carzas Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Mulig de ikke har så fryktelig mange pre-orders da? Vil jo være en fordel å åpne gradevis nesten uansett, slik at de ikke åpner mange shards så noen blir ghost-towns. Lenke til kommentar
Dj Frost Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Er nok en del pre-orders, men ikke sånn ekstreme mengder som for eksempel SWTOR hadde. Men det spillet ble jo hypa som det neste store. Noe jeg ikke føler TSW har blitt. Er nok en del som venter og ser hvordan spillet blir. Edit: Personlig føler jeg dette er bra da det fører til en skikkelig god start og en gradvis økning av spillere. Istedenfor full krasj Endret 26. juni 2012 av Dj Frost 2 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Svar til deg Cazas ; Jeg bare tenker høyt nå : Et glimrende antall subs på et nisje-spill som TSW bør vel ligge på stabile 5-600K. Det er nok et reelt mål og da tjener de penger også . Kan ikke forlange mer , det er ikke et Donald Duck MMO der du blir leid i hånden og aldri dauer under questing mens du halveis ser på TV, alla WoW , Swotor osv osv . Så la oss si at 350K har forhåndsbestilt , og det har de vel funnet ut av serverene tåler dette. Gleder meg Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg tror at tilbakemeldinger om spillet (IGN, metacritic, osv) kommer til å være ganske avgjørende for TSW ettersom at det er mange som er veldig skeptiske med tanke på spillet som en helhet. Jeg derimot kommer nok til å spille med en gang spillet blir lansert - kanskje før dersom jeg pre-order spillet. Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Gleder meg veldig , måtte stoppe spille closed beta etter 4-5 uker spilling , for å ikke spolere for mye for meg selv.Neste gang er det the real thing , the secret world,,,, Lenke til kommentar
Dj Frost Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Ja spilte kun siste betaen og gjorde bare noen oppdrag i kingsmouth. Hadde lyst og spille videre, men liker ikke å spoile. Så skippa alt av dialog osv. Vurderer å lage meg en tank karakter, med fokus på shotgun og chaos. Håper virkelig dette kan fungere da det jeg liker med dette spillet er at jeg skal kunne velge min spillestil Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Jeg prøvde og stoppe closed beta spillingen... Men ingen andre spill jeg vil spille nå, så var rett innpå igjen Edit: Men jeg skipper alt cutscenes jaffal. Endret 26. juni 2012 av GnilreG Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hvordan er progressjon med tanke på gear? Jeg liker å kunne gjøre dungeons osv. for å sanke bedre utstyr som også ser kult ut. Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Etter å ha vært med på alle betaene må jeg si at jeg gleder meg noe helt sjukt til å spille hele spillet! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hvordan er level-systemet her? Jeg vet det ikke er levels i vanlig forstand, men noen måte å måle progresjon må det vel være? Liker ikke helt tanken på å spille i en måned i strekk bare for å fortsatt være i startfasen, om dere skjønner. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Hvordan er level-systemet her? Jeg vet det ikke er levels i vanlig forstand, men noen måte å måle progresjon må det vel være? Liker ikke helt tanken på å spille i en måned i strekk bare for å fortsatt være i startfasen, om dere skjønner. Du levler opp og får poeng som kan brukes til diverse abilities relatert til det våpenet du bruker som man kun kan få dersom du bruker poengene. Det er ganske interessant og gir muligheten for ulike kombinasjoner og taktikker. Edit: Beklager men jeg husker ikke helt nøyaktig hva poengene heter in-game. Endret 26. juni 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Så er det levels likevel? Skjønte ikke helt det der.. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Så er det levels likevel? Skjønte ikke helt det der.. Ja, det er fortsatt level-up men ikke tradisjonelt som i andre online spill. Jeg tror nok at noen andre brukere kan besvare dette bedre enn meg. Jeg spilte bare Betaen i noen få timer. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Det er ikke levels. Du tjener experience av å drepe fiender og fullføre oppdrag. Experience gir deg AP og SP, som kan brukes til å øke din evne til å benytte deg av forskjellige våpen, talismaner osv. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Det er ikke levels. Du tjener experience av å drepe fiender og fullføre oppdrag. Experience gir deg AP og SP, som kan brukes til å øke din evne til å benytte deg av forskjellige våpen, talismaner osv. Det er nesten det samme som levels. Man har fortsatt en linje i bunnen av skjermen (slik som i tradisjonelle MMOs) som øker til (X) hvorav man da for AP og SP. Det er for likt til at man merker noen spesiell forskjell. I forbindelse med dette så er det ganske enkelt å forstå systemet hvis man er vandt til tradisjonell leveling. Endret 26. juni 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Det er ikke levels. Du tjener experience av å drepe fiender og fullføre oppdrag. Experience gir deg AP og SP, som kan brukes til å øke din evne til å benytte deg av forskjellige våpen, talismaner osv. Så om jeg har forstått det rett: Vanlig leveling: Man har en XP bar nederst i skjermen som fylles opp i kamp, når man leverer inn quests osv. Når den er full får man et nytt level. Dette gir oss nye skills, nye skillpoints osv. TSW: Man har en XP bar neders i skjermen som fylles opp i kamp, når man leverer inn quests osv. Når den er full får man ikke et nytt level, men vi får nye skills (man blir bedre til å bruke forskjellige våpen osv), skill points osv? Hva er egentlig forskjellen? For å ta et annet eksempel har vi Path of Exile. Det er et ARPG, riktignok, men det er fortsatt et RPG. Der har vi vanlige levels, men når vi går opp i level får vi kun passive skills. Aktive skills er derimot på juveler, og disse igjen må festes i et våpen, rustning og så videre for å brukes. De vil da gå opp i level på vanlig måte. Men det betyr at om du fjerner juvelen vil du miste skillet, men det vil ikke gå ned i level. Gir du juvelen til en annen karakter vil han få skillen på samme level som den andre hadde automatisk. Da er level på karakteren ikke lengre så interessant, annet enn at skills og våpen kan være låst til minimumslevel. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Så om jeg har forstått det rett: Vanlig leveling: Man har en XP bar nederst i skjermen som fylles opp i kamp, når man leverer inn quests osv. Når den er full får man et nytt level. Dette gir oss nye skills, nye skillpoints osv. TSW: Man har en XP bar neders i skjermen som fylles opp i kamp, når man leverer inn quests osv. Når den er full får man ikke et nytt level, men vi får nye skills (man blir bedre til å bruke forskjellige våpen osv), skill points osv? Hva er egentlig forskjellen? For å ta et annet eksempel har vi Path of Exile. Det er et ARPG, riktignok, men det er fortsatt et RPG. Der har vi vanlige levels, men når vi går opp i level får vi kun passive skills. Aktive skills er derimot på juveler, og disse igjen må festes i et våpen, rustning og så videre for å brukes. De vil da gå opp i level på vanlig måte. Men det betyr at om du fjerner juvelen vil du miste skillet, men det vil ikke gå ned i level. Gir du juvelen til en annen karakter vil han få skillen på samme level som den andre hadde automatisk. Da er level på karakteren ikke lengre så interessant, annet enn at skills og våpen kan være låst til minimumslevel. Forskjellen er at man kun kan få abilities gjennom AP og SP i TSW. Med andre ord så er dette den eneste måten man kan få nye abilities på. Det at denne 'XP baren' fyller seg opp i bunnen har kun denne funksjonen i forbindelse med abilities. Du kan også 'resete' AP og SP men da mister du abilitiesene og må bruke de på nytt. Endret 26. juni 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
Murgel Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Tja tror du nesten må prøve det for å forstå hvordan det funker. Kommer ikke på noe spill jeg kan bruke som eksempel på hvordan det er i TSW. Siden ja de har gjort en litt ny vri. Liker mest hvordan de har klart å utvikle questene jeg. Siden man nå har litt mer enn bare den vanlige. Gå der og drep 10 ulver og kom tilbake igjen questene. Det og at man kun kan ha 1-2 queste gående samtidig. Selv om jeg begynte å bli litt lei av å se folk i generall chat i helgen spørre hvordan man slettet quester 3 små dager til det braker løs. Og Dragon guildet jeg er med i ser alltid etter flere norske medlemmer Liten preview av spillet http://www.g4tv.com/videos/59460/the-secret-world-gameplay-preview/ Endret 26. juni 2012 av Murgel Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Ja, jeg må nok prøve det i praksis før jeg skjønner bæret. Kanskje gjør jeg det ikke engang da. Alt jeg seer er fyll XP bar -> få skill points -> få nye skills. At de kaller det AP og SP betyr fint lite, da det fortsatt er skill points det er snakk om. Og det er sikkert det SP står for i første omgang. Kan vi kun ha 1 - 2 quests på en gang? Det var da rart? Hvordan fungerer det i praksis? Jeg liker å gjøre det jeg vil, og ikke være låst til en bestemt quest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå