Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Ragnar har også sagt at de har ideer og planer for noe sånt som 7 år framover og alle de 400 folkene Funcom har på TSW prosjektet har nok ikke jobbet på det vi ser ved launch. Da vil jeg gjerne ta opp spørsmålet fra tidligere: Lurer på en siste ting, vist de 15 euro går hovedsaklig til content, om TSW får langt færre spillere enn forventet vil jo det bety at dere får mindre content og ikke like mye for pengene? Så hva skjer med alt det planlagte contentet vist de ikke har spillere som skal betale for det? Nå er det jo selvfølgelig kun et "worst case scenario", og forhåpentligvis greie Funcom å holde på store deler av spillermengden, noe som igjen faller tilbake på at de får ut nytt content som de har lovet. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Siden denne tråden skal holde seg til diskusjon og småprat vedrørende TSW har jeg startet en egen tråd om abbonentsfinansiering av massive nettspill(https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1446946). Foreslår at vi flytter diskusjonen dit og lar denne tråden handle om TSW og ikke finansieringsmodeller. 5 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jepp, tok det videre i tråden du lagde zollid De har forresten fått fikset chat problemet ser det ut til, så litt kjappere på labben enn de var med AoC for å si det mildt. Jeg spilte AoC og med tanke på tempoet de fikser problemer i TSW, så er jeg veldig optimistisk. Det er veldig godt å se game director, lead content designer og lead programmer så aktive på forumene som jeg har sett. Var i closed beta også og kom i god dialog med Joel (lead content designer) om hva de har tenkt til å gjøre framover. Det virket som det var få tekniske begrensninger hvis de f.eks ville lage litt mer dynamiske hendelser osv. Lenke til kommentar
Looptop Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Blir veldig spennende å se hva de får til fremover, men for min del ligger bekymringen først og fremst i å få satt av tid til å spille. Hadde ingen planer om å kjøpe det og meldte meg av mailinglista deres tidligere i år, anså meg som ferdig med mmo'er. Men ble for fristet til å la være og prøve, og til 240kr så har det vært et røverkjøp. Gleder meg til å starte på litt ferie i kveld, få lagt ungene og logge inn! Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Chatserveren faller ikke ut lenger, såvidt jeg vet er det fortsatt et problem med at noen kanaler faller bort fra chatvinduet i klienten når man beveger seg fra sone til sone. Det jobbes iherdig med saken. Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 blackbrrd - Hva ville du gitt The Secret World dersom du skulle gi en score mellom 1-10? (1 dårligst og 10 best) Jeg håper FunCom lykkes med TSW. Som en del allerede har sagt er dette et spill man enten elsker eller hater. Jeg var i closed beta jeg også, men valgte å ikke spille release. Vi får se hvordan det går etter et par måneder når det forhåpentligvis er kommer noe endgame. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 blackbrrd - Hva ville du gitt The Secret World dersom du skulle gi en score mellom 1-10? (1 dårligst og 10 best) Jeg håper FunCom lykkes med TSW. Som en del allerede har sagt er dette et spill man enten elsker eller hater. Jeg var i closed beta jeg også, men valgte å ikke spille release. Vi får se hvordan det går etter et par måneder når det forhåpentligvis er kommer noe endgame. Tviler på at det kommer noe endgame, er jo en del av markedsføring av spillet at det ikke er noe endgame. Lenke til kommentar
Disco Stu Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 En ting jeg synes er dumt med dette spillet, er at jeg kommer til å bruke alt for mye tid på dette 4 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) blackbrrd - Hva ville du gitt The Secret World dersom du skulle gi en score mellom 1-10? (1 dårligst og 10 best) Jeg håper FunCom lykkes med TSW. Som en del allerede har sagt er dette et spill man enten elsker eller hater. Jeg var i closed beta jeg også, men valgte å ikke spille release. Vi får se hvordan det går etter et par måneder når det forhåpentligvis er kommer noe endgame. Det er jo "endgame" i spillet allerede, du har de fire siste sonene som alle er egnet for charactere med max gear (noen av dem litt lette), du har lairs med summonable lair bosses, som igjen gjør at du kan summone region bosses som igjen gjør at du kan summone en world boss. Du har også åtte nightmare dungeons.Funcom har sagt de jobber med et puzzle raid og en PvP dungeons, men det er ikke ute enda. Ser ut til å være plenty med content i mine øyne, men så er jeg en ganske stor fan. Som Funcom faktisk har sagt: hele spillet er "endgame" og jeg synes de har lykkes utrolig godt med det. Jeg har null behov for å fly igjennom spillet for å få QL10 gear. Det er et langsiktig mål, sammen med å få meg fire-fem våpen, men jeg føler ikke jeg går glipp av noe der jeg er i Savage Coast. Hvis jeg skulle gitt TSW karakter så hadde det vel vært 9/10. Atmosfæren med lyder, bilder, props osv er 10/10. Questene er svært bra skrevet og ett av få spill jeg faktisk gidder å følge med på hva jeg driver på med. Investigation questene er seriøs hjernetrim og du har Sabotage quests som også er det, men på en annen måte. Å spille et par timer i TSW kan gå med på å løse ett investigation quest, eller kløne rundt med et sabotage quest eller til å fly rundt å gjøre action missions eller ta dungeons (som er på høyde med det du vanligvis kun ser i "endgame". Variasjonen er stor mao. Den største svakheten TSW har er etter min mening hvor lang tid det tar å komme seg inn i spillet, både med at du forstår hvordan det fungerer og hvor lang tid det tar å forstå ability hjulet osv. For et MMO som man fint kan drive på med i et par hundre timer uten å ha repetert noe som helst, så er ikke det så ille, men det smaker jo litt av Funcom. Jeg har ikke sett noe MMO som jeg heller vil spille enn TSW Endret 13. juli 2012 av blackbrrd 7 Lenke til kommentar
whaley Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 blackbrrd - Hva ville du gitt The Secret World dersom du skulle gi en score mellom 1-10? (1 dårligst og 10 best) Jeg håper FunCom lykkes med TSW. Som en del allerede har sagt er dette et spill man enten elsker eller hater. Jeg var i closed beta jeg også, men valgte å ikke spille release. Vi får se hvordan det går etter et par måneder når det forhåpentligvis er kommer noe endgame. Det er jo "endgame" i spillet allerede, du har de fire siste sonene som alle er egnet for charactere med max gear (noen av dem litt lette), du har lairs med summonable lair bosses, som igjen gjør at du kan summone region bosses som igjen gjør at du kan summone en world boss. Du har også åtte nightmare dungeons.Funcom har sagt de jobber med et puzzle raid og en PvP dungeons, men det er ikke ute enda. Ser ut til å være plenty med content i mine øyne, men så er jeg en ganske stor fan. Som Funcom faktisk har sagt: hele spillet er "endgame" og jeg synes de har lykkes utrolig godt med det. Jeg har null behov for å fly igjennom spillet for å få QL10 gear. Det er et langsiktig mål, sammen med å få meg fire-fem våpen, men jeg føler ikke jeg går glipp av noe der jeg er i Savage Coast. Hvis jeg skulle gitt TSW karakter så hadde det vel vært 9/10. Atmosfæren med lyder, bilder, props osv er 10/10. Questene er svært bra skrevet og ett av få spill jeg faktisk gidder å følge med på hva jeg driver på med. Investigation questene er seriøs hjernetrim og du har Sabotage quests som også er det, men på en annen måte. Å spille et par timer i TSW kan gå med på å løse ett investigation quest, eller kløne rundt med et sabotage quest eller til å fly rundt å gjøre action missions eller ta dungeons (som er på høyde med det du vanligvis kun ser i "endgame". Variasjonen er stor mao. Den største svakheten TSW har er etter min mening hvor lang tid det tar å komme seg inn i spillet, både med at du forstår hvordan det fungerer og hvor lang tid det tar å forstå ability hjulet osv. For et MMO som man fint kan drive på med i et par hundre timer uten å ha repetert noe som helst, så er ikke det så ille, men det smaker jo litt av Funcom. Jeg har ikke sett noe MMO som jeg heller vil spille enn TSW Bra post :-) thumbs up! Lenke til kommentar
Nortonis Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Traff på en GM når jeg var ute på tur, litt morsomt. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 men å rettferdiggjøre å betala 15 euro i måneden for at jeg skal logge på og spille 2-3 timer blir svært vanskelig for min del Hvordan klarer du å bare spille 2-3 timer hver gang du logger på? Jeg blir sittende i 8-9 timer. I går spilte jeg 14 timer. "Natt" til onsdag klokka jeg inn 9 timer. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 men å rettferdiggjøre å betala 15 euro i måneden for at jeg skal logge på og spille 2-3 timer blir svært vanskelig for min del Hvordan klarer du å bare spille 2-3 timer hver gang du logger på? Jeg blir sittende i 8-9 timer. I går spilte jeg 14 timer. "Natt" til onsdag klokka jeg inn 9 timer. Har et liv utenom Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Det har da jeg også. Jeg er på jobb fra 9 til 16, sover noen timer, lager middag og rydder og vasker og slikt, men får da fortsatt pressa inn en god del gaming. Nå hjelper det kanskje at det ikke er så mye å ta seg til her jeg bor, da den eneste kompisen min som fortsatt bor her jobber enda mer enn meg, men om ikke annet er jeg i det minste ute de dagene med sol. Har bare ikke vært noen den siste uka. 2 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Dev livestream: http://no.twitch.tv/thesecretworld Endret 13. juli 2012 av eleNef Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 blackbrrd - Hva ville du gitt The Secret World dersom du skulle gi en score mellom 1-10? (1 dårligst og 10 best) Jeg håper FunCom lykkes med TSW. Som en del allerede har sagt er dette et spill man enten elsker eller hater. Jeg var i closed beta jeg også, men valgte å ikke spille release. Vi får se hvordan det går etter et par måneder når det forhåpentligvis er kommer noe endgame. Hvis jeg skulle gitt TSW karakter så hadde det vel vært 9/10. Atmosfæren med lyder, bilder, props osv er 10/10. Questene er svært bra skrevet og ett av få spill jeg faktisk gidder å følge med på hva jeg driver på med. Investigation questene er seriøs hjernetrim og du har Sabotage quests som også er det, men på en annen måte. Å spille et par timer i TSW kan gå med på å løse ett investigation quest, eller kløne rundt med et sabotage quest eller til å fly rundt å gjøre action missions eller ta dungeons (som er på høyde med det du vanligvis kun ser i "endgame". Variasjonen er stor mao. Nå skal jeg være litt slem, men ikke ta det som et personlig angrep da det ikke er det som er meningen. Jeg må også si at det var en bra post du skrev, og at jeg kun har quotet en liten del av den, i og med det er kun det som er av betydning av min lille post. Angående endgame er det i bunn og grunn en smakssak, da TSW ikke er et tradisjonelt MMO og at endgame, ifølge FunCom, allerede starter fra begynnelsen av. Så er det opp til hver og en av oss om man liker dette eller ikke. Håper FunCom lykkes i lang tid med TSW da de er et friskt pust innen genren og aldri er redd for å prøve å skape noe nytt. Men nok om det, min lille post skal være om noe litt annet, nemlig rangering av spill på nettet. I tråden om "Abbonentsfinansiering i massive onlinespill" som finnes her: http://www.diskusjon...post&p=19464555 sier dette Med tanke på at TSW er det høyeste rankete spillet utfra user ratings for tida hos metacritic.com http://www.metacriti...-sort=metascore og hos mmorpg.com http://www.mmorpg.co...ype/sOrder/desc, så synes jeg det ser ut til at de vil kunne holde på vesentlig flere spillere enn det de trenger for å kunne komme med månedlige oppdateringer. Problemet med dette er selvsagt at man ikke kan stole på hverken spillanmeldere og heller ikke brukeranmeldere. De aller fleste spillere vil gi et spill de liker 10. Det er mange grunner til det, og av like mange grunner, vil de som virkelig misliker et spill, gi det 0 poeng. I tillegg er det en kjent sak at det blir betalt for gode anmeldelser, vi husker vel alle den mest kjente episoden som involverte Gamespot, hvor enden på visa var at spillanmelderen fikk sparken pga en negativ anmeldelse hvor spillutgiveren hadde kjøpt mye reklameplass på siden deres. Ikke bra. Problemet med sider som metacritics er at det er altfor lett å påvirke ratingen til et spill. Når det gjelder The Secret World, så har det en veldig god rating akkurat nå, men dersom man sjekker brukeranmeldelsene og sjekker profilene deres, så finner man at veldig mange, det store flertallet av dem, enten kun har gitt The Secret World 10, og ikke anmeldt et eneste annet spill, eller, slik som du har gjort, først gitt TSW 10, og så gitt en fin 8-er til Starcraft 2 like etterpå. Du har stemt på begge spillene 11 juli 2012. Jeg går ut i fra du ikke startet med SC2 samme dag, da du helt sikkert var mer enn opptatt med The Secret World, men at du stemte kjapt og skrev 2 linjer om SC2 bare for å gi inntrykk av at du ikke var der kun for å gi en fin 10-er til The Secret World. http://www.metacriti.../user/blackbrrd Slike episoder gjør at brukeranmeldelser dessverre ikke betyr noe som helst, da de blir manipulert hele tiden. Selvsagt vil man at et spill man liker gjør det bra. Enda viktigere er det når det er snakk om et MMO man må betale for, men det gjør bare at man ikke kan stole på det man leser. Uansett, blackbrrd, det var ikke et angrep på deg, men det var bare et veldig godt eksempel på hele dette problemet. Angående TSW. Jeg var som sagt i closed beta og det var et friskt pust innen MMO genren, og jeg håper som sagt at dette går veien for FunCom, selv om jeg valgte å ikke kjøpe spillet. Jeg sendte bugs og skrev forslag til forbedringer og jeg har ingen ting vondt å si om beta prosessen. Selv om jeg ikke spiller, så har jeg faktisk måttet ty til en og annen stream for å kikke litt når lysten har vært der Uansett, min lille tirade er over, så kos dere med spillet. TSW er et friskt pust, så de av dere som er i tvil, prøv det og gjør opp deres egen mening om spillet. For å få mest mulig ut av det, så ikke rush, men bruk god tid. Lenke til kommentar
Murgel Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Metacritig gir jeg totalbiscuit rett om. Er noe forbanna tull. Og utenom det så ja. Spill er som alt annet, du må selv finne ut hva du liker og ikke Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Fikk mine "15 seconds of fame" på live streamen. Stod rett foran Ragnar mens han var i Agartha, han så meg og sa outfiten min var kul 2 Lenke til kommentar
Belzebob Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Dev livestream: http://no.twitch.tv/thesecretworld Pokker og, gløymte heile skiten. Noken plass ein kan sjå det på nytt ? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Fikk mine "15 seconds of fame" på live streamen. Stod rett foran Ragnar mens han var i Agartha, han så meg og sa outfiten min var kul Hva heter karakteren hans? Dev livestream: http://no.twitch.tv/thesecretworld Pokker og, gløymte heile skiten. Noken plass ein kan sjå det på nytt ? Skal si ifra hvis jeg finner VoD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå