Gå til innhold

Hjelp til ny telefon: rask, android, kapasativ skjerm, helst ikkje over 4000kr :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Ska ha meg ny telefon da min gamle, treige iPhone 3G har tatt kvelden. Heller mykje mot Acer Liquid for tiden, fordi eg har oppfatta det som at det er Android som er tingen! MEN, har heller dårlig erfaring med Acer i frå bærbare pc´ar. Er det nokon kjente problem med desse telefonane?

SÅ til det som eigentlig interesserar meg mest...fins det andre android telefonar som er å anbefale framfor denne? No må me ta prisen i betraktning, fordi eg set meg ei grense på 4k. Er så ufattelig usikker. Vil jo velge det riktige i henhold til pris. Har tenkt på HTC Hero, men er rask nok? :)

Litt "krav" eller +:

+Rask(generelt rask og til browsing) <- Dette som hindrar meg frå Hero´n, burde det vere dette som hindrar meg i kjøpe den?

+Touchskjerm(kapasativ er uansett MUST)

+Bra skjerm(oppløysing)

+Grei/God til å sjå film på

+Moglegheit til å utvide minneplass(da´aah:P)

Ellers: N1 blir uaktuell da den kostar 6200kr som billigaste i norge, med mindre du kjøper frå USA, og då blir den rundt 3k-4k, men eit helvetes styr om det skulle skjer noko med den.

Takkar for all hjelp! :)

Mvh

zaltmann

Endret av Zaltatov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de som er tilgjengelig naa, er disse grei.

- Motorola Milestone (expansys.no)

- Acer A1

- Samsung Galaxy Spica i5700

- HTC Hero

Ville nok gaat for enten A1 eller Milestone , siden Galaxy og Hero har relativt lav skjermopplosning.

Hvis du kan venter enda litt til saa kommer nok N1 med fornuftige norske priser etterhvert.

Mens den spenstigste av alle Sony Ericsson X10 skulle bli tilgjengelig engang i Februar.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar
Av de som er tilgjengelig naa, er disse grei.

- Motorola Milestone (expansys.no)

- Acer A1

- Samsung Galaxy Spica i5700

- HTC Hero

Ville nok gaat for enten A1 eller Milestone , siden Galaxy og Hero har relativt lav skjermopplosning.

Hvis du kan venter enda litt til saa kommer nok N1 med fornuftige norske priser etterhvert.

Mens den spenstigste av alle Sony Ericsson X10 skulle bli tilgjengelig engang i Februar.

Jeg venter ikke på N1 :)

Motorola sin milestone, synes jeg blir for klumpete og stor med ned nedtrekkbare tastaturet :S hva er det som er så bra med den? Er vandt med in-screen tastatur fra iPhone nå, og vil nok fortsette med det da dette fungerer ypperlig :)

takk for hjelp så langt, men som nemnt i trådtittel, så har jeg satt meg en makspris på 4000 høvdinger. Den kan selvfølgelig overstige med ett par hundrelapper.

Lenke til kommentar
Motorola sin milestone, synes jeg blir for klumpete og stor med ned nedtrekkbare tastaturet :S hva er det som er så bra med den? Er vandt med in-screen tastatur fra iPhone nå, og vil nok fortsette med det da dette fungerer ypperlig :)

Milestone er faktisk veldig slank, spesielt med tanke paa at den har et utskyvbart tastatur.

Tykkelse:

Acer A1 - 12.5 MM

Samsung Spica - 13.5 MM

Motorola Milestone - 13.7 MM

HTC Hero - 14.3 MM

Fordelen med HTC Hero er at den har en ypperlig UI og at det er allerede opplyst at den faar oppgradering til Android 2 +.

Fordelen med Acer A1 er 3.5" skjerm, WVGA skjermopplosning og rask processor. (Det ryktes at denne ogsaa vil faa en Android 2 + oppdatering i de kommende manedene).

Fordelen med Milstone er rask processor, 3.7 tommers skjerm, kamera med blitz, utskyvbart tastatur (Den har selvfolgelig ogsaa skjermtastatur), den har noe storre opplosning en WVGA (480 x 854) og den leveres med Android V2.

Fordelen med Samsung Spica i5700 er DIVX og XVid stotte, rask processor og 3.2" Amoled skjerm.

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy har en knall amoled skjerm, prosessor på 800 MHz, internminne på 8GB og støtte for opp til 32GB. Får den vel for litt over 4000,- kanskje billigere hvis man tar seg tid til å lete litt. Har en og er veldig fornøyd med den. Men det som er litt usikkert med den er om det kommer oppgradering til Android 1.6 eller høyere.

Har også en Samsung Jet som har en litt mindre men sylskarp amoled skjerm med høy oppløsning. Og den er meget bra på film. Også denne har en prosessor på 800 MHz. Den kommer i 3 utgaver: 2GB, 4GB og 16GB internminne med støtte opp til 16GB. Den har ikke Android (men bra menyer) og det er resistiv skjerm på den. Men blir vandt til det også. Er vel mulig å få den for ca 3000,-. Må også nevnes at den har et bra kamera.

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar
Samsung Galaxy har en knall amoled skjerm, prosessor på 800 MHz, internminne på 8GB og støtte for opp til 32GB. Får den vel for litt over 4000,- kanskje billigere hvis man tar seg tid til å lete litt. Har en og er veldig fornøyd med den. Men det som er litt usikkert med den er om det kommer oppgradering til Android 1.6 eller høyere.

Har også en Samsung Jet som har en litt mindre men sylskarp amoled skjerm med høy oppløsning. Og den er meget bra på film. Også denne har en prosessor på 800 MHz. Den kommer i 3 utgaver: 2GB, 4GB og 16GB internminne med støtte opp til 16GB. Den har ikke Android (men bra menyer) og det er resistiv skjerm på den. Men blir vandt til det også. Er vel mulig å få den for ca 3000,-. Må også nevnes at den har et bra kamera.

Galaxy´en fant jeg til rundt 2500kr på pixmania da? :p

Lenke til kommentar

Galaxy´en fant jeg til rundt 2500kr på pixmania da? :p

Det er en Galaxy Spica.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...