Isildur Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Hei! Kort spørsmål til Spillverkets redaksjon. Er ikke dette en spillside? Hvor er spillanmeldelsene? Siste spill dere testet var Europa Universalis III, og det har da kommet mange flotte titler siden det? Endret 9. januar 2010 av Isildur Lenke til kommentar
ttt Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Dei har då kome med omtalar regelmessig så vidt eg kan sjå. Naturleg nok er det mindre oppdateringar i jula, men og i juleferien kom dei med ein omtale (rett nok av eit ratt og ikkje eit spel). Du må gjerne liste opp alle dei "mange flotte" titlane som har kome ut dei siste fire vekene, og du saknar omtalar av. Eg reknar med Bayonetta og Darksiders er to av desse, men som kjent kom desse nettopp ut og ein omtale er dermed truleg rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Vi har hatt juleferie og ikke minst, de som sender oss spill har hatt ferie. Det kommer selvsagt anmeldelser fremover også, nå som vi er tilbake i jobbemodus. Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Tja, jeg kan nevne i fleng: Bayonetta, Darksiders, Silent Hill: Shattered Memories, Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers, Machinarium, Divinity II: Ego Draconis, PixelJunk Shooter og Army of Two: The 40th Day som vel er rett rundt hjørnet. Jeg er kanskje bare blitt bortskjemt med at anmeldelser kommer før utgivelsesdatoen, slik at man kan løpe ned til spillbutikken tidlig om morgenen den aktuelle dagen? Slik burde verden være! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Silent Hill: Shattered Memories kjem i februar. Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearer kjem i februar. Machinarium kom i oktober i fjor, og er i så måte ikkje relevant i denne samanheng. Ein kan derimot etterlyse ein omtale av det. Rett nok vart utgjevinga dekkja i form av ein artikkel som viste til andre omtalar. (Eg mistenker at redaksjonen ikkje har fått ein kopi av spelet, og dette er grunnen til fråvær av omtale.) Divinity II: Ego Draconis kom i november i fjor, og fell dermed og utan for tidsramma du klager over. (Men sjølvsagt kan ein omtale etterlysast.) PixelJunk Shooter kunne det godt ha vore ein omtale av. Kan fråværet ha ein samanheng med at det berre er ute på PSN? Army of Two: The 40th Day kjem først den 14.01. Av spela du listar opp er det berre to (Bayonetta og Darksiders) som har kome ut etter Europa Universalis, og desse kom tross alt i går som ein omtale vil truleg vere på plass snart. Ellers er det vel omtrent berre PixelJunk som kanskje er noko å klage over i denne konteksten, resten er jo anten "eldre" spel eller spel som ikkje kjem ut før om ei stund. Edit. For ordens skyld så har ikkje eg noko med Spillverket å gjere. Endret 9. januar 2010 av ttt Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg beklager at du tar dette personlig og at du føler så sterk trang til å forsvare Spillverket at du går innleggene mine godt etter i sømmene for å finne feil og mangler. Jeg forstår at du har full kontroll på slippdatoer og hvilke spill Spillverket har fått tilgang på, men jeg ber likevel om lov til å komme med den kritikken jeg i utgangspunktet ønsket. Machinarium og Divinity II: Ego Draconis kom som du sier før Europa Universalis, men jeg ser ingen grunn til å ikke gi konstruktiv kritikk til Spillverket for å ikke ha anmeldt spillene. Silent Hill: Shattered Memories til Wii kom ut 9.desember i Nord-Amerika, og burde sånn sett vært tilsendt Spillverket for lenge siden, og derfor også anmeldt. Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearer har vært ute i to måneder i Japan, og siden romjula i Nord-Amerika, og jeg ser derfor ingen grunn til at dette spillet heller ikke skulle vært anmeldt. At PixelJunk Shooter kun er ute på PSN bør ikke være en tungtveiende grunn for at spillet ikke er anmeldt. Med økende antall titler som kun får digitale utgivelser, er også Spillverket nødt til å ha kontroll på hvilke titler som ankommer PSN og Xbox Live. Jeg er enig i at det er mye forlangt å be om anmeldelse av Army of Two: The 40th Day allerede, men jeg ser at mange av de internasjonale magasinene allerede har anmeldt tittelen. Det er tross alt bare en uke til utgivelse. For ordens skyld så HAR jeg noe med Spillverket å gjøre: Jeg er leser og bruker av nettsidene. Derfor ønsker jeg å komme med konstruktiv kritikk som jeg håper kan brukes til noe produktivt for å utvikle Spillverket. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg beklager at du tar dette personlig og at du føler så sterk trang til å forsvare Spillverket at du går innleggene mine godt etter i sømmene for å finne feil og mangler. Jeg forstår at du har full kontroll på slippdatoer og hvilke spill Spillverket har fått tilgang på, men jeg ber likevel om lov til å komme med den kritikken jeg i utgangspunktet ønsket. Det er vel ikkje nødvendig å kome med påstandar om meg på denne måten. Ikkje berre inneheld dei feilslutningar, det er heller ikkje relevant for diskusjonen. For å klargjere ein ting så hindrar eg deg ikkje i å kome med kritikk, eg har og vore samd i deler av den, men eg prøver å forklare kvifor situasjonen er som den. Machinarium og Divinity II: Ego Draconis kom som du sier før Europa Universalis, men jeg ser ingen grunn til å ikke gi konstruktiv kritikk til Spillverket for å ikke ha anmeldt spillene. Noko eg er einig i, og som eg har poengtert i innlegget mitt. Det eg ønskja å påpeike er forskjellen på å etterlyse nokre omtalar av eit par spel som har vore ute ei stund, og den meir dramatiske "har Spillverket sluttet med spillanmeldelser?". Når det gjeld spela som har kome ut andre stadar i verda, er det viktig å hugse på to ting: Spillverket rettar seg mot eit norsk(/skandinavisk) marknad, og spela blir gjerne levert av regionale distributørar. Vidare er det ofte sperrefristar knytt opp mot når ein kan publisere ting som omtalar. At PixelJunk Shooter kun er ute på PSN bør ikke være en tungtveiende grunn for at spillet ikke er anmeldt. Med økende antall titler som kun får digitale utgivelser, er også Spillverket nødt til å ha kontroll på hvilke titler som ankommer PSN og Xbox Live. Som eg skreiv kunne det godt ha vore ein omtale av PixelJunk. Grunnen til at det ikkje har kome kan vi berre spekulere i (, kanskje kan det og ha ein samanheng med tid og prioriteringar). Eg stilte eit oppriktig spørsmål om publiseringsforma kunne ha noko med det å gjere. Tanken var at dei kanskje ikkje fekk ein testkopi sidan spelet berre vart lansert på PSN. (Her må det påpeikast at Spillverket tidlegare har omtalt spel som er publisert på denne måten.) Konstruktiv kritikk trur eg alle har godt av. I denne samanheng vil eg seie at den verkeleg gode og konstruktive kritikken din kom i ditt siste innlegg. Her går du konkret inn og seier kva du saknar. Opningsinnlegget er meir prega av retoriske spørsmål og uklarleikar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå