Gå til innhold

Hva synes du om =Oslo/Megafon (osv.) selgere?

Anbefalte innlegg

Disse menneskene er i en prekær situasjon og skal ha hjelp av velferdsstaten. Det er ikke ressursmangel som hindrer dette. Tiltak som Megafon gjør situasjonen deres mindre prekær, samfunnet får ikke føle dem på kroppen som det burde. Dette fører til at det ikke haster så mye med dem, og veien til et ordentlig tilbud blir lengre - både for misbrukeren og for systemet. Det er ille at et slikt problem kan dekkes over av et glanset magasin. Det er ingen grunn til å være fornøyd med status quo, og gatemagasinene er for samfunnet som trøstespising er for den overvektige. Gjennom trøsten vokser problemet.

Det er jo helt klart opp til subjektiv tolkning, men personlig mener jeg ikke staten demper arbeidet rundt dette for at disse tjener 25 kroner per blad de selger. Tror og håper de har større planer for de enn det :) Kall meg optimist?

Og på bakgrunn av dette mener jeg jo videre at ved å fjerne dette, så ville det gjort veien enda lenger for de som faktisk driver med dette. De som har dette som sin eneste inntekskilde, ville slitt enda mer.

Også synes jeg det er viktig å ikke glemme den forebyggende effekten jeg mener dette har. De blir jo synliggjort på en ryddig måte synes nå jeg, og får også mulighet til å ta en prat med det norske folk om hvordan deres tilværelse er; vet at flere faktisk er veldig interessert i å høre mer om dette fra menneskene det omhandler, uten noen mellomledd eller andre medier. Da får det jo en opplysende effekt, og det synes jeg er meget bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...