Gå til innhold

Kjøp av støvsuger med HEPA filter


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter en ny støvsuger med ett skikkelig bra filter på som tar alt småstøvet. Jeg så reklame for denne på tv, og den frister veldig siden den har vannfilter også.

 

Men jeg mener å ha lest en vei at ikke alle HEPA filtere er like gode. Så jeg lurer på om det er noen her som har forslag til en bedre støvsuger med HEPA filter til under 2000kr inkl frakt.

 

Edit: Kan også legge til at jeg ønsker ganske god sugekraft, da jeg har ett teppe som er omtrent umulig å støvsuge uten masse sugekraft

 

Jeg er ikke sikker på om dette er rett kategori, men jeg fant ikke noen andre som passet særlig bedre.

Endret av tonna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel en grunn til at det finnes lite av støvsugere med vann som filtreringssystem. Rainbow var ett populært merke på begynnelsen av 90-tallet, bl.a blant våre historiske skiløpere. Av en eller annen så er dette ikke lenger "in", litt lettere å bare hive støvsugeren inn i skapet uten å måtte tømme den for vann og dertil rengjøring. Man gidder ikke dette i lengden.

 

Min mor fikk en Electrolux UltraOne Z8820P til jul og jeg må si det er lenge siden jeg har hørt en så stille støvsuger med en slik kraft. Sugeevnen var så kraftig at jeg måtte slå ned på hastigheten for at hun skulle klare å flytte munnstykket når hun prøvde på ett teppe.

 

Kjøpt på Expert, dog noe dyr (3000,-). "Best i Test" Forbrukerrapporten juni 2009, Hepa-filter, stillegående, god sugeevne, riktig størrelse. laaang ledning og en lang slange som ikke "knekker" er absolutt pluss. Anbefales!

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Den kostet nok litt i meste laget for min lommebok den der desverre.

 

Det jeg mest lurer på, er hvordan jeg kan vite om hepa filteret på maskinen faktisk er bra. Jeg kom over en artikkel for lenge siden, som jeg ikke finner igjen, der det sto at hepa filterne var av varierende kvalitet og man burde helst kjøpe en som var anbefalt av norges astma eller allergiforbund. Jeg ser også at på noen støvsugere står det hepa 11 filter, mens på andre står det bare hepa.

Det er alltids ett pluss med en stillegående maskin som du nevner, men det er ikke en stor bekymring for meg, så lenge naboene over gata ikke klager :p

Lenke til kommentar
Den kostet nok litt i meste laget for min lommebok den der desverre.
??? Er jo ikke "så stor" prisforskjellen da?

 

tvins.com:

H2O Vac® Turbo™ + Filter 1699.00

Frakt: 199.00 NOK

Totalt: 1898.00 NOK

Faktura: 29.00 NOK

Totalt: 1927.00 NOK

Pixmania:

ELECTROLUX Støvsuger med pose Ultraone 8820P 1 987 NOK

Posten Servicepakke 4-6 dager 154 NOK

Totalt: 2141 NOK

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...