Gå til innhold

Ny gaming bærbar (Maks 14k) Trenger hjelp :)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ser etter en ny gaming bærbar til maks 14k. For meg er den viktig at den ikke blir så glovarm som den Acer Aspire 5920g jeg har nå blir. Pcen skal brukes til gaming, filmer, surfing og Itunes only. God nok plass hadde også vært bra. Håper veldig på noe tips og hjelp.

:) takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg ser etter en ny gaming bærbar til maks 14k. For meg er den viktig at den ikke blir så glovarm som den Acer Aspire 5920g jeg har nå blir. Pcen skal brukes til gaming, filmer, surfing og Itunes only. God nok plass hadde også vært bra. Håper veldig på noe tips og hjelp.

Du sier ikke hvor stor skjerm du skal ha, eller om du skal ha BR ol. Denne er stor, har BR brenner og er innenfor ditt busjett, http://www.hattelco.no/ps.asp?IT=173588

Lenke til kommentar
Hei,

Du sier ikke hvor stor skjerm du skal ha, eller om du skal ha BR ol. Denne er stor, har BR brenner og er innenfor ditt busjett, http://www.hattelco.no/ps.asp?IT=173588

Tror det er samma åssen skjermstørrelse :) Men 17 blir kanskje litt mye. BR er bare en bonus eventuelt. Takker for tips! men er det ikke Acer som har for vane til å bli så varme?

Lenke til kommentar

Min erfaring er at alle blir varme. Jeg har ikke merket noen spesiell forskjell på Acer, Dell og Lenovo.

Acer har tradisjonelt hatt et litt "frynsete" rykte, men etter å ha solgt og supportert mange i løpet av de siste 3 årene har jeg enda til gode å sende en til reparasjon. Det er ikke erfaringen jeg har med Lenovo, Dell og HP. Jeg kjøper bare Acer Travelmate modeller, de er kanskje bedre enn Aspire maskinene.

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar

Med Kunshan W860 meget god spillytelse i den prisklassen (gjerne litt over om du vil konfigurere den opp). 15,4", og du får GTX 260 i stedet for GT240, som var i laptopen nevnt over.

Jeg ville jeg fått for noe sånt:

- 15.6" Wide LED HD+ 1600x900 matt (non-glare)

- Intel Core i7 720QM 1.6GHz (Turbo Boost opp til 2.8GHz) 6MB Smart Cache 45W

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x2GB)

- 320GB SATA 7200RPM 2.5"

Om plass på harddisken er viktigere for deg enn harddiskytelse (lese- og skrivehastighet; påvirker stort sett oppstart av Windows, programmer og spill, samt lasting i spill), velg en 500GB med 5400RPM.

- GeForce GTX 260M 1GB

- Standard DVD-brenner

- Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk

- Bluetooth (ikke valgt)

- 3G (ikke valgt)

Total pris 14 060,-

(Endringer)

Evt. bytt ut skjermkortet med GTX 285 om du vil ha enda bedre spillytelse (Se her for en sammenlikning av grafikkort til bærbare. I skrivende stund er GTX 260 på 20. plass og GT 240 på 53. plass). Sett ned oppløsningen om du ikke vil ha høy oppløsning (mer plass på skrivebordet, skarpere bilde). Bedre grafikkkort betyr imidlertid som regel høyere pris, kortere batteritid og mer varmeutvikling.

Husk imidlertid at bærbare som fungerer godt i spill generelt sett har dårlig batteritid. Om batteritid er viktig for deg, hadde jeg sett på KHLB2, som er en del billigere, men ikke vil yte like bra i spill.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...