Gå til innhold

tidligere amd brukere nå intel brukere

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om det var noen tidligere Amd brukere som kan fortelle om sin overgang til Intel (igjen). Positivt og negativt, da jeg lurer på om jeg skal gå over til intel, vet at jeg ikke behøver, men jeg får igjen en del skatte penger pluss at jeg får inn noe på salg av de komponentene jeg har, og så trenger jeg noe å finne på i sommer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overgang og overgang fru Blom?

Jeg hadde to AMD maskiner, solgte den ene og kjøpte en Intel i stedet for.

Min erfaring er at AMD oppsettet var kronisk knotete å få stabilt p.g.a. ViA sitt møkkachipset og Creative (Audigy) sine ultraukjappe driveroppdateringer. I W2K og XP tryna denne maskina gang på gang på gang.

Solgte shaiten kriminelt billig til en som trengte en maskin til å skrive dokumenter på, og kjøpte meg ett Intel P4 I850 oppsett. Stabilt fra dag 1! Ikke så mye som ett hikk. (P4 1.6A @ 2.2GHz.)

Kjører nå ett oppsett med AMD XP1700+(Th.b.) + nForce2 HK og ett med P4 2.4B og Granite Bay HK. Her er det jammen ikke mye forskjell i stabilitet og generell bruk. Ser jo så klart ett hav av forskjell i en del spill og MP3 encoding, men det er jo naturlig da XP1700+ koster ca. en tredjedel av P4n.

P4n lar seg klokke OK. (3.0GHz med luft. [swiftech + 120mm]) AMDn klokker heller dårlig.

Ellers kan jeg ikke si at jeg ser den store forskjellen.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...