avtrekkeren Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Har brukt Wired Network Meter som gadged i W7, men har lenge irritert meg over en bug som gjør at all upload vises dobbelt - dvs, hvis jeg laster opp til NAS'en min med 50MB/s, ja - så vises 100MB/s på måleren. Laster jeg opp torrents på maks med min 800kbit upload, så ligger uTorrent som normalt på ca 85-90kB/s - mens bw-meteret viser det dobbelte. Lastet så ned DU Meter og testet dette - men dette lider av akkurat samme syndromet, og viser dobbel upload. Har testet med både FTP-overføring, bittorrent, windows filoverføring, men begge BW-meterne viser altså dobbel upload. Downloaden vises helt korrekt :S Noen som har noe snøring om hvorfor dette skjer? Regner med at dette ikke er programmene sin skyld (siden det er to forskjellige programmer), men noe greier i windows som programmene benytter seg av til å måle hastigheten med. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Lastet ned BWMeter, dette programmet installerte noe egne drivere og måler hastigheten korrekt. Etter at disse driverne ble installert virket også de andre (DUMeter/Wired Network Meter) korrekt. Ved reinstallasjon av windows er problemet tilbake igjen for Wired Network Meter. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Ved reinstallasjon av windows er problemet tilbake igjen for Wired Network Meter. Installer BWMeter igjen, og ikke reinstaller Windows etterpå? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Joda, selvsagt mulig Men BWMeter koster penger etterhvert, så uaktuelt å bruke det over lengre tid. Har jo ikke dette problemet på den bærbare, nøyaktig samme windows-installasjon der. Problemet må ligge en plass i en eller annen driver som rapporterer båndbredden i windows. "Link-Layer Topology Discovery Mapper I/O driver" i innstillinger for nettverkskortet står at måler båndbredde - så muligens ligger problemet her... Hovedkort er et Asus P5E WS Professional - med tilhørende Marvell nettverksadapter integrert på hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå