pettersan Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei. Jeg jobbet som deltidsansatt i servicebransjen. Har sagt opp, fordi jeg fikk for lite timer og lønna ble derfor altfor lav. Vaktlistene våre er satt opp slik at ikke alle har faste arbeidstider. Altså sånn at noen jobber til faste tider, mens andre (sånn som jeg), bare var på jobb når det trengs. Da begynner vi kl 16.00 og jobber ett par timer, men noen ganger er det ikke nødvendig at vi kommer i det hele tatt. Av og til har jeg blitt ringt noen timer, noen ganger mindre enn en time også, før jeg skal komme på jobb, og da trengte jeg visst ikke å komme på jobb likevel. Det jeg lurer på er om jeg har krav på å få lønn på de dagene jeg stod på oppskrevet vakt, men fikk fri? Jeg har hørt noe om at andre har fått lønn for 2 timer, men vet ikke hvordan det fungerer. Prøvde å finne fram i arbeidsmiljøloven og har søkt masse på google, men fant ingenting. Er det noen som vet? Evt. linke til noe informasjon om dette? På forhånd,takk! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Tror det kan være like greit å sende en epost til http://www.arbeidstilsynet.no/ Mener at man skal ha betalt et minimum de dagene man har blitt bedt om å komme men det blir avlyst den samme dagen man skal jobbe, men er veldig usikker på om dette er lovfestet eller bare en generell regel som er fritt for å gjennomføre. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hvilket fagforbund er bedriften medlem av ? Tariff eller arbeidskontrakt pleier å innehold informasjon om lønn osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå