pierce007 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Nå begynner HD kameraene og bli relativt billig etter det jeg ser... Hvis en sier ca dobbel pris av et bra kompaktkamera er jeg vel ikke langt på viddene? (2500/5000,-.) Det jeg lurer på er om istedenfor å kjøpe kompakt kamera, så kjøpes jeg heller VCR? Men da blir spørsmålet, i hvilken prisklasse må en opp i for at en VCR skal dekke de samme behovene og bildekvalitetene til et kompaktkamera? Anbefales det en av hver, eller kun VCR? I mitt tilfelle snakker vi om et gjennomsnittsmenneske bruk.... Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Kompaktkamera = Godt bilde - bra video Videokamera = God video - bra bilde Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Det spørs hvor gode bilder du vil ha. Jeg har selv tatt bilder med mitt gamle videokamera, Canon HV30 som koster ca. 6-7000 kr. Bildene ble helt greie og automatikken styrer det meste. Så lenge man bare er en point-and-shoot fotograf uten spesielle behov for manuelle justeringer, så vil videokamera være helt ypperlig fordi man slipper å drasse med seg to kameraer. Men er foto din lidenskap og du virkelig trenger god kontroll må du nesten ha en av hver. Jeg drasser alltid med meg både speilreflekskameraet og videokameraet. Et videokamera til ca. kr 5000 tror jeg burde tilfredstille dine behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå