Synt4xx Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei, Lurer på hvor lett det er å transportere en vannkjølt rigg, er det ting som lett kan gå i stykker, må man passe på at ingen ting lekker osv? er ikke så mye mer jeg ville vite Takk på forhånd Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei Synt4xx. Så lenge alt av slanger/nipler sitter skikkelig og alt er tett, er det ikke noe problem å frakte en vannkjølt rigg. Dette er dog avhengig av hvor komplisert og utsatt riggen din er. I mitt tilfelle veier maskinen over 40kg med hele loopen fyllt med vann, og jeg demonterer derfor store deler av maskinen (disker/psu/gpu og tømmer loopen) ved flytting. Når du skal frakte en vannkjølt rigg gjelder alle de samme kjøreregelene som når du frakter en pc ellers; ikke la tunge komponenter bli stående i posisjoner hvor bevegelse kan føre til skade (etc. store skjermkort/kjølere), av den grunn anbefaler jeg å frakte maskinen liggende med hovedkortet så plant som mulig. Om man skal tømme loopen eller ikke kommer egentlig ann på i hvilken grad det er tidskrevende/vanskelig å fylle den igjen, og hvor sikker du vil være på å ikke få noen overraskelser når maskinen skal monteres opp igjen. Hvis du velger å ikke tømme loopen kan det være smart å plassere noen lag tørkerull på strategiske steder for å forsikre deg om at det ikke har vært noen lekkasjer du ikke legger merke til før du fyrer opp maskinen og evnt. forårsaker en kortslutning. Håper dette var til noe hjelp. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Husk også på at å frakte en maskin med vannkjøling i fly ikke er ideelt, da baggasjerom ikke er trykkregulert. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Ok, tusen takk for grundige svar , har det noe å si hvilket kabinett jeg har? Eller gjør bare et vannkjølings vennlig kabinett det lettere å montere kjølingen? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Du bør ha minst 24 timer lufting på et nybygget maskin. Så om du skal på feks TG, er det kjipt å måtte vente 24t før man kan sette igang. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Hvorfor må man ha så ekstremt lang lufting? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 #1, for å teste for lekkasjer. Jævla kjipt når ene slangen popper av med en gang man fyrer opp det nye skjermkortet til 5000. #2, for å få ut all luft. Enten så skal maskinen være luftkjølt, eller vannkjølt. Ingenting i mellom Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Ok skjønner, er det noen som kan svare på spørsmålet mitt vedrørende vannkjølings vennlige kabinetter? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Trodde du mente mtp frakt, og hvordan det er å plukke ned/sette opp igjen i et vk-kabinett. Greia med vannkjølingsvennlige kabinetter er at det er laget plass og fester til radiatorer, pumper og tanker. Det blir ingen bedre ytelse i utgangspunktet av å ha et kabinett som er beregnet for vannkjøling. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Ok, så det går egentlig helt fint å ha et kabinett som ikke er ment for van kjøing? Det er bare lettere å sette inn vannkjøling i et vannkjølingsvennlig kabinett? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Yup, pretty much. For eksempel, se P182 i signaturen min. Der har du et kabinett som egner seg dårlig til vannkjøling, men ytelsen på systemet er like godt som om jeg hadde hatt et Cosmos S, Ob800 eller et haf Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Ok takk for svar , har et gammelt kjøle sett som står i boden som broren min brukte før, men jeg lurer enda litt på om jeg skal bruke det, og hvor jeg skal få tak i kjøleblokkene. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Kjøpe fra utlandet vettu. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 ChilledPC - Britisk. God service og greie priser. SideWinder - Amerikansk. Rask og billig frakt, og godt utvalg. PerformancePCs - Fantastisk utvalg. Dyr frakt. PetrasTech - Litt vrien bestilling som må gjennom mail. Frozen CPU - Dyr frakt, godt utvalg og greit prisnivå. EK, Heatkiller og Swiftech er gode saker. Personlig fan av EK. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg vil legge til vcore.dk som er en av mine favoritter på lista. Meget god kundeservice og flott håndtering av returer fra min side. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Er en stickytråd med erfaringer. Den er fin, og har med de beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå