South_Bridge Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg skal fjerne litt gammel pasta, typen som ligger mellom kjøleribba og cpu . Lurte på om det er noe middel jeg får tak i på biltema feks som gjør at det blir lettere å ta av og alt blir nice and dandy... mener på at jeg har sett noe slik?? Den jeg har med å gjøre er litt gammel og litt seig og det ligger rester igjen etter å ha tørket over et par ganger med papir. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Anbefaler Isopropanol. Den etterlater ingen rester (fett etc, som f.eks farvet teknisk sprit). Husk ny kjølepasta. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Noe jeg får på en flaske på biltema kanskje? søkte det og fikk bare noe håndsåpe? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg kjøpte ei flaske på Shell som vistnok skulle inneholde mellom 30-90% Isopropanol Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jepp, isopropanol og q-tips og du er imål. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Har en dårlig erfaring med q-ips Lenke til kommentar
DarrenShan Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 kan du si hvorfor? eller er det bare ironi? ble litt forvirret her, kanskje trådstarter også er det. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Skal ein først rense, er det vel greiast å skaffe 100% isopropanol. 30-90% er truleg kondensfjernar. Eg fekk tak i ei flaske som heiter Blårens på ei jernvareforretning, det er rein isopropanol. Sjå om du finn nokre blå flasker i nærleiken av raudsprit, og sjekk om det heiter isopropylalkohol, isopropanol eller 2-propanol (alle er same stoffet). -Edit- Eg anbefalar forøvrig kaffefilter til grov rensing - når du skal ha av mykje. Dypp litt av filteret i isopropanol, dra det over prosessoren og kjølaren, gjenta til du har fått bort det verste. Gjer så finrensen med Q-tips, og tørk over med eit tørt kaffefilter til slutt for å ta med evt. fibrar Q-tipsen har slengt frå seg. Fungerar bra for meg. Endret 8. januar 2010 av enixitan Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Var ikke ment på den måten. Grunnen er egentlig ganske OT. Q-tips er gode til å rense med, bare pass på at de er rene Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Hvorfor ikke bare bestille dette? Har rensa og polert prosessorene mine med dette maange ganger.. varer lenge disse små flaskene! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312193 Edit: test: http://www.techpowerup.com/reviews/ArcticS...ctiClean/6.html Netshop; http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44189 Endret 9. januar 2010 av SLiks Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Hvorfor ikke bare gå på Jernia å få 940ml mer til samme pris? Edit: Hvis man har tålmodighet nok så duger tilogmed vann og dasspapir. Ubrukt sådan Endret 9. januar 2010 av Komakino Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Fordi isopropanol oksiderer.. det gjør ikke dette midlet, å tar jeg ikke feil er dette midlet ikke noe helseskadelig, selv om jeg ikke ville begynt å drikke det.. men det var mitt råd. Edit: VANN skal du i allefall IKKE bruke, fordi vann og kobber er absolutt ingen god kombinasjon. Endret 9. januar 2010 av SLiks Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Ingen kritikk overhodet Jeg ser bare ikke poenget med å punge ut i dyre dommer for noe spesiallaget skvip når Isopropanol fungerer like bra og ikke minst er noe lettere tilgjengelig. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 69kr er vell ikke dyre dommer for en normal person Men isopropanol er en grei løsning det også.. Synes selv det var et meget godt kjøp det rensemiddelet, og det står jo alltids klar til neste gang du skal rense prosessoren, noe jeg gjør kanskje 4-6 ganger i året.. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Har vel brukt av den samme lille flaska med kondensfjerner i snart 5 år. Den kostet vel 20kr eller noe sånt. Fungerer utmerket. Endret 9. januar 2010 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 69kr er vell ikke dyre dommer for en normal person Men isopropanol er en grei løsning det også.. Synes selv det var et meget godt kjøp det rensemiddelet, og det står jo alltids klar til neste gang du skal rense prosessoren, noe jeg gjør kanskje 4-6 ganger i året.. Du ser poenget mitt? bortimot 2000kr literen vil jeg påstå er i "dyre dommer". Dette er strengt tatt bare pirk, men av prinsipp kan jeg ikke dy meg. Jeg nevnte vann kun for å illustrere at det er mulig, ikke at det er noen god løsning. Det enste kobberet jeg kan tenke meg er forresten det man finner på enkelte kjølere. Uansett så har vel TS fått svar på det han lurte på Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Hmm.... jeg trenger det NÅ, så da blir det en jernvare eller biltema da... og det nærmeste jeg kommer er at jeg går inn i butikken og skal ha "isopropylalkohol, isopropanol eller 2-propanol"? Ingen som har noe konkret vare hos feks biltema? Men kondensfjerner funker? Det får en jo på biltema Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Ettersom du kan handle på Biltema så annbefaler jeg deg å kjøpe en flaske med Bremserens Artikkelnummer : 36-4509 Det er nok noe av det bedre til å fjerne olje,fett lim ol... Jeg er gammal overklokker som forbruker flere tuber med kjølepasta i året, jeg renser mange cpuer og kjøleblokker og har prøvd det meste for fjerning av kjølepasta. Bremserens fordamper fullstendig,etterlater ingen film, det er perfekt til å fjerne gammal morro på en cpu eller kjøleblokk. Det funker og er økonomisk forsvarbart (kr 69,-) da bremserens kan brukes til så uendlig mye samtidig som du får 400ml sprayflaske. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Ettersom du kan handle på Biltema så annbefaler jeg deg å kjøpe en flaske med Bremserens Artikkelnummer : 36-4509 Det er nok noe av det bedre til å fjerne olje,fett lim ol... Jeg er gammal overklokker som forbruker flere tuber med kjølepasta i året, jeg renser mange cpuer og kjøleblokker og har prøvd det meste for fjerning av kjølepasta. Bremserens fordamper fullstendig,etterlater ingen film, det er perfekt til å fjerne gammal morro på en cpu eller kjøleblokk. Det funker og er økonomisk forsvarbart (kr 69,-) da bremserens kan brukes til så uendlig mye samtidig som du får 400ml sprayflaske. Kjempe, takk skal du ha! Da stikker jeg å kjøper en slik en Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Godt valg Bare spray på bittelitt....vent 3 sekunder,tørk så av med litt reint og tørt papir...ferdig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå