Gjest Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei, jeg visste ikke hvor jeg skulle poste dette men her er spørsmålet. Jeg har en Syncmaster Xl2370 led skjerm, den har hdmi og dvi utgang. Jeg lurte på hvordan jeg kan spille n64, eller Wii på denne. D.v.s Vanlige phono inngang. Funker det med en konverter og fins dette? Jeg forstår at i en sånn konverter overføres ikke lyd men det gjør jo ingenting for jeg kan koble lyden til anlegget, men jeg vil ha selve bilde over til xl2370, og jeg kan bruke en phono til scart overgang som igjen kan gå over til scart-> dvi. Men finns dette? Eller en phono->scart->vga->dvi Lang histore kort, jeg vil ha phono gul video over til dvi som funker på XL2370. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Det finnes konverter fra kompositt til HDMI, men det ser ut til å koste flere tusen. Dårlig løsning uansett. Men Wii har jo mulighet for komponent (ekstra kabel). Da er konverter rimeligere, fant en her til $50. http://www.buy.com/retail/product.asp?sku=...tingid=23037266 PS: Skjermen har inngang, ikke utgang. Signalet kommer jo fra Wii, den har utgang. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Det finnes konverter fra kompositt til HDMI, men det ser ut til å koste flere tusen. Dårlig løsning uansett.Men Wii har jo mulighet for komponent (ekstra kabel). Da er konverter rimeligere, fant en her til $50. http://www.buy.com/retail/product.asp?sku=...tingid=23037266 PS: Skjermen har inngang, ikke utgang. Signalet kommer jo fra Wii, den har utgang. Takk for svar, ja bare ordla meg litt dårlig, mente selvfølgelig inngang til skjermen. Men hadde også tenkt å få til gamle n64 og ps2 til å funke på skjermen. Men du løste Wii problemet,den løsningen ser ut til å fungere bra. Men er det virkelig ikke noen lettere billig måte? phono videoeller scart rett til vga eller dvi? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 ... phono video eller scart rett til vga eller dvi? Nei, det lar seg bare ikke gjøre. Helt forskjellige signaler. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 ... phono video eller scart rett til vga eller dvi? Nei, det lar seg bare ikke gjøre. Helt forskjellige signaler. Så det du sier er at det er umulig å spille Nintendo 64 på denne skjermen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg vil ikke si det akkurat slik, ettersom jeg generellt vet lite om spillkonsoller. Eneste jeg har vært borte i er Wii. Men jeg vet en del om video og skjermsignaler. Og for å si det enkelt så er det to hovedtyper: TV og PC. Konsoller er beregnet på å kobles til en TV, ikke en PC skjerm. Det finnes en del PC skjermer som også tar TV signaler, men det er i den dyrere prisklassen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492424 Skulle kjøpt denne, vet om en annen som har denne, den har komponent, hdmi, scart, dvi OG vga og tv tuner. dvs. alt som er jaja. Hvis jeg ihvertfall får Wiien til å funke her så går det greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå