Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer dette "Tier" systemet på questene?

Lurer på om jeg har valgt quest som er litt for vanskelige til min "lvl" :p

 

Sliter med å finne disse overlevende på tier 2/18, så derfor hoppet jeg litt videre.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne med spillet men det jeg har sett sålangt vitner om veldig dårlig produksjon. Det her kan ikke være samme gutta som bak AoC ? Grunnen til at jeg sier det er at alt fra GUI til lyder og grafikk er skikkelig uferdig. Selve verdenen er helt død og kun spillere som løper omkring som er på vei fra A til B. Hjelper heller ikke at hvert eneste rom er instansert. Dette er 100x mer instansert enn AoC. Iløpet av 5 minutt var jeg gjennom 4 instanser.

 

Løpingen er plutselig en skill ......... holder du inn skift aktiveres løpingen og trykker du shift igjen så avbryter du den ........... aldri sett i noen MMO før, mindblown ! Man kan i det minste bevege seg mens du angriper men gud for kjedelig combat har jeg aldri vært borti før. 0 fysikk eller noe som helst realtime elementer i spillet. Skal jeg være ærlig så er dette noe av det dårligste jeg har prøvd av MMO. Det minner meg om en slags verre utgave av Neocron mmoet i sin tid.

 

Karaktereditoren er også noe av det verste og har utviklerne virkelig sagt at det vil komme mer ved lansering ? Hva da ? 2 mer ansikt ? Det er jo bare noen få valg, er jo ingen slidere eller noe som helst dynamisk med editoren. Hvis det er samme motor som Age of Conan så hvorfor ikke ta med karaktereditoren derfra ? Jeg nekter på at det er samme motor også for dette her ser 10år gammelt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm, grafikken er bedre enn mye annet og det er bare bilene i London som ser crappy ut. Ellers er det mer en bra nok for et MMO i denne stilen.

 

Nei, jeg kan skrive noe mer omfattende senere. Føler bare alle har lyst til å bashe ned på TSW bare fordi det er et Funcom spill. Begrunnelsene til folk holder ikke halvveis og man tråkker ned på et spill som har en anen vinkling på combat. Dere kan like godt komme dere tilbake til wow så vi slipper sytet i TSW. Ser faen ikke åssen du har klart å gå gjennom 4 instanser i løpet av de første 5 minuttene. Om cutscenes er en instance syntes jeg synd på deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen timer mer spilling og det eneste jeg kan sette en finger på så langt er at combat føles litt svakt. Men da igjen så er det vel en haug med abilities i det spillet her som er meningen en skal låse opp å skaffe utover. Men er noe pinglete abilities her i starten synes jeg, jeg har prøvd med som elementalist eller hva det kaltes.

Det tar en stund før man får en skikkelig build. Jeg har f.eks laget en Assault Rifle build som går ut på å sette mobs i hindered staten.

 

Jeg har en elite ability som hiver en granat som putter mobs i hindered staten (slowed), jeg har også en passive som da putter en affliction (dot, damage over time) på mobben hver gang jeg putter den i hindered staten.

 

Jeg har også en passive som gir meg en penetration buff når jeg legger en dot på targetet. Penetration ratingen gjør at det er større sjanse for at du gjør ca 30% mer damage.

 

Jeg følger opp med fem kjappe skudd fra en builder (gir en ressurs til hvert våpen) som også legger på affliciton(dot) hvis jeg treffer en mob som er hindered (som den er etter åpningen min).

 

Nå har jeg vanligvis valget mellom å kjøre en heal consumer som bruker opp alle 5 assault rifle ressursene for å heale meg, eller en AoE som sprayer alt innen range. Det kommer litt an på om jeg slåss med en single mob (en prikk til venstre for navnet) eller en group mob (tre dotter til venstre for navnet).

 

Når mobs kommer for nærme, så har jeg en jump-back som putter targetet i hindered-staten og jeg kan fortsette med den vanlige builderen min.

 

Det andre våpenet mitt er elementalism og derfra så har jeg plukket med meg Thors Hammer (Single target dps) eller en AoE, begge to bruker opp ressurser jeg har bygget opp med builderen.

 

... Kampsystemet er hakket mer avansert enn å bare trykke 1-2-3, spesielt når det kommer til å lage buildene. ;)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne med spillet men det jeg har sett sålangt vitner om veldig dårlig produksjon. Det her kan ikke være samme gutta som bak AoC ? Grunnen til at jeg sier det er at alt fra GUI til lyder og grafikk er skikkelig uferdig. Selve verdenen er helt død og kun spillere som løper omkring som er på vei fra A til B. Hjelper heller ikke at hvert eneste rom er instansert. Dette er 100x mer instansert enn AoC. Iløpet av 5 minutt var jeg gjennom 4 instanser.

 

Løpingen er plutselig en skill ......... holder du inn skift aktiveres løpingen og trykker du shift igjen så avbryter du den ........... aldri sett i noen MMO før, mindblown ! Man kan i det minste bevege seg mens du angriper men gud for kjedelig combat har jeg aldri vært borti før. 0 fysikk eller noe som helst realtime elementer i spillet. Skal jeg være ærlig så er dette noe av det dårligste jeg har prøvd av MMO. Det minner meg om en slags verre utgave av Neocron mmoet i sin tid.

 

Karaktereditoren er også noe av det verste og har utviklerne virkelig sagt at det vil komme mer ved lansering ? Hva da ? 2 mer ansikt ? Det er jo bare noen få valg, er jo ingen slidere eller noe som helst dynamisk med editoren. Hvis det er samme motor som Age of Conan så hvorfor ikke ta med karaktereditoren derfra ? Jeg nekter på at det er samme motor også for dette her ser 10år gammelt ut.

 

Ja, de har sakt de kommer til og adde mange valg til karaktereditoren. Dette er barre beta og er allerede mye bedre enn AoC så det du nevner i posten her synes jeg er utrolig.

 

Du er en GW2 fanboy ingenting annent, du hadde ikke likt spillet uansett, synes du virkelig combat i wow er så mye mer levende og bedre? Herregud, og du kommer med løping er en skill omg!!!! Viss det er noe og pirke på sier det litt om kvaliteten. Jeg skulle kjøpe meg GW2 men ettter og ha testet betaen blir det uaktuelt da dette er så mye bedre, spesielt utseendemessig.

 

Starter området er en stor "verden" synes da jeg, og det er langt fra det største i spillet. UI er også noe av det peneste jeg har sett i et mmo. Skill systemet er det beste jeg har spillt i et mmo, questene er varierte og bra, storyen grafikken settingen er bedre enn andre nylanserte mmo (f.eks swtor).

 

Har som sakt aldri hatt et så bra inntrykk av et mmo, og her har jeg kun testet litt av beta. Listen over mmo med kjedeligere combat er lang, bedre er veldig kort. UI som sakt den beste jeg har sett.

 

Fanboys er det verste jeg vet, skal like noe uansett, alt annet er dårlig. Jeg er ikke noe Funcom fanboy, AO har jeg aldri spillt. Har testet AoC en del, men synes ikke det var det store.. Ikke lenge jeg suba der. I TSW er heldigvis alt bedre, erfaring eventuelt andre personer i utvikling hjelper heldigvis :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen timer mer spilling og det eneste jeg kan sette en finger på så langt er at combat føles litt svakt. Men da igjen så er det vel en haug med abilities i det spillet her som er meningen en skal låse opp å skaffe utover. Men er noe pinglete abilities her i starten synes jeg, jeg har prøvd med som elementalist eller hva det kaltes.

Det tar en stund før man får en skikkelig build. Jeg har f.eks laget en Assault Rifle build som går ut på å sette mobs i hindered staten.

 

Jeg har en elite ability som hiver en granat som putter mobs i hindered staten (slowed), jeg har også en passive som da putter en affliction (dot, damage over time) på mobben hver gang jeg putter den i hindered staten.

 

Jeg har også en passive som gir meg en penetration buff når jeg legger en dot på targetet. Penetration ratingen gjør at det er større sjanse for at du gjør ca 30% mer damage.

 

Jeg følger opp med fem kjappe skudd fra en builder (gir en ressurs til hvert våpen) som også legger på affliciton(dot) hvis jeg treffer en mob som er hindered (som den er etter åpningen min).

 

Nå har jeg vanligvis valget mellom å kjøre en heal consumer som bruker opp alle 5 assault rifle ressursene for å heale meg, eller en AoE som sprayer alt innen range. Det kommer litt an på om jeg slåss med en single mob (en prikk til venstre for navnet) eller en group mob (tre dotter til venstre for navnet).

 

Når mobs kommer for nærme, så har jeg en jump-back som putter targetet i hindered-staten og jeg kan fortsette med den vanlige builderen min.

 

Det andre våpenet mitt er elementalism og derfra så har jeg plukket med meg Thors Hammer (Single target dps) eller en AoE, begge to bruker opp ressurser jeg har bygget opp med builderen.

 

... Kampsystemet er hakket mer avansert enn å bare trykke 1-2-3, spesielt når det kommer til å lage buildene. ;)

 

Det er jo ingenting som er mer avansert i kamp i TSW en det aller aller meste der ute i sjangeren synes jeg. Det er fortsatt på godt å ondt å bare trykke 1-2-3 men det er akkurat som andre mmo viktig å vite hva abilitiene gjør for noe for å være effektiv. Ang builds så er nok TSW mer avansert en andre mmo, men det gjenstår å se om det gjør noe for sjangeren da...om det er gøy.

 

Etterhvert som en spiller så legger en merke til ting....i Guild Wars 2 så følte jeg meg som en skikkelig bad ass og så si samtlige abilities var heftige og variasjonen av builds i det spillet er heller ikke til å kimse av...

 

Men min aller aller største nedtur er at jeg føles som jeg spiller et singleplayer spill...ja det er andre spillere som løper rundt men etter å ha prøvd Guild Wars 2 som virkelig gjør geniale ting med å dra spillerne samens så kunne TSW etter dem timene jeg har testet like greit vært en singleplayer RPG spill. Jeg hadde kjøpt det på dag 1 uansett om det var det eller ikke...for den verdenen og atmosfæren Funcom har laget er bare helt enormt bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...