I.A.G. Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Heisann, jeg har en Dell Dimension 5150 som har hatt litt diverse trøbbel i det siste, så jeg reinstallerte Windows XP, i håp om at det skulle bedre saken. Når den hadde kommet fram til første reboot i installasjonsprosessen, ender den opp i en reboot-syklus hvor den restarter seg umiddelbart etter at bios-oppstartsbildet er ferdig. Jeg har prøvd fixboot og fixmbr, i tillegg til å prøve å installere enda en gang. Har også nullstilt BIOS, uten at det hjalp. Noen som har tips til hva som kan være årsaken? Takk for hjelp. Endret 8. januar 2010 av I.A.G. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Sjekk hvordan disken er satt opp i BIOS, du må kanskje sette den opp som IDE eller Compatible (som det står i de fleste BIOS'er). XP støtter i utgangspunktet ikke AHCI. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Hmm, jeg finner ikke noe alternativ for det... Kan bare velge On/Off på SATA0, SATA1, PATA0 osv. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hmm, jeg finner ikke noe alternativ for det... Kan bare velge On/Off på SATA0, SATA1, PATA0 osv. Sett den opp som pata, da skal du ha støtte for den i alle XP versjoner og servcepacs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå