Gå til innhold

Bærbar Toshiba PC fra Elprice, formatering?

Anbefalte innlegg

Hoy!

Jeg kjøpte i dag en ferdigprodusert Toshiba PC fra Elprice som jeg allerede vil formatere. Grunnen er uffatelig mange Toshiba programmer og duppeditter som er ferdig innstallert som jeg absolutt aldri vil trenge, og jeg merker allerede nå at PCen er tregere enn hva nyformaterte bærbare PCer vanligvis er.

Jeg tenkte jeg skulle sette i gang med dette allerede nå, men en liten fugl sa til meg at det blir ofte kluss med driverne til touchpad og scrollerne og slikt når man formaterer bærbare PCer fra produsenter som Toshiba. Noen som har non form for erfaring? Hvis jeg slenger i W7 DVDen min og formaterer C, deretter installere W7 på ny, vil jeg da få en helt "ny" PC (så og si) uten alt tullballet, men likevel fungerende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hoy!

Jeg tenkte jeg skulle sette i gang med dette allerede nå, men en liten fugl sa til meg at det blir ofte kluss med driverne til touchpad og scrollerne og slikt når man formaterer bærbare PCer fra produsenter som Toshiba. Noen som har non form for erfaring? Hvis jeg slenger i W7 DVDen min og formaterer C, deretter installere W7 på ny, vil jeg da få en helt "ny" PC (så og si) uten alt tullballet, men likevel fungerende?

Du må laste ned alle drivere fra Toshiba før du begynner med dette og brenne dem på en DVD eller legge de på men minnepenn før du formaterer disken.

Noen PC leverandører er så pass snille, vet ikke om det gjelder Toshiba, at de legger alle drivere i en mappe på C: (Mappen pleier å hete Drivers el.) så da kan du bare brenne innholdet i den mappen (eller legge det på en minnepenn). ær obs på at det kan ha kommet mye nye drivere siden maskinen ble produsert så det lønner seg nok å ta en titt hos Toshiba og laste ned de driverne som er nyere.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hoi. Vil bare fortelle at jeg hoppet i dette og håpet på det beste. Fungerte flott. Trengte bare LAN-driver på en USB-device for å installere det trådløse nettverket og deretter lastet jeg ned driverne jeg trengte til å få PCen til å fungere skikkelig. (Lyd og Touchpad-drivere.) Ta forresten notis av at touchpaden i seg selv fungerte, men scrollen og double-tappingen fungerte ikke. (Strengt tatt er dette unødvendig, men greit å ha.) Trenger vel egentlig bare webcam-drivere og HDMI-control, så er jeg good to go.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...