hakonvl Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei! Har en 80gb Ipod Classic, og har noe disktrøbbel med den. Musikken "forsvant" pluttselig en dag fra Ipoden, og jeg klarte ikke å synkronisere den på nytt. Åpna disken i explorer for gjøre et forsøk på å kopiere ut musikkfilene fra Ipoden. Jeg fikk ut noen filer, før jeg fik beskjed om at det var en feil attribrutt på fil ***. Jeg gjorde da et forsøk på og endre all attribrutte til normal, men det gikk heller ikke. Fikk en melding med omtrent samme innhold. Så kjørte jeg chkdsk, og den reporterte ingen feil. Sjekka så den innebygde testfunksjonen i Ipoden (Midtknapp+bakover mens du starter den) og den sa at jeg hadde 104 pending sectors. Dette var for noen dager siden, så jeg sjekka den igjen nå og den sier dette: Retracts: 4 Reallocs: 72 Pending Sectors: 184 PowerOn Hours: 74 Start/Stops: 6940 Temp: Current 31c Temp: Min 1c Temp: Max 50c Har også prøvd et program som heter Priform Recuva som jeg fikk anbefalt av en venn, men det bare henger seg under prossessen. Skal også se om jeg får sjekka disken i Linux etterhvert. I allefall, er det noen som vet om en mulig måte og kopiere ut filene? Jeg har en backup liggende, men den er ikke helt oppdatert, dessuten så er det noe tull med den disken og -.- Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Visste ikke at man kunne sjekke tempen på en iPod. Uansett, recuva er mer et program for å finne igjen filer du har slettet og vil ha tilbake igjen. Den fungerer ikke så bra om disken er delvis skadet. For dette burde du sjekke ut Stellar Phoenix - et program som har blitt brukt av blant annet folk hos Ibas (som jobber med slikt). Det er litt mer avansert, og scanningen kan gjerne ta noen timer - men har til gjengjeld fått tilbake mye rart der jeg ikke engang visst eksisterte. Mener å huske at man kan laste ned en prøveversjon i 30 dager eller noe. De har blant annet et program som spesialiserer seg på iPod gjenoppretting. LINK. Men husk; desto mer du klundrer med disker, høyere blir sjansen for at du ikke får tilbake noe. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei! Har en 80gb Ipod Classic, og har noe disktrøbbel med den. Musikken "forsvant" pluttselig en dag fra Ipoden, og jeg klarte ikke å synkronisere den på nytt. Åpna disken i explorer for gjøre et forsøk på å kopiere ut musikkfilene fra Ipoden. Jeg fikk ut noen filer, før jeg fik beskjed om at det var en feil attribrutt på fil ***. Jeg gjorde da et forsøk på og endre all attribrutte til normal, men det gikk heller ikke. Fikk en melding med omtrent samme innhold. Så kjørte jeg chkdsk, og den reporterte ingen feil. Sjekka så den innebygde testfunksjonen i Ipoden (Midtknapp+bakover mens du starter den) og den sa at jeg hadde 104 pending sectors. Dette var for noen dager siden, så jeg sjekka den igjen nå og den sier dette: Retracts: 4 Reallocs: 72 Pending Sectors: 184 PowerOn Hours: 74 Start/Stops: 6940 Temp: Current 31c Temp: Min 1c Temp: Max 50c Har også prøvd et program som heter Priform Recuva som jeg fikk anbefalt av en venn, men det bare henger seg under prossessen. Skal også se om jeg får sjekka disken i Linux etterhvert. I allefall, er det noen som vet om en mulig måte og kopiere ut filene? Jeg har en backup liggende, men den er ikke helt oppdatert, dessuten så er det noe tull med den disken og -.- Recuva blir nok litt for enkelt her, men du kan kanskje gå koblet den til en som har Ontrack program. Jeg har brukt det mye og klarer nesten alltid å få tilbake 100% av dokumenter, bilder, musikk. Programmet er dyrt og det kjører under Windows så forsøk Linux først. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Skal gjøre et førsøk Andre programmer alternativer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå