeisk handelsvare som det både spekuleres og "trades" i. Sikkert kult for strømmeglerne - men det betyr etterhvert mye dyrere strøm for Ola og Kari Nordmann.

 

Men slik fakta-info og fokus på langt viktigere saker blir borte så fort politikerne vifter med en rød klut som heter Hagen....

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar
Refusjonen i seg sjølv er ok, miljømessig er det ok.

Dobbeltmoralen er at Hagen har gått aktivit ut med " trusler" om å flytte formuen og aktivaene ut av landet for forsøket med å presse igjennom fjerning av skatt på forume.

 

Hagen blir då tilnærma lik nullskatteyter ned fjerning av formueskatten.

 

Nei og atter nei. Formueskatt er dobbeltbeskattning.

 

Først skatter firmaet(ene) av all inntekt. Hvis Hagen velger å ta penger ut av bedriften må det skattes for den operasjonen og. Derretter kommer så formueskatten, på penger som det allerede skattet for.

 

Ifølge Norsk lov er det ikke lovt med dobbelt beskattning, men ett A/S er jo forsåvidt som en "person", det er derfor staten kan skatte de samme pengene om igjen.

 

Det er akkruatt like idiotisk når man regner med huset i en eventuell formueskatt. Det er allerede betalt moms på alle varer og tjenester for huset, alt fra dassen til rørleggeren. Likevel må mange skatte for verdien av disse varene igjen!

 

Norge er det eneste vestlige landet jeg vet om som enda har formueskatt. Uansett er det jo ikke slik at formuen til Hagen bare står på bok. Formuen må forvaltes.

Banken kan jo velge å låne bort disse pengene, slik at andre kan innvistere eller bygge ut sine bedrifter. Samfunnet hadde heller ikke klart seg uten innvestorer i feks byggesektoren.

 

Så mener alle dere at Hagen ikke skal få noe igjen for alle de pengene han har skattet. Hvis tallene fra skattelisten er korrekt skattet han i 2002 nesten 300 millioner kroner, så får han 180 000 kr igjen, er det dobbeltmoralsk?

Lenke til kommentar
Tror folk bare er mer nysjerrig på hva som driver en så fantastisk rik person til å være så ekstremt gniten.

 

Han drives av profitt. Jo mer gnien han er, jo bedre for oss alle.

Det er ikke bra for miljøet at han stikker av med de pengene når noen andre kunne brukt de på miljøtiltak. Han har råd til slike tiltak uansett.

 

At han drives av profitt skal jeg ikke si noe på.

Lenke til kommentar
Vel, må si meg enig at det kanskje ikke er dobbeltmoralsk - ennå. Men så fort han flagger ut og fortsatt henger her og bruker av mine skattepenger blir det annerledes.

 

Og ærlig talt - trenger han den støtta han fikk denne gangen?`Sier ikke at han ikke har rett til det - men trenger han den??

 

Så du er da enig i at Gro er dobbeltmoralsk da?

ref: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/06/523039.html

 

syntes det er flott at Hagen stikker av med pengene sine, og flott at han søker om alle de midler han kan få. Håper også alle andre norske rike gjør det samme!

Lenke til kommentar
Vel, må si meg enig at det kanskje ikke er dobbeltmoralsk - ennå. Men så fort han flagger ut og fortsatt henger her og bruker av mine skattepenger blir det annerledes.

 

Og ærlig talt - trenger han den støtta han fikk denne gangen?`Sier ikke at han ikke har rett til det - men trenger han den??

 

Så du er da enig i at Gro er dobbeltmoralsk da?

ref: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/06/523039.html

 

Selfølgelig!! Selv om hun gjorde en god jobb for Norge, og har gjort en god innsats internasjonalt etter det, er det hun gjorde der teit. Og hun er sosialist i tillegg... Ikke bra!

Lenke til kommentar
Det som jeg er imot med dette er at staten(vi) skal betale for at folk skal innstalere varmepumper generelt.

 

Du er liberalist?

Liberalist som at jeg tror på personlig frihet? Ja, da skal jeg påstå at jeg er liberalist, kanskje ikke markedsliberalist, men er vel en eller annen form for liberalist ja.

Lenke til kommentar
Refusjonen i seg sjølv er ok, miljømessig er det ok.

Dobbeltmoralen er at Hagen har gått aktivit ut med " trusler" om å flytte formuen og aktivaene ut av landet for forsøket med å presse igjennom fjerning av skatt på forume.

 

Hagen blir då tilnærma lik nullskatteyter ned fjerning av formueskatten.

 

Nei og atter nei. Formueskatt er dobbeltbeskattning.

 

Først skatter firmaet(ene) av all inntekt. Hvis Hagen velger å ta penger ut av bedriften må det skattes for den operasjonen og. Derretter kommer så formueskatten, på penger som det allerede skattet for.

 

Ifølge Norsk lov er det ikke lovt med dobbelt beskattning, men ett A/S er jo forsåvidt som en "person", det er derfor staten kan skatte de samme pengene om igjen.

 

Hvor står dette? Alle land har jo dobbel beskatning, inkludert norge, uansett om vi har formueskatt eller ikke. Bare inntektsskatt og moms er jo dobbel beskatning, i tilegg har man arbeidsgiveravgift, formueskatt, arveskatt osv osv. Jeg finner ingen mening i en prinsipiell motstand mot dobbel beskatning, er du imot at vi både har moms og inntektsskatt?

 

AtW

 

 

Er ikke poenget med denne ordningen at folk skal bli mer klimavennlige? Hvorfor gir ingen ros til Hagen for å ha investert 3 millioner for å bli mer klimavennlig? 180000 er bare småpenger hva det angår summene man snakker om når det gjelder Hagen. han har da like mye rett til slik støtte som andre har.

 

Mer klimavennlig er det vel, men det er jo ikke spesielt klimavennlig å bruke så mye strøm på sitt eget private badekar :)'

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...