ChuckBace Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei Jeg er nå på mitt 3. år på videregående og har bestemt meg for at det er juss jeg skal drive med de neste årene. I den sammenheng har jeg en del spørsmål som jeg til stadighet lurer på. For det første, hva slags inntakskrav har det vært på universitetet i oslo og bergen, eller for så vidt treider, de siste årene? Og hva er forskjellen på omdømme. Dersom jeg studerer på Treider, vil det virke hemmende for min karriere sett i forhold til om jeg hadde studert på f. eks UiO? Og hvor mye koster det å studere på Treider? Veldig mye jeg lurer på her, så trekker inn det meste. Hvilke fag har mann innenfor en masterutdannelse i juss? Kan man sammenlikne rettslære fagene fra vgs med de høyere studiene, eller blir det to helt forskjellige ting? Takk for svar:) Selvsagt ikke nødvendig og kunne svare på alle spørsmålene, men hvis du ville fortalt det du lurte på hadde det vært supert Lenke til kommentar