Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!

Anbefalte innlegg

Med SLK900 ligger du trygt på 2v vil jeg påstå. Noe særlig over så begynner du å nærme deg faresonen.  

Bare pass på temperaturen, så går det nok greit. Det er ikke lurt å ha slapp vifte på ribba ved 2v.

DrErling (kjører 2v selv og har gjort det i 2mnd)

tempraturen er jeg ikke redd for.Når jeg kjører den på 2.56Ghz så er ikke tempen over 43 grader.Tenkte mer på CPUen jeg om det kan komme noe skade på den når jeg sette høy volt på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stepping: AXDA 2500KV4D Y868397270125 AQZEA O333RPDW

FSB: 225

Multiplier: 11

MHz: 2475

Vcore: 2.0

Tør jeg gå høyere på vcore? tempen er ok, men er det fare for å ødelegge den?

RAM'en er Corsair XMS 3200LL, hvor høy volt tåler de? får ikke lov å gi systemet mer volt, hjelper det på fsb å bare øke volten på ram'en?

Lenke til kommentar

Har nå skrudd opp FSB til 200 og kjører nå på 2.2 på 2500+ prosessoren min. Forstår konseptet med bus hastigheten raskere overføring til cpu, men multiplyeren; er det noen som kan forklare meg akkurat hva den gjør, er det bedre å kjøre høy FSB enn å øke den. Er det noen forskjell i økning av temperatur ved disse to overklokkingene?

Et spm. ang ram: Har et system som støtter 128-bit dual channel DDR hvis jeg installerer det i slot 1 og 3, hva vil det si i forhold til et oppsett med "vanlige" brikker i alle 3 slot'ene? Hvilke brikker må jeg da ha hvis jeg skal få det raskeste oppsettet?

Hva er egentlig forskjellen på denne prosessoren og XP3200+ siden den blir rappotert som det i bios. Er det bare bus hastigheten?

Ble masse spm. her men håper noen kan bringe litt klarhet i det..

Lenke til kommentar
Med SLK900 ligger du trygt på 2v vil jeg påstå. Noe særlig over så begynner du å nærme deg faresonen.

Bare pass på temperaturen, så går det nok greit. Det er ikke lurt å ha slapp vifte på ribba ved 2v.

DrErling (kjører 2v selv og har gjort det i 2mnd)

tempraturen er jeg ikke redd for.Når jeg kjører den på 2.56Ghz så er ikke tempen over 43 grader.Tenkte mer på CPUen jeg om det kan komme noe skade på den når jeg sette høy volt på

Ja, selvfølgelig kan det komme skade på prosessoren. Men jeg mener at 2V med bra kjøling er greit. Når du nærmer deg 2.2v bør du ha ekstremkjøling. Enten et meget godt vannkjølingssett, eller peltier/prommie/vapochill. Jeg har nå kjørt min prosessor på 2.05v i litt over en uke. (etter å ha kjørt den på 2v i over en mnd). Det går foreløpig helt fint det. Den har stått å knust SETI 24/7 siden jeg satte den i socket`en og slo på maskinen. Kun avbrutt av div BIOS innstillinger. Maskinen står alltid på.

DrE

Lenke til kommentar

2200mhz(11*200)

default volt.

Har akkorat fått montert den. Psu'en min er elendig og hindrer meg i å få høyere stabil hastighet pga den ikke klarer og levere nok strøm ved høyere cpu volt.

Tror dere jeg kan komme mye lengre med ny psu? Høy temptratur er ikke et problem. (Thermalright SLK-947U med 92mm)

Bartonen min har stepping etc:

axda2500dkv4d y857448250803

aqxea 0327 upcw

Lenke til kommentar

Psu'en min er elendig og hindrer meg i å få høyere stabil hastighet pga den ikke klarer og levere nok strøm ved høyere cpu volt.

Tror dere jeg kan komme mye lengre med ny psu?

Hvilket psu har du? Har du monitorert spenningene over tid og sett at de fluktuerer? Du kan bruke MBM (motherboard monitor) til dette. Men hvis det er sant som du sier at psuet er dårlig, så er det jo selvfølgelig alfa og omega å ha stabil spenning til hovedkort/prosessor.

aqxea 0327 upcw

Såvidt jeg ser er dette en av de populære "y-stepping" prosessorene. Tror den kan nå et stykke. www.overclockers.com cpu-database. Ta informasjonen der med en klype salt, men den kan gi en pekepinn på hva du kan oppnå.

DrErling

Lenke til kommentar
2200mhz(11*200)

default volt.

Har akkorat fått montert den. Psu'en min er elendig og hindrer meg i å få høyere stabil hastighet pga den ikke klarer og levere nok strøm ved høyere cpu volt.

Tror dere jeg kan komme mye lengre med ny psu? Høy temptratur er ikke et problem. (Thermalright SLK-947U med 92mm)

Bartonen min har stepping etc:

aqxea 0327 upcw

Den har en god stepping ihvertfall.. Y chipper klokker ofte veldig bra.

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp vært og hentet min nye Athlon 2500+ på posten.

Til dere som har peiling på steppinger: Virker dette lovende:

AXDA2500DKV4D Y864747240262

AQXEA 0330VPAW (m)© 1999 AMD

Oh yeah.. se god ut den. Samme som The_Creator, men han har et litt lavere batchnr. Dette trenger ikke å bety noenting, men det er så vidt litt større sjanse for at han sin klokker bra.

Du burde ikke ha moe problem med å nå 2.5Ghz med den.

Har nå prøvd å klokke litt, men den er litt vrang og nekter plent å gå over et visst nivå. Den går nå på 10,5x 200MHz = 2,1GHz med fine 1,55V.(temp: 56'C load) Men øker jeg multiplieren bare ett hakk til, altså til 11x200MHz=2,2GHz så nekter den plent å bli stabil. Selv med hele 1,75V stopper den etter en kort stund med SuperPi. Temp: 62'C load. Noen som vet hvorfor den nekter så plent å klokke mer?

info:

Kjøleren er en Thermaltake Vulkano 7 "Silent Viking" med kobberbunn og stillegående vifte på 2200rpm.

Hovedkortet er et Epox 8RDA+ som etter voltmodden klarer 205MHz FSB.

PSU er en Codegen 300W. Spenningene er for øyeblikket: Vcc=1,55V Vdd=1,68V 3,3V=2,72V (tror det er feil avlest og skal være Vdimm) 5V=4,76V 12V=12,34V -12V=-12,35V -5V=-5,29V

Lenke til kommentar
Merkelig at du har så pass høy CPU temperatur ?

Tilleggsinfo: Kabinett-temperaturen er 27'C, romtemperaturen er 21'C i PC-høyde. Har ingen ekstra kabinett-vifter, men det kan vel ikke være nødvendig så lenge kabinett-tempen bare er 27'C ? Alle temperaturer er målt med Motherboard Monitor 5.

Hva mener dere temperaturen burde ligge på med mitt oppsett?

Hva mener dere jeg bør gjøre for å få ned tempen noe?

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp vært og hentet min nye Athlon 2500+ på posten.

Til dere som har peiling på steppinger: Virker dette lovende:

AXDA2500DKV4D Y864747240262

AQXEA 0330VPAW (m)© 1999 AMD

Oh yeah.. se god ut den. Samme som The_Creator, men han har et litt lavere batchnr. Dette trenger ikke å bety noenting, men det er så vidt litt større sjanse for at han sin klokker bra.

Du burde ikke ha moe problem med å nå 2.5Ghz med den.

Har nå prøvd å klokke litt, men den er litt vrang og nekter plent å gå over et visst nivå. Den går nå på 10,5x 200MHz = 2,1GHz med fine 1,55V.(temp: 56'C load) Men øker jeg multiplieren bare ett hakk til, altså til 11x200MHz=2,2GHz så nekter den plent å bli stabil. Selv med hele 1,75V stopper den etter en kort stund med SuperPi. Temp: 62'C load. Noen som vet hvorfor den nekter så plent å klokke mer?

info:

Kjøleren er en Thermaltake Vulkano 7 "Silent Viking" med kobberbunn og stillegående vifte på 2200rpm.

Hovedkortet er et Epox 8RDA+ som etter voltmodden klarer 205MHz FSB.

PSU er en Codegen 300W. Spenningene er for øyeblikket: Vcc=1,55V Vdd=1,68V 3,3V=2,72V (tror det er feil avlest og skal være Vdimm) 5V=4,76V 12V=12,34V -12V=-12,35V -5V=-5,29V

Dette er litt rart.. greit nok at tempen din er litt høy, men den burde uansett klare 2.2-2.3Ghz. Du trenger nok både høyere vcore og bedre kjøling for å komme litt lenger.

Et annet problem kan være PSU.. Codegen er ikke kjent for å være så veldig gode, og når man har et Epox 8rda så er det spesielt viktig å ha kraftig PSU siden det kortet trekker strøm til CPU fra 5v railen. Om du har et chieftec 360w liggende så er faktisk disse ikke så halvgærne på 5v, så det er verdt å prøve. Skal man klokke skikkelig så er Antec det beste til 5v hungrige 8rda kort.

Ang. feilavlesingen på 3.3v railen så har du helt rett. Epox er litt rare der, og følger ikke standard oppsett på temp og spenningsavlesninger. 3.3 er, ganske riktig, egentlig Vdimm.

Lenke til kommentar

Har! samme PSU som Simen1. Kom ikke lengre en til 1.7-1,75 V på min gamle xp2100+ da var det helt stopp. Ser samme resultat nå på den nye PSU`n og Barton CPU`n, men stopper da på rundt 1,825-1.85V Kan justere til 2,1V men klarer ikke å klokke mer fra jeg paserer 1.825.

Resultatet stemte Bra med den 4 cipen du hadde Formann, havnet på 2310Mhz. boter også fint på 2340 men er ikke stabil i 3DMark03. ligger da på 60 grader og 1,825V. Men da med standard luftkjøling.

Lenke til kommentar
har ikke gjort noe spesielt jeg, kun økning av multiplier fra 11 til 12.5..

Bios gikk ikke høyere, noen som har bedre bios når det gjelder overklokking til a7n8x deluxe??

går det ann og øke fsb på prosessor?? Jeg er ny som overklokker, så ikke flir..

166*12.5 = ca2080 (xp2800)

jeg har 2500barton og asus a7n8x delux

jeg kjører 200mhz x 11multipliers = får da xp3200

Lenke til kommentar
Stepping: AXDA 2500KV4D Y868397270125 AQZEA O333RPDW

FSB: 225

Multiplier: 11

MHz: 2475

Vcore: 2.0

Jeg fikk kjørt 3dmark03 ok med dette oppsettet, men jeg spilte litt gta:vc og maskinen rebootet plutselig. Den går dønn stabilt på det jeg har i signaturen under. Mulig jeg må ha bedre kjøling for å få mer ut av den.

Gir en 2500+ samme ytelsen som en 3200+ ved samme MHz?

Lenke til kommentar
Gir en 2500+ samme ytelsen som en 3200+ ved samme MHz?

Jepp, så lenge du har samme FSB og multiplier på 2500+'en som på en orginal 3200+ så yter de identisk.

2500+ er jo nøyaktig samme chippen, bare "klokket ned" til 2500+ for å selge prosessorer til lavere priser også. Noen av 2500+'ene er klokket ned fordi de ikke klarte godkjenningen til 3200+ i produksjonen. De blir ofte veldig varme på 3200+hastighet eller ustabile. Da er det bare å klokke litt ned. Jeg fikk en slik dårlig en som bare vil gå på 2,1GHz. (3000+) med 1,575V. Den ville ikke gå på 2,2GHz selv med 1,75V så jeg skrudde den ned til 3000+ (10,5x200MHz)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...