Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!


Anbefalte innlegg

MrLeftfield: Spenninga di er veldig høy. Er den virkelig ikke stabil på 2,3GHz på litt lavere spenning? Hvis du klarer å sette ned med ca 0,05V så til tempen også falle med rundt 2-5'C. Prøv deg frem med 2,3GHz og lavere spenning, evt husk å sette ned spenninga om du klokker ned til 2,2GHz.

Driver og tester med lavere spenninger nå.

 

Men, åssen var den steppinga mi? noen som vet?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarte på 2.1vcore(ja, jeg som har luftkjøling og ingen kjøling på mosfets) å komme meg til 213*11,5(2450mhz) men det var kun stabilt til å kjøre superPI 1M et par ganger og cpumark(fikk 233). Når jeg økte fsb med 1 så fikk jeg blåskjerm, så det KAN jo ha vært noe annet ;) Ellers har jeg et spm. angående den superPI'en, nå som jeg kjørte den på 2450mhz brukte jeg hele 46 sekunder, ja! 46! Er ikke det litt i drøyeste laget for en [email protected]? På f.eks 2.3ghz bruker den 47-48sek. Det er da med hver eneste annen prosess lukket. Noen idèer til hvorfor cpu'n gjør det så dårlig i superPI?

Lenke til kommentar
Klokket min til 2255 nå men med 2,65 i volt core. Kanskje man kan få den høyere med mer volt ;)

Du mener vel 1.65 vcore ? 2.65 Vcore er det vel ingen HK som støtter enda uten volt modd.

Seff. 1.65... Men nå har jeg presset opp vcore til ca 1.85 med 215 FSB

 

Taisol kjølingen holder stand, kabinettviftene kjører nesten på minimum...

 

ca 44 (Probe) til 46-7 (BIOS) *C idle ved 2365 MHz.

 

Fikk blåskjerm med ett hakk lavere volt... Jeg er litt redd for tempen da jeg bare har en taisol. Og systemet er ikke særlig stabilt... Burde sikkert klokke ned noen prosent og få ned vcore etter at man har sett hvor langt man kan få det til gå sånn rimelig stabilt...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja. Jeg har nå byttet fra std kjølepasta til AS5 og satt på en Delta 80mm på slk900'en min  :D

Så nå har idle temp sunket fra 54c til 34c  :wow:

Og da skal det klokkes igjen  :thumbs:

20 grader på kjølepasta/varmepasta ? virker ikke trolig ut i fra min kunskap, men oppdater meg gjerne :wow:

 

Det er nå det det står i BIOS. Driver og prøver meg litt fram. ligger på 200*10.5 nå, men det skal MYE lenger :green:

Idle temp ligger nå på 36c.

 

EDIT: du må jo huske at jeg har et ******* helikopter på kjølern og da :thumbup:

Endret av Ali-Baba
Lenke til kommentar
Har nå funnet en shop som selger gamle ulåste bartoner :) Men jeg klarer ikke å plassere steppingen, har ikke peiling på om denne er noe god klokker.

Kan dere hjelpe meg ?

 

AXDA 2500 DKV40 9868968Z50184

AQXEA 0323WPHW

litt høy batch, men er ikke noe ille.. uke 23 ekke så ille det heller så kan være en god klokker det der...aqxEa er ok. vet ikke åssen xxhw er...

men hvilken shop er dette? web eller?

Lenke til kommentar

hum, mye bra her ja (og det burde det være, 49 sider!!)

 

har selv en som kjører 200x11=2200(xp3200+)

vcore på 1.65

boxed kjøling og twinmos minne.

husker ikke stepping

kjøpte den på komplett i sensommerens svale dager

den ligger på normale temps for mennesker normalt, og får en overlevbar feber når den blir presset (37C og 40C)

 

lurer på hvor mye det er å tjene på å øke chipvolten med 0.1v? og er det farlig?

og hvor bør man egentlig stoppe volten på minne?

 

sjurh

Endret av Sjurh
Lenke til kommentar

oppdaterte til bios versjon 21 på mitt NF7-S 2.0

hadde versjon 16, før oppdatering

 

idle tempen på cpu steg fra 45 til 50

load tempen steg tilsvarende

 

har andre me samme cpu og hovedkort merket noe lignende

EDIT: vcore er 1,7 volt i bios

Endret av vikingfk
Lenke til kommentar

Kommer med noe som sikkert høres dumt ut her, men det irriterer meg noe grusomt.. har et 17n8x dlx vs 1 og en xp2500. hadde før ikke no problem å komme opp til 2100-2200 mhz, men så resatte jeg bios ved en feil og lot den bare stå på standard.. kjøpte meg i går et ati 9600xt kort og trenkte jeg skulle teste litt, men fant ut at da kunne jeg jo også klokke opp cpu igjen.. den er max på 45 grader ved 2.15(var da det iallefall)

 

men nå.. så kommeg jeg så vidt over standard før hu dumme dama sier system faild caused by overclocking.. wh00t? aldri fått feil om det før.. noen med no ide?

Lenke til kommentar

Clock: 2280MHz

FSB: 183

MP: 12,5x

Cvore: 1,650

Vifte CPU: Glacialteck Iglo 2510 PRO(For Overclockers)

Temp Idle: 41c

Prosessor kjøpt på PsData.

Har Geil 256MB Pc 2700 2,5 ram.

 

Jeg troro ikke det er prosessor'n som hindrer meg enda...

Har bestilt meg TwinMOS 512MB Pc 3200 Cas 2,5 Ram nå, Tror dere jeg vil komme noe lengre med overklokkingen min da ?

 

 

Hovedkortet mitt er jo ikke beregnet på høyere hastigheter enn 200MHz FSB...

Lenke til kommentar
Clock: 2280MHz

FSB: 183

MP: 12,5x

Cvore: 1,650

Vifte CPU: Glacialteck Iglo 2510 PRO(For Overclockers)

Temp Idle: 41c

Prosessor kjøpt på PsData.

Har Geil 256MB Pc 2700 2,5 ram.

 

Jeg troro ikke det er prosessor'n som hindrer meg enda...

Har bestilt meg TwinMOS 512MB Pc 3200 Cas 2,5 Ram nå, Tror dere jeg vil komme noe lengre med overklokkingen min da ?

 

 

Hovedkortet mitt er jo ikke beregnet på høyere hastigheter enn 200MHz FSB...

Tror du vil få problemer siden HK ikke har AGP/PCI lock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...