Gå til innhold

Gratis program for å ta opp film av spill

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste her, så jeg lurer på hvilke programmer som er verdt å undersøke. Tidligere brukte jeg fraps, men blir fort lei av 30 sekunders grense på filmklipp i gratisversjonen, og filmen blir jo på over 1GB på 30 sekunder :/ Så 10 minutters sekvens for youtube blir da 20GB råmateriale, og det er litt for mye for denne maskinen å jobbe med:(

Hvilket program bruker DU? og hvorfor?

-Øivind-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Fraps og har betalt for det. Det er et lite og genialt program som gjør jobben utmerket. I motsetning til mye annet (dyrt) programvare der ute koster denne kun 37 dollar som tilsvarer 200 kr. Det inkluderer også gratis framtidige oppdateringer.

Hvis du vil ha best mulig kvalitet må rådatafilen bli så stor. Eventuelt kan du bruke half-size for å få mindre filer. Jeg vil uansett anbefale å kjøre full-size først og deretter nedskalere. Det vil ta lang tid (flere timer), men gi best resultat.

Fraps har valgt å bruke en relativt rask komprimeringsmetode som krever lite av CPUen slik at spillet og opptaket ikke skal hakke. Som et resultat blir derfor filene store.

Lenke til kommentar

Jeg føler desverre at det hakker for mye til at jeg klarer å få spilt noe godt over tid, så har stort sett brukt videofunksjonen til å ta opp killcams tidligere. Vet at fraps ikke koster rare kronene, så sånn sett har jeg ikke noe imot det. Mulig jeg trenger oppgradering på PC-fronten først før jeg kan ta opp uten hakk, eller hva tror du?

-E6400 C2D @ 3,2GHz

-4GB 800 MHz hyperX @ 960MHz

-ATI HD 4890 @ 975MHz

-alt snurrer på vanlige 7200RPM disker.

Lenke til kommentar

PCen din burde være kraftig nok. Å capture i full oppløsning er ganske krevende. Jeg merker også hakking på min quad core. Mulig det hadde blitt bedre om man tildelte én kjerne til fraps og de 1-3 andre til spillet. Dette kan gjøres i task manager.

Lenke til kommentar
PCen din burde være kraftig nok. Å capture i full oppløsning er ganske krevende. Jeg merker også hakking på min quad core. Mulig det hadde blitt bedre om man tildelte én kjerne til fraps og de 1-3 andre til spillet. Dette kan gjøres i task manager.

At jeg ikke har tenkt på det før :facepalm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...