blackbrrd Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Kampsystemet er simpelt gørr kjedeligt. Det kjedeligste jeg har spilt i noen mmo. Ingen bruk av hode, bare presse samme knapper om og om igjen. Mobsene responser ikke heller til skaden du gjør. Se en video på youtube av combaten i tsw og still spørmålet, ser dette gøy ut? Svaret finner du i komentarfeltene under videon. Hvis du tenker tilbake til hvor "utfordrende" det var å spille WoW i starter-området, så tror jeg faktisk TSW vil komme bedre ut på den fronten. Resten av kritikken er ihvertfall forståelig, uten at jeg personlig bryr meg nevneverdig. Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Kampsystemet er simpelt gørr kjedeligt. Det kjedeligste jeg har spilt i noen mmo. Ingen bruk av hode, bare presse samme knapper om og om igjen. Mobsene responser ikke heller til skaden du gjør. Se en video på youtube av combaten i tsw og still spørmålet, ser dette gøy ut? Svaret finner du i komentarfeltene under videon. Da var det som jeg trodde, altså det du snakker om er ikke selveste kampsystemet, men skillsene man bruker og animasjoner. Dette er helt andre ting enn selveste kampsystemet. Et kampsystem er f.eks slik man ser i TERA, der man sikter, slår, dodger og alt er i realtime. Det er en type kampsystem. Du kan også se et eget kampsystem i AoC, der man bruker 1,2,3,q,e for å svinge slagene, og faktisk treffe komboene som titter frem for å avslutte angrepet. Det "systemet" TSW bruker er akkurat det samme som det triste standard-greiene som man har sett i alle andre tradisjonelle MMO, bare det mangler dybde rundt skillsene (egenskaper) og animasjonene er platt og daff. Dette blir selvfølgelig ordnet og pusset på inntil release. Man må fremdeles, tross glemskhet hos enkelte, ikke glemme at TSW fremdeles er i testfasen, dvs BETA. Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg har en Core2Duo på 2,7ghz fra 2006, 4gb ram og et 560ti. Om jeg skrur på tesselation har ingenting å si på frameraten, så tydlig at dette kun går på GPU-en. Geforce 560ti koster ca 1500kr Det er også verdt å nevne at skjermkort som er fra tre generasjoner siden har dx11 support, f.eks Radeon 5870 fra 2009 og de er omtrent like kraftige som 560ti. Mao, har du en gamer-pc som er mindre enn 3 år gammel kan du spille TSW på high/ultra med tesselation. Hvis du har en ok PC ellers, kan du kjøpe et skjermkort til 1000-1500kr og kjøre det på high/ultra. EDIT: Sjekket og hvis man er ute etter skjermkort med bra tesselation-ytelse, så er det verdt å sjekke denne grafen: http://www.anandtech...bench/GPU12/423 Nåja... og tja... Om man bare skal bruke noen grafiske egenskaper som tesselation, så går det nok greit, men personlig velger jeg heller å prioritere de mest grunnleggende egenskapene før jeg fyrer opp ting som tesselation AA, AF, osv. Selvfølgelig har tesselation noe å si på FPSen, det kan være storkrevende, og har en stor effekt i visse områder og anledninger, og det spesielt om du har fyrt opp alle sliders og lignende. Selv sitter jeg med rundt 30-40 FPS med alt på fullt og tesselation, på. Uten så ryker den opp i 60-70. stabilt. Og for å si det mildt, så er 560 en lada i forhold til mitt 6990. Du kan lett kjøre TSW med høyre instillinger, men det er måte på hvor dårlig FPS man skal godta. Selv er jeg kresen Lenke til kommentar
Murgel Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Tja tror ikke akkurat det er kampsystemt funcom snakker mest om når det gjelder TSW. Så vist det er det folk er på jakt etter så ja må man nok se etter andre spill. Og spiller selv Tera online nå. Greit kampsystem men gud hjelpe meg det blir også ensforim til slutt og kun å trukke de rette tasten i rett rekkefølge.... 1 Lenke til kommentar
Suder Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 For min del ville jeg ha sett kampsystem som likner 3pers skytespill. Mer som terra har. Å sikte på hodene til zombier ville ha gjort det mye morsommere. Det verste var når jeg spillte pvp i secret world med mappen hvor det var 150 spillere. Når 50 motspillere kommer mot deg, er ikke tabbing noe gøy. Du er død før du har rett target. Å klikke på targets er heller ikke noe enklere i kaotisk situasjon. Det gjør ikke noe enklere at animasjonene ikke gir respons når du treffer noen. At kampsystemet blir forbedret tviler jeg ikke på. Men for min del trenger det mer en overhawl Lenke til kommentar
Murgel Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Ikke spilt pvp enda. Fant ikke ut hvordan , og om man kan, gjøre det i open betaen som har vært de siste ukene. Og min erfaring vist det er mer enn 50+ i pvp så lagger det som bare F. Dessverre. Tja jo burde jo gå ann å velge target på en litt letter måte da vist man må spamme tab for å finne noen. Det jeg savner med Tera er jo at det har null betydning hvor man sikter på mobsa. Får jo like mye skade om man traffer foten eller hodet. Men er jo slik det er lettest å implemtere i et mmorgp spill. Alle spill starter et sted med launch. Ingen som har råd til å prefeksjonere ett spill før de slipper det. For bare håpe de er litt raskere med å oppdatere og informere enn hva jeg syntes folka bak Tera online i europa har vært. Endret 21. mai 2012 av Murgel Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Kampsystemet er simpelt gørr kjedeligt. Det kjedeligste jeg har spilt i noen mmo. Ingen bruk av hode, bare presse samme knapper om og om igjen. Mobsene responser ikke heller til skaden du gjør. Se en video på youtube av combaten i tsw og still spørmålet, ser dette gøy ut? Svaret finner du i komentarfeltene under videon. Du har tydligvis ikke spillt: AoC, WoW, Rift, SWtor og resten av de store. Alle disse spillene kan du også presse 1,2,3-- Du kommer aldri til og gjøre bra dmg for og si det sånn. TSW sitt system er mye mer kompleks en alle de nevnte mmos, og mange mange andre. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Age of Conan og SWTOR har begge gjennomført combat som ser og oppfører seg interessant ut. Det er ikke bare å trykke 1,2,3,4,5. Dem har blandet fysikk inn i bildet, du kan bevege deg og være aktiv. Kan vel sammeligne det med WoW ja, men det er ikke en bra ting. Resten av MMOene idag har beveget seg videre. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har raidet i både AoC og SWtor, begge er veldig lette og gjøre bra dps på. SWtor har bra animasjoner, men er ikke noe mindre 1,2,3,4 der enn andre spill. TSW har bedre combat, heldigvis. Eller sammenligner du lav lvl i TSW med høy lvl i AoC og SWtor? Virker slik. Tilsvarende lvl som første området i TSW i SWtor bruker du 2 knapper. I TSW bruker du 7. Som utvikler seg ettersom du stiger i skill wheel. Sammenlikne lav lvl i TSW med høy i f.eks SWtor er jo latterlig. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Age of Conan og SWTOR har begge gjennomført combat som ser og oppfører seg interessant ut. Det er ikke bare å trykke 1,2,3,4,5. Dem har blandet fysikk inn i bildet, du kan bevege deg og være aktiv. Kan vel sammeligne det med WoW ja, men det er ikke en bra ting. Resten av MMOene idag har beveget seg videre. Hvis du står stille i TSW så dauer du rimelig fort ettersom du begynner å brenne, blir løpt over ende eller får is opp i r... Med riktig build så kan du også kite til en hvis grad, men utvalget i open beta har hittil vært litt begrenset. Lenke til kommentar
Suder Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Har raidet i både AoC og SWtor, begge er veldig lette og gjøre bra dps på. SWtor har bra animasjoner, men er ikke noe mindre 1,2,3,4 der enn andre spill. TSW har bedre combat, heldigvis. Eller sammenligner du lav lvl i TSW med høy lvl i AoC og SWtor? Virker slik. Tilsvarende lvl som første området i TSW i SWtor bruker du 2 knapper. I TSW bruker du 7. Som utvikler seg ettersom du stiger i skill wheel. Sammenlikne lav lvl i TSW med høy i f.eks SWtor er jo latterlig. Hvis du synes å gjøre god dps i aoc er lett, da har du nok ikke spilt det. Jeg spiller det fortsatt etter 3,5 år og raider t4. Gear i aoc har lite å si, mens skills har alt. Nå har jeg ikke spilt tsw på høyt nivå og regner med at kampsystemet er mer kompleks på høyt nivå. Men det er fotsatt kjedeligt i fohold til AoC. TSW kampsystem er lett beskrevet som: å vente på cooldowns. Men ja, det er nok lite respons fra fiendene som er det største problemet. Etter å ha trukket på knapp 1 ti ganger og ikke har hatt en følelse at du har truffet noe, det ødelegger moroa. I tilleg kunne man brukt knappen R til å reloade pistolen selv for å gi bedre følelse at du skyter med pistol. 1 Lenke til kommentar
spidro Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 jeg gleder meg veldig til og se hvordan man får oppleve og være i london, kommer ikke på et spill som har med london og gjøre, de fleste er i storbyer i USA, så jeg tror det blir ganske spennende og utfordrende, håper de har laget noe for seg selv her og ikke noe typisk ''gå rundt i New York og stjele biler og drepe sivile'' opplegg Lenke til kommentar
Opptatt_InnleggNO Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Jeg har spilt begge beta helgene til nå på tsw, jeg prøver virkelig å like spillet, virkelig. Men det er såå kjedelig, herregud hvor kjedelig det er......... 1 Lenke til kommentar
Murgel Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Tja og hva så, vist du kjeder deg så hopp videre til et spill du liker. Selv har jeg lidd meg gjennom Diablo 3 første act. Og fant det utrolig kjedelig men har nå ikke det store behovet for å skrike det ut liksom. Er nok av andre spill jeg liker og ser frem til. Dette er et jeg ser frem til blant annet. Men vil ikke ha for store forhåpninger etter Star wars: the old republic. Men finner det tidig hvor mange som må poste hva de hater etc. Men men er vel troll flere steder enn bare i Jotunheimen Ser frem til å se hva slags end game content de kommer med til TSW og hvordan pvpen utvikler seg. Håper vi unngår at "alle" bruker 2-3 builds siden de er "best". Også at de ikke nerfer for fort slik jeg føler IA operatives etc ble i SWTOR. 1 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Jeg har også spilllt begge betahelgene til nå på TSW, jeg trengte ikke prøve en gang, jeg elsket det. Aldri hatt det så kjekkt i et mmo, av de rundt 20 jeg har spillt. Der, balanse i ris ros! Lenke til kommentar
fenele Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Litt om DX11 med mer: http://www.funcom.com/news/funcom_partners_with_nvidia_to_bring_the_secret_world_graphics_to_the_next Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Noe som betyr at vi med AMD blir overkjørt nok en gang av Funcom. Age of Conan var elendig på AMD-skjermkort da det ble lansert. Tok relativt lang tid før trenden snudde. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Noe som betyr at vi med AMD blir overkjørt nok en gang av Funcom. Age of Conan var elendig på AMD-skjermkort da det ble lansert. Tok relativt lang tid før trenden snudde. Hvor mange er det egentlig som satser på AMD om dagen? Man må jo satste på det beste 2 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Hvor mange er det egentlig som satser på AMD om dagen? Man må jo satste på det beste Det stemmer nok når det gjelder prosessore, men skjermkort er noe AMD/ATI kan godt. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Hvor mange er det egentlig som satser på AMD om dagen? Man må jo satste på det beste Det stemmer nok når det gjelder prosessore, men skjermkort er noe AMD/ATI kan godt. Hehe jada, dog synes jeg hele tiden jeg ser Nvidia logoen i spill, så virker som de får til flere samarbeidsplaner. Men spillet bør jo selvfølgelig støtte begge merker;) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå