XE800 Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Kom meg ihvertfall inn tilslutt og har spilt noen timer nå. Er enig med de som sier det er gøy med etterforskning og gåteløsning midt opp det hele. Må si jeg liker spillet godt så langt og jeg er i utgangspunktet ingen fan av MMO-spill. 2 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Men de har dx11 aktivert i closed beta og det fungerer bra, så det er klart til lansering. Vet ikke hvorfor de har valgt og gå uten i open. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Vi har trolig en eldre build. Endret 20. mai 2012 av Crowly Lenke til kommentar
Maltas Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Definitivt problemer med dx11. Når det er valgt minimeres spillet om jeg trykker på caps lock. Ganske så kjedelig siden det som regel skjer ved et uhell når combat blir litt for spennende. Det har gitt meg for mye frustrasjon. Bytter jeg til dx9 i launcherenhar jeg ikke problemet. Grafikken ser bedre ut med dx11 enn med dx9, så jeg foretrekker å spille med et valg som i praksis gjør det umulig å spille med andre. Det er vanskelig for meg å vite om dette fikses til launch, men dette er en av de viktigste grunnene til at jeg sannsynlig vis ikke kommer til å kjøpe spillet slik det er nå. Elllers digger jeg settingen og mulighetene for ulike builds. Det gir gode minner om star wars galaxies (per NGU) som også var mer eller mindre klasseløst og spillerne lagde sine optimale builds. Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Definitivt problemer med dx11. Når det er valgt minimeres spillet om jeg trykker på caps lock. Ganske så kjedelig siden det som regel skjer ved et uhell når combat blir litt for spennende. Det har gitt meg for mye frustrasjon. Bytter jeg til dx9 i launcherenhar jeg ikke problemet. Grafikken ser bedre ut med dx11 enn med dx9, så jeg foretrekker å spille med et valg som i praksis gjør det umulig å spille med andre. Det er vanskelig for meg å vite om dette fikses til launch, men dette er en av de viktigste grunnene til at jeg sannsynlig vis ikke kommer til å kjøpe spillet slik det er nå. Elllers digger jeg settingen og mulighetene for ulike builds. Det gir gode minner om star wars galaxies (per NGU) som også var mer eller mindre klasseløst og spillerne lagde sine optimale builds. Spillet kommer ikke til å være som det er nå, det er derfor det nå heter BETA, og er i testfasen. Jeg forstår at mange ikke helt forstår at BETA ikke en demo. Det er mange som bruker BETA som en demo, eller de fleste, kanskje? Og til tross for hvor sterkt de presiserer dette både i launcheren, på e-postene man får angående beta, på forumene og ja, egentlig over alt, så glir det aldri inn hos alle. Ikke døm spillets "feiler" i en BETA, alt kan forandres når det kommer til bugs og småting, og det spesielt når det kommer til ting som du har problemer med. At det kommer til å være merkelige grafiske barnesykdommer er nok ikke til å unngå mtp på hvilken motor de bruker. Dreamworld søkks. Men at problemer som du har sannsynligvis er ordnet til Launch er jeg overbevist om. Det er allerede fikset enormt mye av slikt i lukket beta og bare på en uke ser og merker jeg svære forbedringer. 1 Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Eg synest det er krise at Funcom bruker den grafikkmotoren. Den er jo utruleg utdatert, og enkelte klipp ser fullstendig latterlig ut. Det er synd, for eg håper verkeleg at TSW slår til. Visst ikkje kan det raskt være game over for Funcom. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Synes grafikkmotoren er fin og stabil jeg. Hva er galt med den? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Animasjonen til f.eks. munnen er heilt på bærtur i dei fleste dialoger f.eks. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Fin motor til områder, ikke så god til å gjengi troverdige personer. 1 Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Møtte på en meget irriterende bug nå på slutten av denne beta-helgen, plutselig begynte alle mobs'ene å evade alle angrepene mine. Trodde først det var en litt tøff mob som bare var tok skade ifra spesielle våpen men så oppdaget jeg at det samme gjaldt en pingle-zombie. Måtte re-logge for at det skulle fikse seg. Skjedde 3 ganger i løpet av et par timer. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Møtte på en meget irriterende bug nå på slutten av denne beta-helgen, plutselig begynte alle mobs'ene å evade alle angrepene mine. Trodde først det var en litt tøff mob som bare var tok skade ifra spesielle våpen men så oppdaget jeg at det samme gjaldt en pingle-zombie. Måtte re-logge for at det skulle fikse seg. Skjedde 3 ganger i løpet av et par timer. Ctrl-b report it. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Animasjonen til f.eks. munnen er heilt på bærtur i dei fleste dialoger f.eks. Det har jo lite med motoren å gjøre og mye med at de mest sannsynlig har endret dialog e.l. etter at de la på lip sync. Det er mao manglende polish. Hvis man ser bort fra character modellene som ikke er så imponerende, så synes jeg grafikken ser svært bra ut når du setter den på "High" og skrur på Tesselation. Bakken ser så utrolig mye bedre ut med tesselation enn uten. Sprøtt at jeg ikke vet om noen andre spill som bruker det. 1 Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Animasjonen til f.eks. munnen er heilt på bærtur i dei fleste dialoger f.eks. Det har jo lite med motoren å gjøre og mye med at de mest sannsynlig har endret dialog e.l. etter at de la på lip sync. Det er mao manglende polish. Hvis man ser bort fra character modellene som ikke er så imponerende, så synes jeg grafikken ser svært bra ut når du setter den på "High" og skrur på Tesselation. Bakken ser så utrolig mye bedre ut med tesselation enn uten. Sprøtt at jeg ikke vet om noen andre spill som bruker det. Ja, jeg er faktisk enig i at en del ser imponerende bra ut som bakken. Fjell, hull i bakken og lignende blir fantastisk bra med tesselation på. Dette krever dog jævlig med kraft fra PC'en, så det kan vel egentlig kun få full "nytte" av de med godt over middels PC. Problemet for meg med slike ting er som det var med AoC, at noen ting er helt sinnsyke grafisk sett, mens andre ting ser direkte stusselig ut. At det er slike merkelige feil med polygoner i hytt og pine og elendig rendering (innimellom) og med ting som skal ligge på et bord flyter trygt oppe i luften, og at bilene ser ut som er tatt rett fra et halvbillig PS2 spill med en bygning rett på siden som ser bortimot fotorealistisk ut er bare forbanna merkelig. Dette er mer tydelig i dette spillet, da man legger mer merke til slikt mtp designet spillet bygger på, altså nåtid, i byer med mye detaljerte ting rundtom. Lyssettingen, skygger, flytende partikler, tåke osv er rett og slett hårreisende bra i både AoC og TSW. Kanskje det beste som er i noe MMO som er ute nå. Men plutselig så ser man et firkantet dekk på en halvskitten bil (pga slurvete texturer) med hull i, eller dvs noen polygoner som forsvinner i gitte kameravinkler. Dreamworld-motoren er og forblir en solid gåte, noe som rett og slett passer flott i TSW-settingen. He-heh? Endret 21. mai 2012 av sjeve 1 Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg digger hvordan AoC ser ut under vann. (distortion, god-rays some når havbunnen osv). Har ikke sett noe sånt i TSW ennå, men de bør lage et område hvor man må dykke for å nå! Lenke til kommentar
Bunder Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Er lenge siden sist jeg gledet meg så mye til et spill! Storkost meg med de bwe så langt, samtidig som jeg har tatt det for det det er; en beta. Combat er kanskje litt kjedelig atm, men satser på at alle de låste abilities'ene gjør det mer givende. Gleder meg ihvertfall til å mixe og matche i forskjellige decks! Synd jeg har sommerjobb denne sommeren Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Kampsystemet kan trenge litt arbeid, men ellers ser spillet ganske så respektabelt ut. Liker det at man må tenke for å komme gjennom flere av oppdragene, det nytter ikke bare å være flink til å slåss. Endret 21. mai 2012 av Kharan 2 Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Kampsystemet kan trenge litt arbeid Hvordan mener du kampsystemet kan trenge arbeid? Er ikke kampsystemet relativt likt alle andre MMO bortsett fra få unntak? Du har en skillbar, du taber mellom målene, og taster 1,2,3 osv. Ser ikke helt hvordan kampsystemet kan trenge så mye arbeid at det gjør noe. Lenke til kommentar
Suder Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Kampsystemet er simpelt gørr kjedeligt. Det kjedeligste jeg har spilt i noen mmo. Ingen bruk av hode, bare presse samme knapper om og om igjen. Mobsene responser ikke heller til skaden du gjør. Se en video på youtube av combaten i tsw og still spørmålet, ser dette gøy ut? Svaret finner du i komentarfeltene under videon. 1 Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hvordan mener du kampsystemet kan trenge arbeid? Er ikke kampsystemet relativt likt alle andre MMO bortsett fra få unntak? Du har en skillbar, du taber mellom målene, og taster 1,2,3 osv. Ser ikke helt hvordan kampsystemet kan trenge så mye arbeid at det gjør noe. Animasjonene skal forbedres mot lansering, hovedproblemet slik jeg ser det er at kampene ikke 'føles' riktige. Hvis man lapper til en zombie med en svær slegge burde det få en viss reaksjon, men det ser ikke ut som om det skjer noe særlig. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Animasjonen til f.eks. munnen er heilt på bærtur i dei fleste dialoger f.eks. Det har jo lite med motoren å gjøre og mye med at de mest sannsynlig har endret dialog e.l. etter at de la på lip sync. Det er mao manglende polish. Hvis man ser bort fra character modellene som ikke er så imponerende, så synes jeg grafikken ser svært bra ut når du setter den på "High" og skrur på Tesselation. Bakken ser så utrolig mye bedre ut med tesselation enn uten. Sprøtt at jeg ikke vet om noen andre spill som bruker det. Ja, jeg er faktisk enig i at en del ser imponerende bra ut som bakken. Fjell, hull i bakken og lignende blir fantastisk bra med tesselation på. Dette krever dog jævlig med kraft fra PC'en, så det kan vel egentlig kun få full "nytte" av de med godt over middels PC. Problemet for meg med slike ting er som det var med AoC, at noen ting er helt sinnsyke grafisk sett, mens andre ting ser direkte stusselig ut. At det er slike merkelige feil med polygoner i hytt og pine og elendig rendering (innimellom) og med ting som skal ligge på et bord flyter trygt oppe i luften, og at bilene ser ut som er tatt rett fra et halvbillig PS2 spill med en bygning rett på siden som ser bortimot fotorealistisk ut er bare forbanna merkelig. Dette er mer tydelig i dette spillet, da man legger mer merke til slikt mtp designet spillet bygger på, altså nåtid, i byer med mye detaljerte ting rundtom. Lyssettingen, skygger, flytende partikler, tåke osv er rett og slett hårreisende bra i både AoC og TSW. Kanskje det beste som er i noe MMO som er ute nå. Men plutselig så ser man et firkantet dekk på en halvskitten bil (pga slurvete texturer) med hull i, eller dvs noen polygoner som forsvinner i gitte kameravinkler. Dreamworld-motoren er og forblir en solid gåte, noe som rett og slett passer flott i TSW-settingen. He-heh? Jeg har en Core2Duo på 2,7ghz fra 2006, 4gb ram og et 560ti. Om jeg skrur på tesselation har ingenting å si på frameraten, så tydlig at dette kun går på GPU-en. Geforce 560ti koster ca 1500kr Det er også verdt å nevne at skjermkort som er fra tre generasjoner siden har dx11 support, f.eks Radeon 5870 fra 2009 og de er omtrent like kraftige som 560ti. Mao, har du en gamer-pc som er mindre enn 3 år gammel kan du spille TSW på high/ultra med tesselation. Hvis du har en ok PC ellers, kan du kjøpe et skjermkort til 1000-1500kr og kjøre det på high/ultra. EDIT: Sjekket og hvis man er ute etter skjermkort med bra tesselation-ytelse, så er det verdt å sjekke denne grafen: http://www.anandtech.com/bench/GPU12/423 Endret 21. mai 2012 av blackbrrd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå