Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat begynt å klkke min barton 2500+ og har en coolermaster-vifte som passer til 2800+. Når jeg stiller FSBen min til over 190, vil ikke windowsXP starte.. Det er ikke noe galt med temperaturen. Vcoren min står på 1,8v.

Hvorfor går ikke FSBen høyere?

Har i stedet begynt med mp-klokking. Var så heldig å få en CPU, uten mp-lock.

Så klokken min er nå:

FSB: 189

MP: 12.0

Clock: 2,27Ghz (ifølge windows/system)

Vcore: 1,75

Temp (hardkjøring): 59,5c

Temp (idle): ca.40c

Jeg har et abit nf-7 v2.0 kort, og en Q-tec 450w DF PSU.

Lenke til kommentar

Kjører min XP2500+ på 2200mhz for øyeblikket, maks klokk er 2500mhz men da må jeg kjøre viftene på maks og det gidder jeg ikke.

Abit NF7-S V2 (DD Z-Chip)

XP2500+ @ 200x11 (Maze4)

512MB Corsair TwinX 3200LL (DC sync)

C3D 9500pro @ 330/303 (Magnum GPU)

Lenke til kommentar

FN45, XP 2500 OCZ PC 3200 Platinum Cas: 2-2-2-5

Fsb-200 x 11.5 =2,2 ghz

vcore-1,75 Minnetimings-2-3-3-5

Temp (hardkjøring): 40c

Temp (idle): 34c

vifte: standard vifte med sn45g shuttle pc'ene.

lurte på om jeg kunne press mere ut av system med samme vifte også vidre.

Lenke til kommentar

Fikk en Barton 2,5k idag, rett fra HWB.NO , med ULÅST MP. Ble litt overrasket, trodde alt som selges nå var låst. og nei, jeg gidder ikke å ta av vifta for å sjekke step/batch...........ennå ihvertfall. Kjører bare 175x11.5 nå, tar det litt forsiktig da det er ca. 15 minutt siden jeg satte den i PC'n.

edit: ohhh, her slo visst n00bie faktoren inn, ser ut til at selv om jeg får stille MP i BIOS, så gir det ikke resultater i praksis, CPU-Z sier nemlig at MP min ennå viser 11 (beklager). 185x11 , 1,7 Vcore, 33'C idle

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Fikk en Barton 2,5k idag, rett fra HWB.NO , med ULÅST MP. Ble litt overrasket, trodde alt som selges nå var låst. og nei, jeg gidder ikke å ta av vifta for å sjekke step/batch...........ennå ihvertfall. Kjører bare 175x11.5 nå, tar det litt forsiktig da det er ca. 15 minutt siden jeg satte den i PC'n.

edit: ohhh, her slo visst n00bie faktoren inn, ser ut til at selv om jeg får stille MP i BIOS, så gir det ikke resultater i praksis, CPU-Z sier nemlig at MP min ennå viser 11 (beklager). 185x11 , 1,7 Vcore, 33'C idle

Du kan se Stepping fra windows? (tror jeg)

Lenke til kommentar

Står bare 0 i stepping ruta mi på CPU-Z. Er det forresten vanlig at man "får lov" å stille MP i BIOS selv om den er låst. Jeg får nemlig stille den, men forandringen av MP blir ikke "tatt" med når jeg lagrer. Har et NF7 S 2,0 HK.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...