FrankBjarne Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Det er jo en questhelper i TSW for alle de lette questene. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Utrolig spent på hvordan spillet er på Dag 1. Har Funcom lært av sine to forrige MMO-spill? Det vil vise seg. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Utrolig spent på hvordan spillet er på Dag 1. Har Funcom lært av sine to forrige MMO-spill? Det vil vise seg. Jeg har spillt i betaen og spillet vil garantert være fullt spillbart, det har det vært siden april. Samtidig så har de lagt til så sinnsykt mye features og ting siden da at jeg er veldig overrasket. Dette er grunnen til at det fortsatt er en god del bugs. Funcom har virkelig tenkt "dette er beta, kjør på". Ser at de kunne trengt 2-3 dager til for open betaen, ikke så heldig med en patch midt oppi helgen. Ettersom de skal legge til en god del faction quests og investigation quests (ja, de har holdt dem tilbake for å unngå spoilers, dette ble nevnt for flere måneder siden), så tror jeg det kan være noen småting som ikke funker i prereleasen. Innen den vanlige starten 3. juli, så tror jeg det vil se veldig bra ut. Det skal sies at jeg sitter på en maskin med 4gb ram, windows 7 64bit og et rimelig nytt skjermkort. Tipper at spillet er litt mindre stabilt på gammelt rakkel med vista 32bit osv. 1 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Overraskende mange grafiske bugs i spillet til å være en open beta. Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Overraskende mange grafiske bugs i spillet til å være en open beta. Jeg er postivt overrasket over hvor god kvalitet det er på denne betaen. Det ser ut som Funcom virkelig har lært av AO og AOC. Og så kan jo ingen andre lage spill med samme atmosfæren så det har automatisk litt headroom hos meg. Lenke til kommentar
Dj Frost Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Har enda ikke sett en eneste grafisk bug og open beta har gått smertefritt for min del. Hadde ikke tenkt å røre dette spillet, men i mangel på noe å gjøre i helgen så ga jeg det en sjangs. Ble positivt overrasket, men syntes fortsatt animasjonene er litt dårlige og trege. Spessielt i PvP er dette merkbart. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) Ragnar Tørnquist AMA: http://www.reddit.co...r_producer_and/ Endret 23. juni 2012 av eleNef Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Det er en sinnsvakt bra atmosfære i TSW , dette har FC lykkes nesten 100 % med. Som vi alle vet ; bra atmosfære er nøkkelen til et godt spill. God atmosfære er som en bølgebryter for eventuelle mangler og feil , vertfall for meg Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Ikke glem community (i MMORPGer). Er communityet ræva er det ikke vits for meg å starte spillet engang. Jeg trenger modne folk å snakke med, ikke emo-fjortiser. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Tror ikke community i TSW blir noe problem da CoD fagsa forsvinner ganske raskt når de finner ut at det ikke er ADHD gameplay i spillet. 2 Lenke til kommentar
Laohn Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) Tror ikke de spiller MMO til å begynne med Men tror nok TSW vil slite enormt når det lanserer, det er så mye rart med spillet og kvaliteten er skikkelig lav. Tror det blir et MMO med en liten spesiell gruppe spillere. Føler dem gjorde mye riktig med Age of Conan men har ikke tatt med seg mye av kvaliteten derfra. Jeg husker på lanseringen av Conan at masse barer hadde lanseringsparty norge rundt og når folk demonstrerte spillet på skjermen så gikk folk bananas og kjøpte spillet. Det så utrolig bra ut og det var det. Men dette selger ikke når man ser på spillet, det ser ikke i nærheten av så bra ut som Conan. Endret 23. juni 2012 av Laohn Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Tror ikke community i TSW blir noe problem da CoD fagsa forsvinner ganske raskt når de finner ut at det ikke er ADHD gameplay i spillet. Bra. Da gjenstår bare tullingene som prøver å komme seg til endgame så raskt som overhodet mulig, bare for så å klage over at de ikke har noe å gjøre. Samt idiotene som nekter å godta at ikke alle spiller PvP. 1 Lenke til kommentar
Murgel Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Laohn. Fatter ikke helt hvordan et spill skal være godt nok for deg men men. Smaken er heldigvis meget ulik og TSW virker som et spill man enten liker eller ikke. Vikingkylling det virker som dette spillet får en god del mer voksne spillere enn mye annet. Men ja du får nok tidlig de som klager på alt mulig. De er jo overalt. Dessverre. Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Tror ikke community i TSW blir noe problem da CoD fagsa forsvinner ganske raskt når de finner ut at det ikke er ADHD gameplay i spillet. Bra. Da gjenstår bare tullingene som prøver å komme seg til endgame så raskt som overhodet mulig, bare for så å klage over at de ikke har noe å gjøre. Samt idiotene som nekter å godta at ikke alle spiller PvP. Hehe , TSW er ikke et typisk rushe til endgame spill heldigvis Det er ikke et Donald Duck-spill som visse andre MMOs er . Så det vil avskrekke endel fjols Endret 24. juni 2012 av Fleskelars Lenke til kommentar
Cosa Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Tror ikke de spiller MMO til å begynne med Men tror nok TSW vil slite enormt når det lanserer, det er så mye rart med spillet og kvaliteten er skikkelig lav. Tror det blir et MMO med en liten spesiell gruppe spillere. Føler dem gjorde mye riktig med Age of Conan men har ikke tatt med seg mye av kvaliteten derfra. Jeg husker på lanseringen av Conan at masse barer hadde lanseringsparty norge rundt og når folk demonstrerte spillet på skjermen så gikk folk bananas og kjøpte spillet. Det så utrolig bra ut og det var det. Men dette selger ikke når man ser på spillet, det ser ikke i nærheten av så bra ut som Conan. Er veldig enig i det du skriver. Selv elsker jeg TSW men såfremst de ikke velger å ned prioritere investigation quests, ARGs osv. og foksuere mere på vanlig MMO gameplay raids etc. tror jeg ikke vi vil se de store spiller gruppene etter launch(Dette ville ført til at jeg ville sluttet å spille). Men hvis de kjører på som de gjør nå trur jeg de vil få en liten(i sammenligning med WoW og andre stor spill) loyal gruppe spillere som jeg håper kan hold spillet flytende. Jeg er derfor veldig positiv til cash shop med klær ol. for å gi mere cash til utvikling av spillet. Ser også at de kjører reklame IG for en av sine egene spill så man skal ikke se bort fra at de vil selge reklame plass til andre firma. Når det er sagt er alt dette vild spekulasjon fra min side jeg har ingen tilgang til undersøkelser som viser til noe av dette, men det er basert på kommentarer fra folk jeg kjenner. Det kan heller ikke sies hvor mye jeg elsker konseptet som TSW kjører. Glømte å skrive at jeg er uenig i at kvaliteten er sikkelig lav XD (fant ingen edit knapp) Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 det er så mye rart med spillet og kvaliteten er skikkelig lav. Lyst til å utdype? Av det jeg har spilt til nå så er inntrykket mitt ganske anderledes. Hva er rart, og hvordan definerer du kvalitet? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 TSW har en del grafiske bugs, iallefall med AMD-skjermkort. Introscenen har en haug med flickering mellom texturene, øynene på charactern ser helt blåst ut og animasjonene er litt kjedelige(men movement er heldigvis mer smooth enn AoC). Combat er interessant og det at man ikke går opp i level er noe jeg liker. Å grinde skills virker som en mer naturlig progressjon. I beta spiller jeg som hammer/chaos og det virker veldig bra. Lenke til kommentar
Laohn Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) det er så mye rart med spillet og kvaliteten er skikkelig lav. Lyst til å utdype? Av det jeg har spilt til nå så er inntrykket mitt ganske anderledes. Hva er rart, og hvordan definerer du kvalitet? Skal gå gjennom detaljert, jeg har spilt MMO i mange de år så her har jeg litt å klage på. Cutscenes: Modellene ser merkelige ut og klarer ikke å vise noe som helst ansiktsuttrykk samt dem heller ikke snakker. Så når folk snakker til deg som spiller står du der og ser psykotisk ut. Karaktereditoren: Du kan velge mellom 5-6 ansikt og noen ytterst få ansiktsdetaljer samt klær som er tatt utifra 80-tallet. Jeg klarte ikke å lage en eneste karakter som ikke ble noe annet enn forferdelig. Hva skjedde med Age of Conan karaktereditoren som hadde millioner av valg ? Det var slidere og ufattelige mange ting å stille på ned til muskeltoningen din. Er dette jeg mener, Age of Conan hadde utrolig mye bedre system for dette så hvorfor aksepterer folk dette uten å klage ? Animasjoner: Dette trekker veldig ned, det setter punktum på setningen som minner meg om at dette er B-Produksjon. Sorry hater å skrive dette men hva i pokker har dem gjort fra å gå fra Age of Conan som så nydelig ut til dette ? Også i kampsystemet er bevegelsene helt bak mål og gjør at kamp ikke virker særlig spennende. Omgivelsene: Mange her skriver at de lar seg imponere av settingen, vel begrunn det mer for jeg klarer ikke å se det. London og Seoul er i nydelig grafikk greitnok, men du kan ikke bevege deg annet enn i en retning. Og de byene her skal være ekstremt aktive med liv men NPC'ene som er plassert her er statiske modeller. Dem gjør ingenting. Oftest står dem og ser på hverandre og sier ingenting, beveger seg ikke engang. Det minner meg om MMO for 10år siden. Det ødelegger hele innlevelsen for min del. Kamp: Hva skal jeg si, dem sier dem har lagt til Active Dodge men dem har fjernet det fra siste betaen. Men egenskapene er så uinspirert og forferdelig UI på de. Mange av våpnene har effektlyder lagt på noe som absolutt ikke er nødvendig samt partikkeleffekter. Kampene er stort sett bare å stå og trykke egenskapene dine, det er det mest kjedelige systemet jeg har spilt i et MMO, selv WoW har gjort det bedre noe som er ille Jeg kunne gått videre men får vel stoppe, jeg lurer virkelig hva dere få som faktisk liker spillet tenker. Hva er det som gjør dette til et kjøp ? Lurer veldig veldig veldig .................. Endret 24. juni 2012 av Laohn 1 Lenke til kommentar
Cosa Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Jeg skal prøve å komme med et seriøst svar men syns det minner mye om en troll post når du bare kommer med det negative og kommer med kommentarer som: jeg lurer virkelig hva dere få som faktisk liker spillet tenker Med over 1million registrert for å delta i beta er jeg ganske sikker på at det er en del som også vil like spillet. Cutscenes: Her må jeg si meg litt enig når det kommer til animasjonene de varierer veldig noen cut scenes er veldig bra andre er ræva. Men jeg er glad for at de går "Silent protagonist" ruten. Var selv bare skuffet over SWTOR ettersom nesten alt av valg jeg tok var så godt som glømt når jeg kom til neste planet. Karakatereditoren: Denne er ikke super' date=' men å påsta at age of conan sin var så mye bedre er jeg uenig i. Ja det var mye sliders men jeg følte ihvertfall at 90% av utseende mitt var basert på hvilket ansikt jeg valgte der også. Rangar har vel sagt at det vil komme flere ansikt og velge mellom. Det vil også komme flere hårfrisyrer til launch. Resten vil bli utbedret etter launch og man kan forvente flere valg som tatooveringer ol. men ikke sliders. Når det kommer til kroppsfasong er det rett å slett mindre arbeid og lage klær når du har en fastsatt modell ettersom du ikke trenger at klærne former seg etter kroppen til karakteren, jeg tror det at TSW har betydelig lavere budsjett en AoC har hatt en invirkning her. [b']Animasjoner:[/b] Her er jeg enig i at dette er TSW akilles hæl. Jeg vil ikke gå så langt som deg og kalle det en B-produksjon(Nå er jo jeg fan av spillet), men det er nok det svakeste punktet i TSW. Når det er sagt grunnen til at Age of Conan var ekstremt bra på dette var at nesten alt av animasjoner var laget med motion capture, selv hestene. Dette er ikke tilfelle i TSW her er det meste laget for hand. Omgivelsene: Dette handler nok mest om at det er nytt og spille en MMO satt i en moderne setting. En del folk er lei alver og dverger, pil og bue og sverd. Setting handler ikke bare om utseende men også om tema ol. hvor TSW kjører på med konspirasjoner og gåteløsning. Dette er litt i motsatt retning av hva andre mmos kjører hvor spillere blir holdt i hånden hele veien. Kamp: TSW's kamp system er litt sånn som EVE online. Handler mye om hva du velger før du går ut i kamp. Hvilket gear, hvilke abilities osv. Du skriver at kampene er stort sett bare å trykke på egenskapene dine. Dette stemmer vel for 99% av MMOs, men er også å forenkle det litt vel mye. I instanser må du nesten altid holde deg i bevegelse og bruke riktig abilities til riktig tid. Active Dodge er jo slått på igjen i både closed og open beta, og i instanser er det faktisk veldig morsomt. Innerste ringen har selvfølgelig de kjedeligste Egenskapene og det er først i de ytterste du får de virkelige episke egenskapene, utseende messig. EDIT: Missions: Glømte å ta med det viktigste missions. TSW har quests som alle andre mmos. Drep X antall, ditt og X antall datt. Eskorter Person A til plass B osv. Men TSW har også investigation quests hvor du må bruke andre gjerne eksterne hjelpe midler, og har inkludert en web browser i spillet for dette. Har holdt meg til Kingsmouth for å ikke spille for mye før launch. Men jeg har fått brukt min erfaring fra det å gå i kirken som barn. Måtte bruke en bibel for og komme videre i en mission og tydet morsekode for å komme videre i en misson. Har også måtte finne informasjon om diverse musikk både klassisk og rock for å komme videre i missions, og jeg tror det er dette aspektet som engasjerer mange. Endret 24. juni 2012 av mxocosa 2 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Om at avataren din ikke snakker i cutscenes er ikke ett problem for meg. Jeg tenker at dette er meg, og de vet ikke hvordan min stemme høres ut. Hvis alle avatarer skal ha en stemme, så vil det uansett bli kun noen få alternativer. Forutsatt at det er riktig, så er det sikkert noen som klage over for få alternative stemmer å velge i mellom... Men er enig at det ser litt teit ut når man står der helt tyst, i alle fall hvis npc'en prøve å ha en dialog i stedet for en monolog. I den første beta helgen så fikk vi beskjed om at editoren var begrenset og at flere ting ville bli lagt til, noe som har blitt gjort ved senere beta helger. Er vi sikre på at slik editoren fremstår pr i dag er endelig? Når folk snakket om settingen så tror jeg de primært tenker på Kingsmouth, Sword Coast og evt. andre soner som er åpnet, og hele bakgrunns settingen. Er den noen grunn til å oppholde seg i f.eks. London? Annet enn å haste seg igjennom i begynnelsen for å komme seg til Kingsmouth (i beta'en). Endelig dom over storbyene får vente til etter release. Kamp systemet er ikke av de beste, men av de MMO jeg har spilt, så er det heller ikke noe verre eller spesielt anderledes, er ganske standard i mine øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå