SirEmanon Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Er det noen som har gode tips til en gratis convertor for film i mpeg4 format (samsung-flash) til mpeg format. Slik at jeg kan behandle dette i mitt videoredigeringsprogram. Det bør være en convertor som du har prøvd, slik at jeg har mulighet til å komme med nye spørsmål hvis jeg lurer på noe (trenger ingen opplistning etter søk). Har prøvd noen jeg har funnet på nett, men får det ikke til (disse er nå slettet). Takk på forhånd. edit: Eller til et annet format som er greit (uten tap av for mye informasjon) Endret 8. januar 2010 av SirEmanon Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Bump.... :-) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Fulgte det med noko programvare? Det kan vere Avidemux fikser det, men eg vil ikkje garantere noko som helst. Elles synst eg det hadde vore greit å vite ikkje berre merket på dingsen du har tatt opp videoen med, men òg modellen. Det gjer det enklare for meg å søke etter meir informasjon og løysingar andre stader. I tillegg kunne det vore kjekt å vite kva program du har prøvd, so slepp eg irritere deg ved å foreslå ting du ikkje har fått til å fungere. For det tredje ville eg likt å vite kva redigeringsprogram du har, det kan jo hende det går an å få filene til å fungere der utan at du må konvertere. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Kamera er et samsung f30 (tror jeg). Bruker ikke dette selv, men kun lagt inn på min pc for at jeg skal se gjennom opptaket og redigere dette. Jeg er av den gamle garden og bruker fortsatt bånd. Til redigering bruker jeg Adobe P.E. 3.0 Converter som jeg har testet husker jeg ikke navnene på. Et var veldig greit og tok alle filene med en gang, men dette var prøve slik at det la seg et vannmerke over filmen. Fikk ikke til med Avidemux, men skal prøve litt til (ser ut som om man kan ta et og et opptak som er veldig tungvint). Endret 9. januar 2010 av SirEmanon Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Kameraet skal i følgje bruksanvisninga lage MP4-filer komprimert med H.264. I følgje Adobe skal PE3.0 kunne importere MP4-filer komprimert med H.264 gitt at Quick Time 7.0.3 eller høgare er installert. Men eg reknar med du har prøvd, so det kan vere andre forhold gjer at det ikkje fungerer. Vidare: Nemnte Avidemux er mest sannsynleg* vere i stand å takle slike filer. Elles, det programmet som følgjer med kameraet er Cyberlink Mediashow 4, so eit alternativ kan kanskje vere å laste ned ein prøveversjon av Mediashow 5 – det bør jo kunne gjere jobben. * Den einaste begrensinga som står på sidene til Avidemux er at MP4 med «compressed headers» ikkje er støtta. Om det er tilfelle med filene frå F30 har eg ikkje peiling på. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Tusen takk for hjelpen. Fikk det til med Mediashow. Men jeg tror det er på tide å investere i et nytt Adobe PE, slik at jeg slipper denne tunge omveien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå