orodreth Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 for å forstå hele bildet må vi gå et halvt år tilbake i tid. jeg har nettopp satt sammen den nye dataen min bestående av, en amd 2000+, gainward 4 ti 4200 64mb, msi hovedkort, og litt annet. jeg hadde hørt mange hygelige historier om overklokking så det måtte prøves ut. startet opp i bios og stilte clockfrequencyen til 150 og startet opp på nytt. gleden varte i ca. 5 sekunder for mer ville den ikke. etter tre dagers forsøk på å starte den igjen klarte jeg å få den i gang å klokke den ned igjen. jippi. men det viste seg at den aldri ville kjøre på clockfrequency 133 (som er NORMALT) igjen . det ble dårlig data på kun 1,25 ghz. en god stund. jeg fikk også vite at grafikkortet hvar herpa, da måtte det også byttes ut. det ble byttet til et helt likte bare ny model på komplett.no sin regning. . det var jo dem som ga meg herpa grafikkort. det var ikke bra nok for meg så jeg ba om bedre, og fikk gainward 4 ti 4200 128mb goldensample. da ble jeg fornøyd. vel nå er jeg snart tilbake til nå tid, for litt siden fant jeg ut at strømforsyning var blåst. kanskje overklokingen? dette lurer jeg på, vil denne nye strømforsyningen gjøre at jeg kan klokke opp til normale standarer! (clockfrequency 133)????? Lenke til kommentar
Raider Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hmm..hvis du kunne sagt åssen hk du har så..men vil ikke kalle det vill overklokking bare "bad luck". jeg har ett du kan se sigen! og jeg klarer og få FSB opp i 170 med bare vifte kjølig. Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 hoved kortet er et MSI KT3 Ultra2-R - hovedkort - ATX - KT333. tror jeg! er ikke helt sikker. :oops: men tror jeg vet hva jeg skal gjøre nå! Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hmm..hvis du kunne sagt åssen hk du har så..men vil ikke kalle det vill overklokking bare "bad luck". jeg har ett du kan se sigen! og jeg klarer og få FSB opp i 170 med bare vifte kjølig. Jeg har så og si samme oppsett som deg, og kjører stabilt med en FSB på 174 og en multiplyer på 13. I signaturen din sier du derimot at du ikke får mer enn 2GHz på samme prosessoren, og en FSB på 170 tilsier at du kjører med en multiplyer på 12 - stemmer det? Hvis så, hvordan låste du opp prosessoren? Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 hva? snakk norsk, jeg har ikke pugga da. :-? Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 lært meg litt nå! kjører multiplier på 12,5 og fsb på 133. det blir 1,666 ghz som tilsvarer 2ghz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå