Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener du med dette synkront og asynkront ?

For de som er usikre på klokking av ram og kjøre denne synkromt med cpu,kan jeg kort si at det er viktig for ytelsen at det kjøres synkront altså kjører du minnet på 1:1 kjøres dette synkront med cpu, har du en fsb på 200 vil minnet da kjøre på 400mhz

Asynkront , feks 5:4 med fsb på 200 vil minnet kjøre på 320 mhz dvs 80 mhz mindre.

tatt fra snekker'n sin ddr ram test

Lenke til kommentar
hva menes med Stepping??

CPU'er utvikles hele tiden ofte med nye mini-forbedringer med noen ukers eller måneders mellomrom selv om de ikke skifter navn like ofte.

Stepping er hvilken versjon av en CPU-kjernen det er snakk om. Altså ikke palomino, Barton, willamette, northwood, og slikt men mini-revisjoner av samme CPU-kjernen. Noen steppinger klokker bedre enn andre, og derfor er det mye snakk om hvilken stepping man har.

Lenke til kommentar

Heisann! alle Dere der ute som også kjører XP2500+ på ASUS A7N8X-DeLuxe Rev.2 Still klokken til 12.5 og Mem til auto, da har du tilnærmet XP2800+ ifølge Sisoft sandra. overklokk videre derifra trinnvis på FSB. På en FSB på 182 skal frekvensen bli 2275MHz NB! ha GOD KJØLING, akkurat nå kjører jeg på 12.5 MP og 171 på FSB. Med så dårlig kjøling jeg har kjører jeg heller safe than sorry. Har kjørt på 11MP og 200, da blir en 2500+ Barton til en XP3200+.Hos meg ble dette litt ustabilt grunnet minne, I guess, 1Gig TwinMos PC2700, som har kjørt på 2X200MHz (PC3200). Må legge til at alt er luftkjølt, CPU'en av en Glacial tech Igloo Silent Breeze 462, kabinettet:Chieftec Matrix kjøles av ei vifte i front over HDD, og to bak for trekk over AGP og forbi CPU. Alle Volt status er default, da alt leverer uten å høyne spenning. Asus kortet leverer muligens litt høyere spenning ifølge ASUSPROB leverer det 1.696 på Voltcore

Det mange nevner om at temp synker ved overklokking av 2500 synes som en sannhet.

SP. Man får IKKE en ekte XP3200+ ut av en XP2500+, det vil være å be om for mye, man har tross alt fått fett ut av det man ga for CPU'en bare ved å sette MP på 12.5@166

HVA FANKEN SKAL MAN MED SSE2? Når vi nå har 64bit fra AMD? Og Bill HELLGATES Som skal se alt vi gjør, "looking over your shoulder" ,(Look it's gonna get harder, harder, harder (sit Pink floyd Animals)

Endret av GARDNR
Lenke til kommentar
SP. Man får IKKE en ekte XP3200+ ut av en XP2500+, det vil være å be om for mye, man har tross alt fått fett ut av det man ga for CPU'en bare ved å sette MP på 12.5@166

Vel, setter man FSB til 200 så har du plutselig en xp3200... Hva som gjør at den ikke er ekte? Den har jo _nøyaktig_ samme ytelsen..

Lenke til kommentar

2500 mhz 12,5*200*2,3v vcore, RBX Kjøler. Temp @ surfing 49 grader.

Ganske brukbart med ein 9 chipp,rene varmeovnen under pulten her.

AXDA 2500dkv4d 970824820923

AQXEA 0323TPCW

Svir v core nå :cool: ,dette er kun med vankjøling på cpu,da northbrigde kjøleren var lekk.

Kjølin på mosfettene er et must,vist noen lager ein form for permanen passiv kjøler til dei,som passer på NF7-v2.0 så er eg interesert i å kjøpe.

Soutbrigden trenger og kjøler,helst vifte eller vannblokk,disse delene er mildt sagt glovarme.

Edit 2,3 v

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Kjølin på mosfettene er et must,vist noen lager ein form for permanen passiv kjøler til dei,som passer på NF7-v2.0 så er eg interesert i å kjøpe.

Soutbrigden trenger og kjøler,helst vifte eller vannblokk,disse delene er mildt sagt glovarme.

Tja, det holder faktisk lenge med en passiv kjøler ala denne. Selv bruker jeg nevnte kjøleribbe på SB og vannkjøling på NB. Når det gjelder MOSFETkjøling så har jeg disse små røverene, og i kombinasjon med en vifte på lavt turtall funkerer de utmerket. En vifte er egentlig ikke nødvendig, men så lenge jeg ikke hører den uansett har jeg ikke noe å tape på å ha den der.

Edit: glemte å nevne at jeg har samme hovedkort som deg, så jeg vet at de passer.

Endret av jephque
Lenke til kommentar

Tja, det holder faktisk lenge med en passiv kjøler ala denne. Selv bruker jeg nevnte kjøleribbe på SB og vannkjøling på NB. Når det gjelder MOSFETkjøling så har jeg disse små røverene, og i kombinasjon med en vifte på lavt turtall funkerer de utmerket. En vifte er egentlig ikke nødvendig, men så lenge jeg ikke hører den uansett har jeg ikke noe å tape på å ha den der.

Edit: glemte å nevne at jeg har samme hovedkort som deg, så jeg vet at de passer.

Har den zalmann sake selv,har bare ikke sett den på enda.Har noen midlertidige varmespredere i kobber.disse blir oså brukt på mosfet ene.Det var litt rart,strags jeg hengte en vifte frammfor,så ble maskin mer stabil.Jeg kunne kjøre cpu mark og alt det.Men sener så restartet den plutselig.

som sagt er disse så varme at jeg ikke kan holde på dem,så jeg er ikke så sikker på at kunn passiv kjøler er nok på mosfet ene,på south brigde kan nok det derimot stemme.

menT4l

Vist cpu dør,så kjøper jeg en ny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...