Datasmurf Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg føler jeg ikke har godt nok gear for noe som helst, og får aldri det gearet jeg trenger fra verken quests eller drops. Har en salig blanding av Ql3 og Ql6. Samt at jeg har problemer med å finne en gruppe til Polaris. Prøvd i halve kveld, men alt folk ser ut til å søke etter, er Inferno og DW. Jeg vil ha ferdig den siste questen min i Kingsmouth, damn it! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Månedsprisen i mmorgp har vært nokså stabil for meg siden wow kom med sine 15 dollar i mnd for 6 år siden. Anarchy online som er 11 år gammelt hadde også $15 i abonnement. Det plager meg ikke at de selger unødvendig dill-dall så lenge de leverer et godt produkt. Jeg ser liksom ikke helt hvordan de skal forsvare en månedlig abonnement lenger idag, ref: http://www.youtube.com/watch?v=ns-IIn-DG-c Edit: Riktignok om GW2, men han snakker veldig generelt. Endret 13. juli 2012 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Videoen over: Ooooo, alver og troll og dverger igjen!!! Kjempespennende.... /Sarkasme Lenke til kommentar
Looptop Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg har visst ikke fått med meg når f2p ble en bra greie? Penger må tjenes for at et produkt skal leveres og utvikles. Aner ikke hvor guild wars 2 skal tjene penger, bryr meg ikke heller. Funcom har allerede annonsert hvordan de har tenkt å rettferdiggjøre månedsavgiften. Om folk synes det er verdt det vil tiden vise. Jeg for min del hadde ingen problemer med å betale for Anarchy Online og ser ingen problemer med å betale for The Secret World om jeg fortsatt har lyst til å spille det etter mine første 30 dager. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg har visst ikke fått med meg når f2p ble en bra greie? Penger må tjenes for at et produkt skal leveres og utvikles. Aner ikke hvor guild wars 2 skal tjene penger, bryr meg ikke heller. Funcom har allerede annonsert hvordan de har tenkt å rettferdiggjøre månedsavgiften. Om folk synes det er verdt det vil tiden vise. Jeg for min del hadde ingen problemer med å betale for Anarchy Online og ser ingen problemer med å betale for The Secret World om jeg fortsatt har lyst til å spille det etter mine første 30 dager. Jesus, du har virkelig ikke sett filmen (enten det eller så er du fryktelig dårlig i engelsk). Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg ser liksom ikke helt hvordan de skal forsvare en månedlig abonnement lenger idag, ref: The secret world skal ha månedlige oppdateringer for de med abonnement, så jeg ser ikke helt hvorfor du mener det ikke skal forsvares. Du kan lese om det her: http://forums.thesecretworld.com/showthread.php?t=42532 f.eks: * We're in production on two large, new and incredibly exciting adventure zones -- both of which will be announced in August. New geographical regions, new characters, new missions, new drops, new challenges, new monsters, new lore that will carry the story past its first act and into its thrilling and shocking second act! 3 Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Argumentasjonen i videoen over har flere problemer. Blant annet gir han oss aldri delingstallet som faktisk viser hvor liten andel av abbonementskostnadene som går til å opprettholde servere. I tillegg til dette glemmer han at profitt er like viktig i spillbransen som i andre bransjer, derfor vil det være nødvendig å få inn mer penger hvis spillet skal støttes av et større utviklingsteam over lengre tid og for å tilfredstille investorer og kreditorer. Det han også glemmer var at det første Guild Wars aldri ga innhold utenfor utvidelsespakkene som kostet penger. Når han trekker inn patching av single player spill glemmer han også at det der sjelden legges til gratis innhold, men at det stort sett begrenser seg til fikse feil med spillet. Abbonementene på massive nettrollespill er viktige for å sikre selskapene stabile inntekter så de kan fortsette utviklinga av det aktuelle spillet i tillegg til andre prosjekter. Jeg trur det var en av toppfolka i Trion som også sa at gratismodellene er usosiale siden de legger den økonomiske byrden av å drive spillet på under 10 % av spillerne og resten blir gratispassasjerer. 3 Lenke til kommentar
Looptop Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Aner ikke hvor guild wars 2 skal tjene penger, bryr meg ikke heller. Jesus, du har virkelig ikke sett filmen (enten det eller så er du fryktelig dårlig i engelsk). Selvfølgelig har jeg ikke sett filmen. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg ser liksom ikke helt hvordan de skal forsvare en månedlig abonnement lenger idag, ref: The secret world skal ha månedlige oppdateringer for de med abonnement, så jeg ser ikke helt hvorfor du mener det ikke skal forsvares. Du kan lese om det her: http://forums.thesec...ead.php?t=42532 f.eks: * We're in production on two large, new and incredibly exciting adventure zones -- both of which will be announced in August. New geographical regions, new characters, new missions, new drops, new challenges, new monsters, new lore that will carry the story past its first act and into its thrilling and shocking second act! De kommer med nytt content som for alt vi vett allerede var ferdig før release, men for at du og andre skal føle at du får valuta for pengene lanserer de heller dette en liten stund etter at spillet kom ut. (selvfølgelig bare spekulasjoner, men ikke høyst usannsynlig, så mye content skal også godt gjøres å fullføre på 1 måned uansett). At de sier noe er dessuten noe helt annet enn hva de faktisk gjør. Forøvrig, se fra 3 min og utover i klippet oppover. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Aner ikke hvor guild wars 2 skal tjene penger, bryr meg ikke heller. Jesus, du har virkelig ikke sett filmen (enten det eller så er du fryktelig dårlig i engelsk). Selvfølgelig har jeg ikke sett filmen. Som jeg sa: Edit: Riktignok om GW2, men han snakker veldig generelt. Hele filmen handler om hvorvidt spillprodusenter idag forsatt kan forsvare et månedlig abonnement med argumenter som ble lagt til grunn for mange år si (f.eks. når Anarchy Online kom ut). At du tror filmen handler om hvordan GW2 skal tjene sine penger, sier egentlig sitt om hvor mye du har sett av den. Jeg er ikke ute etter å skape en GW2 vs TSW diskusjon, men ønsker bare å opplyse. Ville jeg startet en diskusjon om GW2 vs TSW, hadde jeg kalt alle som spilte TSW idioter og linket til en film med tittel "GW2 IS SO F*CKING BETTER THEN TSW(The Shitty WORLD). (kan skyte inn at jeg spiller TSW selv). Edit: Men vist dere skal være så hårsåre og ikke takler en alternativ sannhet skal jeg ikke si mer Endret 13. juli 2012 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Månedsprisen i mmorgp har vært nokså stabil for meg siden wow kom med sine 15 dollar i mnd for 6 år siden. Anarchy online som er 11 år gammelt hadde også $15 i abonnement. Det plager meg ikke at de selger unødvendig dill-dall så lenge de leverer et godt produkt. Jeg ser liksom ikke helt hvordan de skal forsvare en månedlig abonnement lenger idag, ref: Edit: Riktignok om GW2, men han snakker veldig generelt. GW2 kommer jo med utvidelsespakker som koster 50 dollar+ isteden. Sånn jeg har skjønt det er det ca hver 6 måned så alt i alt blir "månedsprisen" det samme som subscription based. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg trur det var en av toppfolka i Trion som også sa at gratismodellene er usosiale siden de legger den økonomiske byrden av å drive spillet på under 10 % av spillerne og resten blir gratispassasjerer. Og de som spiller minst får minst valuta av det månedlige bidraget. Jeg foretrekker heller å ha full frihet til å spille når jeg vil. TSW er noe jeg forsatt kunne spilt etter den første måned, men å rettferdiggjøre å betala 15 euro i måneden for at jeg skal logge på og spille 2-3 timer blir svært vanskelig for min del (det i tillegg at jeg er usikker på hva disse 15 euroene går til). Men jeg ser absolutt at det går begge veier, det kommer jo opp til individet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 GW2 kommer jo med utvidelsespakker som koster 50 dollar+ isteden. Sånn jeg har skjønt det er det ca hver 6 måned så alt i alt blir "månedsprisen" det samme som subscription based. Prisene og hvor ofte det kommer ut kan være oppe for diskusjon, men at det kommer utvidelsepakker som koster penger er det ingen tvil om, så absolutt. Det blir vel uansett sånn som på GW1, at utvidelsepakken ikke var obligatorisk for å fortsette å spille. Lurer på en siste ting, vist de 15 euro går hovedsaklig til content, om TSW får langt færre spillere enn forventet vil jo det bety at dere får mindre content og ikke like mye for pengene? Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) 2-3 timer i måneden ? Nei da er det nok bedre å spille f2p For de fleste i Norge er 15 euro pr måned småpenger i forhold til andre hobbyer. Endret 13. juli 2012 av Lunalotic Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 2-3 timer i måneden ? Nei da er det nok bedre å spille f2p For de fleste i Norge er 15 euro pr måned småpenger i forhold til andre hobbyer. 2-3 timer er satt litt på spissen, men vist jeg spiller lite så kan jeg se langt etter TSW mao.? 15 euro er småpenger i forhold til mange andre hobbyer, men ganske mye mer enn alle de andre spillene der ute (som koster meg 0 kroner å spille). Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 f.eks: * We're in production on two large, new and incredibly exciting adventure zones -- both of which will be announced in August. New geographical regions, new characters, new missions, new drops, new challenges, new monsters, new lore that will carry the story past its first act and into its thrilling and shocking second act! Jeg tror ikke vi får de nye sonene i august, jeg tolker det slik (nøkkel ordet announced) at vi kun får informasjon om dem. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg har spillt mengder av f2p og p2p mmos. Det jeg har sett da er at p2p er milevis forann f2p i kvalitet. Mest pga måten f2p får inn pengene sine på. 1 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) 2-3 timer i måneden ? Nei da er det nok bedre å spille f2p For de fleste i Norge er 15 euro pr måned småpenger i forhold til andre hobbyer. 2-3 timer er satt litt på spissen, men vist jeg spiller lite så kan jeg se langt etter TSW mao.? 15 euro er småpenger i forhold til mange andre hobbyer, men ganske mye mer enn alle de andre spillene der ute (som koster meg 0 kroner å spille). _Alle_ de andre? hvilke snakker du om da? Runescape? Nevn ett bra PVE/PVP f2p MMORPG som er ute nå. Har selv preorder inne på GW2, PvP delen er morsomt, PVE delen er søppel. TSW er i en helt annen liga en GW2 når det gjelder PVE. Endret 13. juli 2012 av Lunalotic Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 f.eks: * We're in production on two large, new and incredibly exciting adventure zones -- both of which will be announced in August. New geographical regions, new characters, new missions, new drops, new challenges, new monsters, new lore that will carry the story past its first act and into its thrilling and shocking second act! Jeg tror ikke vi får de nye sonene i august, jeg tolker det slik (nøkkel ordet announced) at vi kun får informasjon om dem. Hvem tror de nye sonene kommer i august? Sitatet er fra Ragnar og sier jo ganske klart "announced". Jeg håper vi får den første nye sonen i september eller oktober, det hadde vært knall. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 De kommer med nytt content som for alt vi vett allerede var ferdig før release, men for at du og andre skal føle at du får valuta for pengene lanserer de heller dette en liten stund etter at spillet kom ut. (selvfølgelig bare spekulasjoner, men ikke høyst usannsynlig, Med tanke på at spillet skulle kommet i april og de utsatte det i to måneder, så er det høyst usannsynlig at contentet de kommer med i 31. Juli var ferdig ved prerelease 29. juni. Det var garantert gjort mye arbeid på det (kanskje 70-80% for det de slipper i slutten av Juli), men helt ferdig? Neppe. Ragnar har nevnt at de har en pipeline som tar rundt 1mnd fra start til slutt for nytt content, men at de gjerne bruker litt lengre tid for å finpusse contentet. Som han sa, de har lang erfaring i å lage cutscenes gjennom motion capture og bruk av voice actors og har verktøyene som skal til for å få ting unna. Ragnar har også sagt at de har ideer og planer for noe sånt som 7 år framover og alle de 400 folkene Funcom har på TSW prosjektet har nok ikke jobbet på det vi ser ved launch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå