vikingkylling Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Sitter på gjerdet enda og klarer ikke å bestemme meg om dette er ett spill jeg vil ha. Jeg har prøvd mange mmo`s som har vært hypet til de grader, eller blitt rost opp i skyene før massene har rukket å nå endgame for så å finne ut at det ikke er noe endgame. Ganske mye forskjellig tilbakemeldinger på dette også. Mange fanboys som hyller og er i ekstase, men fanboys er fanboys og lukker både ører og øyne når "godspillet" blir kritisert. Så dem kan man ikke høre på Jeg hatet Age of Conan pga sinnsvakt mange bugs, elendige loadingtider, kjedelig kampsystem (mer om dette lengre nede) og alt for stort fokus på pupper, blod og gørr. Man kan mildt sagt si jeg var skeptisk til TSW, og hadde ikke tenkt å kjøpe det, og hadde heller knapt lest noe som helst av previews. De få gameplay-videoene jeg så var så ræva at jeg ikke klarte å se dem ferdig engang. Men takket være en snill bruker på dette forumet fikk jeg en beta-key til Closed Beta noen dager før release, så jeg fikk prøvd det før jeg kjøpte det. Siden da har jeg spilt det mer eller mindre hver eneste dag, og selv om jeg i går endelig klarte å få det første deck-kostymet mitt og trodde ting skulle ro seg viser det seg at det er først nå spillet for alvor begynner. Jeg har en bra build fra før, så nå kan jeg begynne å bygge den ut med alt mulig annet tull bare for å se hvordan det går. Faktisk var noe av det første jeg gjorde å sette AP og SP inn i to helt andre våpen, før jeg satte litt AP inn i tank-treet. (det grønne til venstre i Ability Wheel.) Etter godt over fire dager in-game via /played burde jeg være lei, men det blir bare bedre og bedre. Og jeg er fortsatt i Sacred Coast og Blue Mountain, dvs den andre og tredje sonen. Sinnsykt bra spill om du "forstår" det. Men det er slettes ikke for alle, og kommer aldri til å bli en WoW-killer, eller hva man nå kaller det. Til det er det for spesielt. Vi har null klasser, ingen quest-hubs (annet enn at man kan få fire, fem missions hos noen folk i samme område), vi har quests der du må tenke selv og så videre. Det er så radikalt forskjellig fra vanlige MMORPGer på mange måter at mange ikke forstår hva det egentlig er for noe. (når det er sagt er det likevel mye som går igjen, som kill x-quests, fetch-quest, trinity (riktignok kun fordi spillerne foretrekker det) og så videre.), men opplevelsen er ganske unik. Så er det dem som er "meh. Been there, done that" Ikke noe spesielt. Fra hva jeg har sett og lest, virker det som om denne gruppen har rett, desverre. Og det er noen grunner til dette. Been there, done that, played the game wrong. Ja, det er mye som er likt, men det er grenser for forskjellig MMORPGer kan bli uten å gli over i en helt annen sjanger. Vil du ha et helt annerledes MMO kan du jo prøve et MMORTS, eller MMOFPS? For det første har Funcom gjort en slett jobb med kamsystemet, det virker kjedelig og uinspirerende. Skulle ønske Funcom hadde baller her, og brukt Age of Conan sitt kamsystem, for det er det beste jeg har prøvd i min mmo karriere... Kampsystemet i AoC var noe av det verste mølet jeg har prøvd på lenge. Alt jeg gjorde var å denge fiender, holde blokkeknappen i retningen pilen viste og fint lite annet. TSW er mer som et single-player actionspill, bare med mange andre spillere. Men du kan ikke forhåndsdømme hele kampsystemet etter bare noen minutter gameplay-video. Det er langt dypere enn du kanskje tror, både når det gjelder hvordan man velger abilities, og hvordan man faktisk bruker dem. Prøv selv i gratishelgen neste helg, så ser du kanskje hva jeg mener. For det andre er animasjone stive og dårlig gjennomført. Det virker heller ikke som spillfiguren har kontakt med undelaget og svever rett over. Løping på skrå, eller "la meg bare sveve på skrå bort dit" er for dårlig, og burde vært pusset litt på. Dette vet jeg kommer til å irritere meg til beinet, for det så unødvendig med slike kosmetiske mangler.. Viser igjen til AOC, med flotte animasjoner. Jeg vet at det ikke er de samme som utvikler begge disse spillene, men selskapet er det samme og å dele ting mellom avdelinger burde være akseptabelt. Animasjonene bryr meg midt opp i rompa."Alle" sier gameplay er viktigere enn grafikk, men for mange gjelder det bare når grafikken er bra nok. (ikke rettet mot deg personlig, selvsagt.) Jeg la merke til den skrå-flytingen med en gang jeg spilte, men fem minutter senere var den glemt. Og liker du ikke få flyte sånn kan du jo zoome inn? Jeg har bildet som regel zoomet til jeg ser karakteren i hoftehøyde. Da vises ikke føttene, og problemet er løst. Den eneste gangen jeg zoomer ut er i vanskelige bosskamper, men da er ikke animasjonene det første jeg tenker på. For det tredje. Fler og fler klager på at det er vanskelig å finne grupper, selv på fulle servere. Folk vil heller solo spille, for så å gruppe opp mot sjefene på slutten av hver sone/quest. Dette er ikke en bra utvikling på et spill som bare er en måned gammelt. En Group Finder Tool har vært bekreftet å komme om noen måneder av Ragnar selv. Jeg er fristet, men disse tingene er gamebreakers for meg. Pluss lobby systemet. Dette er grunnen til at jeg har sluttet med AOC for lenge siden. Orker ikke å sitte og glo på loading screen når jeg vil spille en liten time her og der. Lobbysystem? Age of Conan hadde knøttsmå soner for å kunne presse grafikken til det ytterste. TSW har langt større soner uten noe særlig loading i det hele tatt. Jeg er sikker på at det er mange som er i min situasjon, og gjerne skulle sett en to ukers trail. Funcom taper nok mange kunder på å ikke la folk prøve før man kjøper! Neste helg er gratis om du har en eller annen TSW-konto. Du trenger ikke engang kjøpe spillet først. 4 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 I tillegg er det ikke saa vanskelig aa faa tak i en buddy key og faa 24 timer til raadighet. Bare soerg for at du har 24 timer hvor du ikke skal gjoere noe, og vips ... Du er hekta. Bare husk aa last ned klienten foer du aktiverer buddy keyen. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Var ganske mye action i PvP i Fusang da jeg spilte i sted, vanvittig harde kamper mellom Templars og Illuminati på Huldra-serveren. Var noe helt annet enn da jeg spilte i går, hvor Templars hadde stålkontroll på hele brettet som følge av at det nesten ikke var noen spillere fra verken Dragons eller Illuminati innom. Endret 28. juli 2012 av Juke Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Merker at jeg savner fatality-grepene som var i AoC. Håpet andre MMOer ville herme og bringe det videre men når selv ikke Funcom gjør det så er det vel slutt. Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Edit: Fant ut av det selv Endret 28. juli 2012 av nikrus Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Ludo. Mye enig i det vikingkylling skriver, selv om eg synes spillet er bra om det spilles som et vanlig mmo også. Har selv spillt mmos i over 15 år, AoC likte jeg ikke AO har jeg ikke testet så er ikke noe Funcom fanboy, men kan si med handa på hjertet at dette er det beste mmoet jeg har spillt (er kommet til slutten av nåværende innhold men synes barre spillet blir bedre og bedre for det). Sist gang jeg gledet meg like mye til og logge inn i et mmo var når wow fikk meg hekta litt etter vanilla release. Trudde aldri jeg skulle få den følelsen igjen men den kom her Synes combaten er bra, ser ikke helt hva personer som klager på det mener når jeg har testet over 30 mmo og ingen har noe bedre combat, noen har relativt like. Men her går TSW i pluss pga av alle valgene du har. Grafikken knuser alt annet av mmo¨s og får mesteparten til og se ut som første versjon av pacman. Når personer til og med kan klage på grafikken så sier det meg barre at de har sitt en crappy youtube video med low settings (som det er veldig mange av), og ikke testet spillet selv. Jeg kjører ikke spillet fra SDD harddisk og har 3-4 sekund loading tider, men de er også sjelden jeg loader da det er store områder. Har relativ kraftig pc da men ikke noe ekstrem, den kostet 8k. Char look er også noe av de beste jeg har spillt til nå, er kun DCuo som slår den da du har en del mer valg der, men der er det jo cartoonis så foretrekker denne. Animasjonene legger jeg ikke merke til engang, har spillt mye SWtor og TERA som vistnok skal ha så mye bedre, men det merker jeg ikke så mye til. Ellers som personer her sier er det jo snart free weekend så du kan få teste spillet selv, du må gjerne viskre meg inngame viss du vil ha noen og queste med, da jeg skal gå for det 30 quest greiene.. Har ellers aldri hatt problem med og finne grupper til noen av group questene eller instance jeg har begitt meg ut på, er jo personer over alt og queste med 1 Lenke til kommentar
Ludo^.^ Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Takker for utfyllende svar og tillegsinformasjon, Vikingkylling (EDIT: Og samme til deg GnilreG ) Jepp, som du sier, alt jeg skrev er basert på videoer og lesing. Holder på å laste spillet ned nå for å gjøre klart til gratis test helg. Må si jeg gleder meg, og krysser fingrer for at alt jeg har lest og sett blir henvist til skammekroken. Endret 28. juli 2012 av Ludo^.^ Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Barre /tell dredde om jeg er innpå hvis du vil ha noen og queste med. Går for den achievement tingen. PS: Mange som klager på combat har barre testet noen timer i beta, combat ble mye bedre for min del jaffal når kom litt lenger ut i skill wheelet Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 En annen morsom ting er det trinity-systemet vi er så vant med. Om du spør folk vil nok de fleste si at Blood Magic, Assault Rifle og Fist er bra for healere, mens Blade og noen andre er bra for tanks og så videre. Men det er lett å overse at vi har tre skilltrees som er helt uavhengige av de andre. Disse går direkte på tank/healer/dps-trinityen, men som sagt uten å være knyttet til noe bestemt våpen. Jeg går for tiden med hagle og assault rifle, og regner meg selv om DPS. Men i går kjøpte jeg en ability som gjør at jeg kan få veldig mye aggro fra en fiende med førti sekunders cooldown. Det gjør at jeg i nødsfall kan være tank en stund om jeg må. Senere i skilltreet blir jeg bare bedre og bedre som tank, og jeg kan velge våpentype selv. Et annet av disse skilltree'ene gjør det stikk motsatte og fjerner aggro, så du kan være DPS uansett hvilke våpen du bruker. Det igjen gjør det enda mer morsomt å utforske våpentyper og kombinasjoner, og finne frem til en kombinasjon du er fornøyd med. 2 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Vikingkylling, det du glemmer å nevne er at tanks er avhengige av "survival"-biten under hammer, blade eller chaos våpnene. Med en gang du bytter ut et "tank"-våpen med et "dps"-våpen så blir du vanskeligere å holde i live. Alle kan pulle aggro, men bare de med riktig våpen kan motstå de kraftige slagene. Endret 28. juli 2012 av Bjohansen Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Tja, det er jo en del skill med self-heal, og de fleste våpnene har en eller annen form for survival. Haglen gjør deg ikke sterkere, men den kan gjøre fiender svakere, og dermed indirekte fungerer det som survival. Men det aller viktigste er å vite hva man holder på med. Selv om jeg 'bare' har hagle og assault rifle og finte lite self-heal er jeg som regel den siste som overlever når gruppen wiper. Tilfeldig? Neppe. Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Jeg er helt låst... Jeg får ikke gjort noen ting. Er på Black Sun, Red Sand oppdraget. Tier 9. Jeg kjempet mot den svarte faraoen, og døde. Etter det får jeg ikke trykket på noen av statuene for å komme til live igjen. Det er så utrolig mye bugs i dette spillet, og da burde de laget en mulighet for spillere til å kunne resette sin/sitt karakter/oppdrag på en eller annen måte. Endret 28. juli 2012 av Scorpion88 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Har selv hatt veldig lite bugs sammenlignet med andre mmo lanseringer, veldig mye mindre hehe. Pleier være et sant helvete. Har du prøvd relogging og /reset. Akuratt det questet har jeg lest noen andre ha problemer med om jeg ikke husker feil, må kanskje ta kontakt med GM. 1 Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Jepp, jeg prøvde det, men det virket ikke. Valgte å start PVP, og det virket! Takk uansett. Endret 28. juli 2012 av Scorpion88 Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Til dere som sier at kampsystemet er teit/dårlig osv. og viser til hvordan kampsystemet i AoC var dårlig. Bare se på denne AoC videoen her. Her har du en som bruker kampsystemet ganske greit, dog i PvP modus. Kampsystemet i AoC var helt funksjonelt bare man forstod hvordan man skulle bruke det. I PvE blir det derimot et litt mer statisk utførelse fordi monster AI er for dårlig til at man har det store behovet for å gjøre annet enn å stå stille og drepe. Men, jeg er fortsatt bortreist for sommeren og har ikke spilt TSW enda. Så jeg har ingen direkte erfaring med spillet. Jeg vil bare vise denne videoen for å muligens klargjøre hvordan kampsystemet fungerer (hvis det ligner på AoC sitt). Jeg vet det var mange som aldri fikk nyte AoC til det fulle fordi de ikke forstod eller mestret kampsystemet. Dette burde jo Funcom ha lært av ved å introdusere en opplæring i hvordan man skal bruke kampsystemet. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Utrolig morro å logge på etter å ha vært offline en helg og finne ut at noen har vært på kontoen min, solgt ALT av talismaner og annet utstyr og sendt paxene.. Jeg har sagt i fra og venter nå på svar fra en GM. Håper jeg kan få tilbake hvertfall utstyret mitt. Jævla hackersvin... Endret 30. juli 2012 av Icetears 1 Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Heisann! Relativt ny spiller her som lurer på ett par ting: Visse oppdrag er merket med "Hard" og Very hard", hvordan vet man om man er klar for disse når man ikke har ett leveling system å sammenligne med? Ikke alltid like stas å teste ut og bli belønnet med en 5 minutters dødsløpetur hver gang. Noen pekepinner? Lurer også på om det finnes noen gode sider som beskriver spillets mekanikker slik som PvP, instancer, itemstats, builds osv? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Vi har strengt tatt ikke levels i TSW, men vi har AP, SP og QL. Eller abilities (jo flere, jo bedre), skill points (jo flere i et våpen, jo bedre våpen kan du bruke, og jo mer i talismaner, jo bedre beskyttelse har du og jo bedre talismaner kan du bruke) og Quality Level på våpen. Eller bedre og bedre våpen, enkelt og greit. Så om en quest er merket Hard nå bør du kort sagt få bedre utstyr, og kanskje bedre abilities. For å lære mer om spillet kan du jo sjekke forumet? Bare sjekk Newcomers, så finner du nok ut det meste du vil vite og mer til. http://forums.thesecretworld.com/index.php Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Det neste MMO'et jeg spiller skal ha levels. Jeg vil ha et tall som sier hvor rå jeg er. Flere tall. Stor bulkete rustning med faktiske beskyttelsesverdier og som ikke bare er kosmetisk. -krysse fingrene- 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Du om det. Jeg foretrekker å kunne bruke hvilke våpen jeg vil, når jeg vil og klærne jeg vil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå