Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BW meters viser dobbel opplasting

Anbefalte innlegg

Har brukt Wired Network Meter som gadged i W7, men har lenge irritert meg over en bug som gjør at all upload vises dobbelt - dvs, hvis jeg laster opp til NAS'en min med 50MB/s, ja - så vises 100MB/s på måleren. Laster jeg opp torrents på maks med min 800kbit upload, så ligger uTorrent som normalt på ca 85-90kB/s - mens bw-meteret viser det dobbelte.

Lastet så ned DU Meter og testet dette - men dette lider av akkurat samme syndromet, og viser dobbel upload. Har testet med både FTP-overføring, bittorrent, windows filoverføring, men begge BW-meterne viser altså dobbel upload. Downloaden vises helt korrekt :S

Noen som har noe snøring om hvorfor dette skjer? Regner med at dette ikke er programmene sin skyld (siden det er to forskjellige programmer), men noe greier i windows som programmene benytter seg av til å måle hastigheten med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, selvsagt mulig ;) Men BWMeter koster penger etterhvert, så uaktuelt å bruke det over lengre tid.

Har jo ikke dette problemet på den bærbare, nøyaktig samme windows-installasjon der. Problemet må ligge en plass i en eller annen driver som rapporterer båndbredden i windows. "Link-Layer Topology Discovery Mapper I/O driver" i innstillinger for nettverkskortet står at måler båndbredde - så muligens ligger problemet her...

Hovedkort er et Asus P5E WS Professional - med tilhørende Marvell nettverksadapter integrert på hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...