Gå til innhold

God og varm vinterjakke


Anbefalte innlegg

Hei, i og med at det er 20 blå og vel så det, trenger jeg sårt en ny jakke..

 

Kriterier:

- Den bør være fylt med dun, eller noe annet som er varmt!

- Den må være pen nok til at jeg ønsker å gå med den! (Ikke veldig vanskelig, men dog et kriterie)

- Prisen bør ikke overstige 5 lapper.

- Den må ha hette!

- Det må være en parkas som går litt ned på lårene.

 

Bruksområder:

- Til og fra skolen, og ute generelt. (Kun til ikke-mosjonerende formål)

- Utseende bør kanskje passe til en finere anledning, ikke et must for jeg kommer til å bruke den til det uansett (Men alikevel dun-parkas!)

- Byen?

 

Har sett endel på en flott link jeg tror Thrice postet: TheTannery, der jeg fant denne som den jeg egentlig ønsket, men den blir trolig hakket for dyr. Derfor vurderer jeg en 'standard' CG parkas i sort, vil den oppfylle mine krav?

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, i og med at det er 20 blå og vel så det, trenger jeg sårt en ny jakke..

 

Kriterier:

- Den bør være fylt med dun, eller noe annet som er varmt!

- Den må være pen nok til at jeg ønsker å gå med den! (Ikke veldig vanskelig, men dog et kriterie)

- Prisen bør ikke overstige 5 lapper.

- Den må ha hette!

- Det må være en parkas som går litt ned på lårene.

 

Bruksområder:

- Til og fra skolen, og ute generelt. (Kun til ikke-mosjonerende formål)

- Utseende bør kanskje passe til en finere anledning, ikke et must for jeg kommer til å bruke den til det uansett (Men alikevel dun-parkas!)

- Byen?

 

Har sett endel på en flott link jeg tror Thrice postet: TheTannery, der jeg fant denne som den jeg egentlig ønsket, men den blir trolig hakket for dyr. Derfor vurderer jeg en 'standard' CG parkas i sort, vil den oppfylle mine krav?

 

Takk for svar! :)

 

Liker ikke lommene på jakken.

Lenke til kommentar

Det er jo liten tvil om at Canada Goose lager gode og varme jakker, og de vil jo i stor grad oppfylle de kravene du har satt, med unntak av prisen, da Expedition parka ligger på 5700,-, og Snow Mantra, som du hadde funnet, er enda dyrere igjen. De er heller ikke jakker som passer til "finere anledninger", men er det 30- burde helse gå foran skjønnhet.

 

Videre vil jeg påstå at du ikke har bruk for Snow Mantra jakka med mindre du har tenkt til å sovne i en grøft etter en fuktig bytur. En Expedition parka vil holde i lange baner til det været vi har her i Norge, og du vil ikke fryse.

 

Det som er litt synd er at det stort sett er utsolgt for CG jakker rundt om i hele Europa, og lagrene til CG er også tomme. Det finnes selvfølgelig igjen noen jakker rundt omkring i butikker og i nettbutikker, men veldig dårlig utvalg på størrelser.

Lenke til kommentar

Greit nok at den kanskje var penere, men jeg har mer troen på Snow Mantra når det virkelig er ruskevær. Kom forresten på et nytt bruksområde, som trolig gjør at jeg velger Snow Mantra: Jeg skal til femund å kjøre hundeslede, trolig i 30 minus, da kommer også hette med pels godt med, noe ikke Sergeant-modellen har :)

Lenke til kommentar
Greit nok at den kanskje var penere, men jeg har mer troen på Snow Mantra når det virkelig er ruskevær. Kom forresten på et nytt bruksområde, som trolig gjør at jeg velger Snow Mantra: Jeg skal til femund å kjøre hundeslede, trolig i 30 minus, da kommer også hette med pels godt med, noe ikke Sergeant-modellen har :)

 

Forskjellen på Sergeant og Snow Mantra, er bare 50 i fill power, noe du ikke merker her i Norge :)

 

Man velger ikke Canada Goose for at det er pent, så imo er det best å gå for den varmeste modellen.

 

Helt riktig. CG er ikke fint, det er praktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...