Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!


Anbefalte innlegg

men måler ER 250mhz.. hva er verdensrekorden? hva får du i sandra max 3 på memory? jeg selv 3400 på 466mhz med min slitene kingston value pc 2700 ram @ 2.5-3-3-6 timings. kjører denne på 2.9v, skulle gjerne gitt den mer.. kjører forresten på intel system. (asus p4pe).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men måler ER 250mhz.. hva er verdensrekorden? hva får du i sandra max 3 på memory? jeg selv 3400 på 466mhz med min slitene kingston value pc 2700 ram @ 2.5-3-3-6 timings. kjører denne på 2.9v, skulle gjerne gitt den mer.. kjører forresten på intel system. (asus p4pe).

 

Jeg tror rekorden er 255 elns.. men dette er ikke 3dstabilt. For å være helt ærlig så vet jeg ikke om noen har klart å få maskinen 3dstabil på 250FSB .. Jeg vet MM (Jason) på extremesystems forumet kjører 240, og han er ingen nybegynner. Hadde han klart det så hadde han kjørt høyere. Når man kommer over 2500Mhz på CPU så blir det veldig vanskelig å få kjørt høy FSB stabilt.

 

I Sandra membench så scorer jeg rett over 3700MB/s

 

Sandra-score

 

Dette er med bios 1.0 .. og den er veldig lite glad i 3dmark01, så jeg får ikke kjørt denne hastigheten når jeg bencher 3d, men den er stabil i prime, super-pi, og i div spill.

Til 3dbenching bruker jeg bios 1.8 som hittil har gitt meg 227.5*11.5 stabilt.

Lenke til kommentar
Mulig det er et noob sprøsmål, men hvordan kan jeg stille på Timings på Rammen?  

 

Går det ann stille på rammen på noen måte uten å stille på CPU samtidig? Trodde det KUN var FSB og CAS man kunne stille på RAM jeg!

 

CAS er en timing.. en av 4 faktisk.

 

Av timings så er det:

CAS - Column Adress strobe (CL)

tRCD - RAS to CAS delay

Row precharge delay

tRAS - Row active delay

Lenke til kommentar

fått det nye Abit NF7 kortet mitt nu :D

Skal si det hjalp litt ja.

 

MSI kortet økte agp og pci bus så vanvittig mye at ingenting av spill eller noko fungerte mer omtrent.

 

Kjører nå 195mhz fsb X 12 med 1.85v @ 2340mhz

 

Stepping

AXDA2500DKV4D 9823867280430

AQXEA 0331SPMW

 

Tror den klarer mer, men kjølingen min har møtt veggen. Den når 50 grader ved Burn-in test i Sisoft Sandra. Kanskje ikke så mye i noens øyne men over 5 grader for mye for meg.

 

Er det det som er veggen for den blir jeg nødt til å sette multiplier på 11 igjen og heller presse FSB så langt kortet klarer.

Lenke til kommentar

FSB: 187

MP: 12,5

klokk (Mhz) : 2337 :D

Vcore: 1,65

Stepping: AXQFA

Kjøpt hvor? : komplett data i trondheim

 

får ikke multiplier opp på 13 :evil: men når jeg lærer om memory timings og grundigere rundt bios'en skal jeg skru opp fsb høyere, hadde 209x11 men en kompis frarådte høyere når jeg ikke viste om alle komponentene ol.

Lenke til kommentar

Jeg har store problemer med min barton nå. Min klokket opp mot 2.5 ghz før. Nå vil den ikke opp på 2.3 ghz engang.. noen som har hatt samme problemet ? Maskina starter som vanlig, komme skjermbilde og er ikke.no pipelyder.. da windows skal starte så henger den bare.. er bare helt svart skjerm. Jeg oppdaterte bios nå.. husker ikke helt hvem, men den var den nyeste for et par mnd siden.. HVa er den beste bios for OC på NF7 V2.0 ?

 

Og hvor finner jeg det verktøyet som du kan flashe bios fra windows ?

Lenke til kommentar

Stepping = axda2500kv4d 4123757270251 AQXFA0334MPM

 

FSB = 180 (KT3 ultra 2 får ikke mer)

MHz = 2250mhz

Multipl = 12.5

Orginal vcore = 1.65

Vcore = 1.7

Kjøling =EKL ( mangler goop så cpu blir litt varm )

 

 

Dette er forløpige resultater, HK er vel ikke akkurat det beste for dette.

 

PS! Formann!! Har ikke du en CPU med samme stepping????

Lenke til kommentar
Stepping = axda2500kv4d 4123757270251 AQXFA0334MPM

 

FSB = 180 (KT3 ultra 2 får ikke mer)

MHz = 2250mhz

Multipl = 12.5

Orginal vcore = 1.65

Vcore = 1.7

Kjøling =EKL ( mangler goop så cpu blir litt varm )

 

 

Dette er forløpige resultater, HK er vel ikke akkurat det beste for dette.

 

PS! Formann!! Har ikke du en CPU med samme stepping????

 

Stemmer det.. den går desverre inn i boken min som en av de dårligeste jeg har hatt. (1 av 5 dårlige) Jeg har ikke klart å presse den opp i mer enn 2.35 Ghz .. da med 1.9-1.95vcore og vannkjøling.

 

Den chippen jeg fikk hadde to forskjellige farger på core.. rosa på den ene siden som gradvis går over til lyserosa/hvitaktig. Selv om min klokket dårlig så trenger ikke din å klokke dårlig.. jeg har tidligere hatt cpu´er i serie som har klokket helt forskjellig. Feks hadde jeg tre stk AQXEA 0330XPMW i serie .. to av dem klarte 2.35-2.4Ghz .. mens den siste klarte 2.55 Ghz.

Lenke til kommentar

Fargen på kjernen min går fra kobber mot antydning til et svart skjær i den..... Kanskje det er litt forskjeller?

 

Virker som jeg ligger på normalen nå ang. overklokkingen.

 

Men skal ikke si noe enda Skal prøve å koble inn 13.5 MP så får vi se da hvor langt det går :)

 

Er fornøyd hvis den går på 2,4

Lenke til kommentar
FSB = 227

Multipl = 10

Mhz = 2270

Vcore = 1.8

Temp = 47 idle/ 51 load

 

Bør jeg senke fsb og heller øke multipliern?

OPP!

Sjekk om 10,5x 227 (2384MHz) er stabilt, i så fall, sjekk 11x 227 (2497MHz).

 

Så kan du vurdere å sette ned FSB litt og beholde multiplier på det som var ustabilt. (f.eks om 11x227 var ustabilt: Prøv: 220-225 MHz FSB sammen med 11x multiplier). Bare å prøve seg frem.

Lenke til kommentar
ja, har ett NF7-S. tror jeg må senke fsb, hvis jeg øker multiplier til 10,5 med 225 fsb vil ikke windows starte. Takk for tipsene :)

 

Når man skal over 10 i MP så begynner det å bli vrient å kjøre høy FSB. Kjører man feks 11 eller over så stopper det ofte rundt 220-225 ..

 

Jeg driver å prøver meg frem med diverse instillinger om dagen, men det ser ikke ut til å hjelpe stort. Jeg kjører 1.9vdd og selv ikke det hjelper. Max 3dstabile hastighet jeg har klart hittil er 228*11.5 .. Målet er å kunne kjøre min 238*11 .. men det blir mye mer vanskelig enn jeg først hadde trodd. vdd-modden gav så lite at det ikke var noen vits.. økte vdd fra 1.7 til 1.9, og alt det gav var 1 fattig Mhz ekstra.

 

Om noen der ute har et NF7 som klarer nærmere 240 3dstabilt med multi 11 eller høyere så kjøper jeg det GJÆRNE.

Lenke til kommentar

Drev og klokket min litt i dag.

Måtte faktisk opp i 2v for og kunne kjøre stabilt på 2.56GHz.

Måtte også koble sammen 2 PSUer for at det skulle fungere skikkelig.

Kjørte 223*11.5.Har prøvd mange forskjellige instillinger og fant ut at det var 223*11.5 som fungerte best hos meg.Har ikke noe ekstra kjøling på SB eller MOSFET.Regner jo med at jeg kommer litt lengre når jeg får kjøling der.

Tror dere det er litt "farlig" og sette Vcore på mer enn 2v?Likte ikke helt og gå over 2v men!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...