Gå til innhold

Innmat - dine erfaringer/variasjoner

Anbefalte innlegg

Jobber i en restaurant, og har blitt bedt om å hjelpe til med forslag til menyen som kommer. Har selv en stor forkjærlighet for innmat og bruk av hele dyret, ikke bare indrefileten, så jeg ønsker å ha (eller iallefall foreslå) noe som er laget av innmat/blod. Er selvfølgelig smertelig klar over at innvoller og blod ikke nødvendigvis er det grandis/taco-folk her på forumet spiser mye av, men håper å finne noen som kanskje har fått smaken på det under oppveksten.

Uansett, det jeg lurer mest på er tilbehør. Folk har sine måter å spise forskjellige ting på. For meg er leverpostei noe som går fint sammen med syltede rødbeter, stekt bacon, eple (helst som canapé) eller buljongsjy. Blodpudding spiser jeg helst med en såkalt "engelsk frokost", med pannestekte skiver av blodpudding, tomatbønner, bacon, speilegg, sopp, tomat og småpølser. I min barndom fikk jeg det servert med sukker, stekte poteter og smør, men leser også at noen spiser det med melk og tyttebærsyltetøy.

Noen som har noe å fortelle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en rett der sausen er jevnet med griseblod? Vet ikke så mye om hvordan det gjøres, vet bare at det er mulig.

Ellers kan jo innmat som lever og hjerte spees inn i farser til forskjellige ting.

Et eksempel på en forrett kan jo være en galantine laget av farse med bla.a. innvoller og servert med en cumberlandsaus.

Lenke til kommentar

Har ikke spesielt mye erfaring med innmat, men liker leverpostei og sylteagurk på skiva. Litt sprøstekt bacon er heller ikke å forakte.

En favoritt er stekte skiver av storfelever, etterhvert kokt i en slags sjysaus på panna (usikker på hvordan min mor egentlig lagde denne sausen), og servert med ris og mandelpoteter. Nam nam!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...