JFM Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei Jeg bor for tiden i ei leilihet på Kvaløya i Tromsø. Men jeg har ikke internett her. Hadde tenkt å knytte meg på adsl fra Canal Digital, men gjorde ikke det siden jeg har tenkt å flytte ut senes til sommerferien. Så jeg lurer på hvilket internett abonement jeg bør velge som midlertidig løsning. Kommer maks til å bruke det i et 6-7 mnd. Gidder ikke bruke mye penger, så stikkrdet er BILLIG. Hastigheten trenger ikke være "kick-ass". Kommer nok mest til å bruke nettet til surfing og litt "noob-nedlasting". Fildeling og spilling kan jeg gjøre hos foreldrenen mine Takk Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hørtes jo ut som du er på jakt etter noe mobilt-bredbånd typ? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Er vel det. Hvordan er ice? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Har ikke personlig erfaring med Ice, men det er ganske omdebattert i enkelte tråder her i forumet. Så vidt jeg har skjønt så er visst dekningen god, men hastigheten ikke så mye å skryte av. Spesielt ikke hvis det er mange brukere i området. Det er heller verdt å sjekke ut mobil-dekningen og evt. muligheter for mobilt bredbånd der du bor og ferdes. Både Telenor og Netcom satser jo hardt på det for tiden. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Er bare det at telenor er så dyrt dersom jeg ikke skal ha et års binding. Er vel samme med netcom? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Den enkleste løsningen hadde jo vært å låne trådløsnett hos en nabo. Sikkert noen som er villig til å dele med deg. Bedre kvalitet på fastnett enn mobilt også. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Den enkleste løsningen hadde jo vært å låne trådløsnett hos en nabo.Sikkert noen som er villig til å dele med deg. Bedre kvalitet på fastnett enn mobilt også. Har spurt. Men de ville ikke Lenke til kommentar
janingar Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Er mange paranoide i dag dessverre. Vet om flere som ikke engang tør å åpne IE uten at de er 100 % på at antivirusen funker, og tror dertil at alle andre vil gi dem virus. Dessverre er omtrent alle abonnenter dyrere uten binding, fordelen med mobilt bredbånd kontra fast er i det minste at du bare kan ta det med deg videre Så vidt jeg vet skal det være mulig å endre abonnentstype midt oppi bindingsperioden, så er mulig du kan "nedgradere" det etter 7 mnd. men blir vel et regnestykke om hvorvidt etableringsgebyret er billigere enn 5 mnd. ekstra abonnent. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei Mine erfaringer med ICE: Hadde Ice her i ca 2 år, så byttet vi over til Telenor ADSL 1500/350 eller noe. Klarte å tyne litt mer ut av Ice en jeg klarer med linja nå. Hadde fri sikt til sender(godt over 10 km unna i luftlinje) og rettningantenne. Den STORE bakdelen, var at Ice var veldig ustablit! Datt ut 3-4 ganger daglig! MEN! Ice var i alle fall bedre enn 56k Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Jeg hadde grusom erfaring med ICE. Midt i Drammen, faktisk. Fikk ikke internett når jeg flyttet inn, og måtte vente et par mnd før det var "ledig i sentralen", så jeg bestilte ICE sin greie. Drammen skulle ha full dekning, men jeg fikk knapt noen få kB/s uansett hvor jeg hang opp modemet. Det koblet seg også av ganske ofte. Helt umulig å f.eks. spille onlinespill. Jeg fikk av og til bedre hastighet ved å "snike på" trådløst nett til naboer enn mitt eget ICE. Ringte kundeservice, som var en grei gjeng. De kunne fortelle at jeg bodde akkurat i krysningspunktet mellom 2 sender-antenner, så modemet mitt "flimret" mellom sentralene hele tiden og det tok opp all hastigheten min. Det eneste de kunne tilby var å kjøpe en svindyr antenne til mange hundre kroner. Heldigvis fikk jeg tilslutt napp hos telenor så jeg fikk skikkelig ADSL installert her, gadd aldri å kjøpe den antenna. Endret 9. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
JFM Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Ingen flere gode forslag? Ønsker jo ikke å sitte uten nett helt til jeg skal flytte Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Telenor leverer ADSL uten bindingstid - i motsetning til de fleste andre leverandører. Det mest utrolige er at det koster nesten ingenting ekstra - tror du kun betaler etablering på et par hundre kroner. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Evt kan du jo bare skaffe et fast abonnement og betale prisen når du sier det opp igjen. En skarve tusenlapp, liksom. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hva med å bruke en mobiltelefon som 3G-modem? Til abonnement kan du jo bruke mobilt bredbånd uten binding (siden du ikke skal ha usb-modemet). Alle mobilabonnement (selv kontantkort) kan egentlig brukes og vil gi samme hastighet, men priser og trafikkmengdebegrensning varierer. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Der har du løsninga. Skal bruuke telefonen som usb-modem. Hastigheta er søppel, men det får være. Har ikke noesomhelst ekstra abonement på telefonen. Bare Djuice "ettellerannet" Koster maks 10kr per dag. Tror ikke jeg gidder bruke nettet hver dag. Men dette får holde inntil videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå