Gå til innhold

Hvilken sjanger er bibelen?

Anbefalte innlegg

Når en tråd på 44 innlegg blir 24 innlegg kortere så er noe galt. Denne tråden har et enkelt tema: "Hvilken sjanger er bibelen?" Det burde være greit å forholde seg til. Allikevel er det noen brukere som ikke klarer å dy seg og må snakke om religion som årsak til krig og sammenligninger med pedofili.

Jeg vet at det er noen av dere som er ute på et personlig korstog mot kristendommen, og som benytter en hver anledning til å rakke ned på både troen og de troende. Om dere har det som livsoppgave skal jeg ikke nekte dere å gjøre det ellers i livet, men her på forumet får dere ikke sabotere diskusjonene på den måten.

Hold dere til topic, eller hold dere vekke!

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går for horror sjangeren jeg, ihvertfall for den første delen. (Mye hack'N'slash der, etnisk rensing og forsøk på å sette skylden på en gud som liksom ønsker at de skal rappe andre folks land... ) . Så jeg går for scifi-horror sjanger på den første delen.

I den siste delen er det en del salmer og sanger som jeg vet at en del jøder er missunnelige på :) og ihvertfall en del av dem skulle ønske de hadde, men noen sangbok er det definitivt ikke. Nå står det en del meget høytflygende ting i den nyere delen, tenker på johannes åpenbaring og lignende, men også ting som onde ånder som jages inn i griser, gå på vann, lage vin av vann, jomfru fødsler og slikt og hva sorterer slikt under da? Når en ser på de første kapitlene så skulle en jo tro at disse historiene om jesus var funnet på av en og plagiert av de andre, da historien er så og si lik, men noe er endret... Noe historisk verk er det heller ikke... Nei, ikke gått å si hva den første delen skal klassifiseres under... Fri diktning kanskje?

Lenke til kommentar

Eventyr, med store rom for tolkning.

Rødhette og ulven -> Voldtektshistorie for små barn -> Ikke gå alene i skogen.

Bibelen-> ... Mye der har sikkert skjedd, men mye er også pyntet på ettersom menneskets historie er så blodig at det ville være flaut for oss å finne ut sannheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...