Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker superPI som et stabilitetsprogram? Bruker 20 sekund nå på og rekne ut den første millionen med desimaler bak 3,14...

20 sekunder på 1M?

Høres ikke helt sannsynlig ut.

En XP 2800+ klokket til 3464 MHz med LN2-kjøling brukte 31 sekunder!

Min stakkar bruker 51.

Hehe ja det stemmer nok ;) Det heter ikke super pi men pifast? Uannsett så klikker det programet hver gang pc'n ikke er stabil. Er ikke sikkert på om det er 1million heller, hørte det en gang :p My bad!

Nå er jeg på 2550 (12,5*204) på 1,85 volt. v12railen er nå nedi 11,3 hihi.

Lenke til kommentar

Er det naturlig at når man stiller fsb til 225 å mp til 12 så stiller mp seg tilbake til 11 av seg selv? mens dersom jeg stiller fsb til f.eks 205 så kan jeg kjøre med 12? må jeg stille opp Vcore over 2.1 for å få dette til uten at den stiller seg tilbake? høyeste jeg har holdt nå tror jeg er 2585 med 12*205 @ 1.95 Vcore Bios rev.1.8 samt 1.0

Lenke til kommentar
Er det naturlig at når man stiller fsb til 225 å mp til 12 så stiller mp seg tilbake til 11 av seg selv? mens dersom jeg stiller fsb til f.eks 205 så kan jeg kjøre med 12? må jeg stille opp Vcore over 2.1 for å få dette til uten at den stiller seg tilbake? høyeste jeg har holdt nå tror jeg er 2585 med 12*205 @ 1.95 Vcore Bios rev.1.8 samt 1.0

Jeg har aldri vært borte i at den har stilt seg tilbake selv. Det hørtes litt rart ut. Skjer det med både 1.0 og 1.8 (bios) ?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært borte i at den har stilt seg tilbake selv. Det hørtes litt rart ut. Skjer det med både 1.0 og 1.8 (bios) ?

Jepp, hadde nå tilbake til bios 1.8 da jeg aldri fikk til å komme høyere enn 2585 :(

Dersom jeg Stiller Fsb til 220 og MP til 12(2640) og starter på nytt så viser Bios 2420(220*11), og det samme i wcpuid, men dersom jeg går inn i bios igjen så står det som jeg stillte det. :shrug: Aldri vert borti lignende? Trodde den bare ikke skulle starte når den var klokket litt "feil" jeg? Er vertfall det som har skjedd før!

Men 2585 går vel bra? Er jo en liten ytelse!

Ville ikke gå primestabil plutselig når jeg stillte rett til 215*12, mens på 214 så lot jeg den gå 16 tilmer før jeg avsluttet den.

Får prøve å stille ned å heller prøve å stille litt å litt opp når jeg får tid!

Lenke til kommentar
Kjøpte meg et Abit NF7-S V2,0 og en 2500 Barton , kjører stabilt på 295 x 8 eller 218 x 11 med en billig kjøler til 140.- dette med std volt på alt.

Synest det er brukbart, eller?

Liten skrivefeil der eller? 295 Mhz FSB er litt drøyt kanskje?

218*11 er ikke så ille det.. hvor høy vcore kjører du?

Lenke til kommentar
Kjøpte meg et Abit NF7-S V2,0 og en 2500 Barton , kjører stabilt på 295 x 8 eller 218 x 11 med en billig kjøler til 140.- dette med std volt på alt.

Tror ikke det er en skrivefeil kjører 295 x 8 =2360

og så kjører jeg 218 x 11 =2398

vcore er på std

Lenke til kommentar
Rekorden tror jeg en gutta på extremesystems har, og han kjører 255FSB .. bortsett fra han så er det kun noen få personer som har klart å få maskinen stabil på 250Mhz FSB. Om du kjører 295 (590bus) så har du fått et meget spesielt kort.  

Hva er NB steppingen din ?

I den siste BIOS til NF7-S v2 støtter vel 600mhz bus .

Det sto i infofilen til BIOS'n , sjekk Abit.

(arrester meg hvis jeg husker feil)

Lenke til kommentar
Rekorden tror jeg en gutta på extremesystems har, og han kjører 255FSB .. bortsett fra han så er det kun noen få personer som har klart å få maskinen stabil på 250Mhz FSB. Om du kjører 295 (590bus) så har du fått et meget spesielt kort.  

I den siste BIOS til NF7-S v2 støtter vel 600mhz bus .

Det sto i infofilen til BIOS'n , sjekk Abit.

(arrester meg hvis jeg husker feil)

Hva man har mulighet til å velge i bios er noe HELT annet enn det som faktisk er mulig. Selv på et Abit NF7 v1.1 og 1.2 kan man velge opp til 300Mhz FSB i bios, og alle bioser bortsett fra 1.0 har valg opp til 300 på NF7 v2.0. Dette er ingen nyhet. Men det å faktisk kjøre det er noe helt annet. Jeg har hittil ikke sett FSB over 255Mhz, og jeg surfer en del rundt på div forum fulle av dyktige fsb-whores.

Jeg sier ikke at det er umulig, men at jeg regner med at det er snakk om en staveleif eller noe i den duren.

Det skal ikke mer enn et screenshot av wcpuid og sisoft sandra mem-bench for å få meg til å holde kjeft. ;)

Lenke til kommentar
Kjøpte meg et Abit NF7-S  V2,0 og en 2500 Barton , kjører stabilt på 295 x 8 eller 218 x 11 med en billig kjøler til 140.- dette med std volt på alt.

Tror ikke det er en skrivefeil kjører 295 x 8 =2360

og så kjører jeg 218 x 11 =2398

vcore er på std

Da må du vise noen screen's og gjerne noen benchmarks .

Gleder meg til og se det :)

Lenke til kommentar

Hei,skal med en gang gi deg rett i det du sier her, for etter å ha oppdatert bios så har den kjørt på 246 x 8 stabilt prøvde å hoppe opp på 255 x 8 men da boota den ikke. Men 218 x 11 funker fint, så det har nok vert den andre biosen som kødda med meg :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...