Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen!

Jeg er helt ny her på forumet, men etter å ha lest igjennom alle 31 sidene om XP2500, måtte jeg bare lage en konto :yes:

Har selv en "sliter" av dette merket, med følgende nummer:

AXDA2500DKV4D 9859998270026 AQXDA 0322TPBW

Så vidt jeg har fått med meg, etter å ha studert andres innlegg, skal ikke

denne være så gæærn å få klokket opp? Eller?

Nå har jeg så vidt fått slengt sammen utstyret, med god gammel pc2100 ram som antakelig bremser ned hele systemet?

Asus hk'et er oxo helt standard og verken bios oppdatert eller gjort noe med enda.

Regner med å gjøre en del arbeid/bytte noen deler her for å få noe ytelse..

PS. Kjører oxo med standard IGLOO vifte, så varme kan bli et problem.

Lenke til kommentar
Oki, jeg fikk høre at viss jeg ikke går over 2 volt så burde ikke strømforsyningen være noe problem. Men viss så har jeg nå i tilfelle en Levicom 300w som gir 25a på 5 volt og 12a på 12volt, kan jeg glemme stabile 12 volt verdier når jeg kjører over 2 volt på coren?

Du vil nok få ganske lav spenning på 12v railen allerede ved 1.8-1.9vcore, men det er ikke sikkert den blir ustabil før du kommer over 2.0vcore.

Lenke til kommentar
Oki, jeg fikk høre at viss jeg ikke går over 2 volt så burde ikke strømforsyningen være noe problem. Men viss så har jeg nå i tilfelle en Levicom 300w som gir 25a på 5 volt og 12a på 12volt, kan jeg glemme stabile 12 volt verdier når jeg kjører over 2 volt på coren?

Det tror ikke jeg stemmer.. Og du kommer til å slite med 12volt railen din ved så mye volt.. men det går sikkert bra hvis volten ikke svinger for mye.. hf

Edit: ops :p formann hadde alerede svart han tihi

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

Jeg er helt ny her på forumet, men etter å ha lest igjennom alle 31 sidene om XP2500, måtte jeg bare lage en konto :yes:

Nå har jeg så vidt fått slengt sammen utstyret, med god gammel pc2100 ram som antakelig bremser ned hele systemet?

Asus hk'et er oxo helt standard og verken bios oppdatert eller gjort noe med enda.

Tror den skal duge.

Men derimot rammen din duger ikke :wink:

Du kan jo teste cpun da .. men sett ned ram dividern slik at du ikke får for mye mhz på rammen, som derimot stopper alt :p

Eller så kan du jo klokke med bare multiplier å se hvor langt du kommer.

Lenke til kommentar

Veldig off-topic, men jeg trenger en mening raskt fra noen andre, ettersom jeg vurderer denne til å kjøle ned min Barton 2500:

VapoChill (Classic) splitter nytt m/ litt tilbehør (HD holder+) til 2500,-

Er dette et bra kjøp?

Vet den er en 3 generasjoner gammel nå, men den banker vel i alle

fall vifte-kjøling... :wink:

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

Tror den skal duge.

Men derimot rammen din duger ikke :wink:

Du kan jo teste cpun da .. men sett ned ram dividern slik at du ikke får for mye mhz på rammen, som derimot stopper alt :p

Eller så kan du jo klokke med bare multiplier å se hvor langt du kommer.

Ok, takker for råd og vink, blir vel ny RAM etterhvert som lommeboka tilsier det, tenkte meg Geil Golden Dragon serien...

Lenke til kommentar

Greide og få det stabilt med 200*11,5@2,3ghz/1,9 vcore, men den nekta å starte med 200*12/1,95.

Vet ikke om jeg tør å gå høyer med vcore. Noen som har tips?

Har en temp på 51,5 i full load med 200*11,5/1,9 v

Bruker orginalkjølern til amd med ei større vifte(80x80mm enermax)

Har montert kjøleribber på cmos-transistorne.

Bruker 2 stk psu: 350w + 200w

Lenke til kommentar
til formann . tror du din cpu kunne klart 2700mhz med en bedre blokk og et 226w peltier.

Jeg har ikke den samme CPU´n som jeg hadde tidligere.. men denne er minst like bra. Det er en AQXEA 0330 Y chip, og det er ikke uvanlig at de klarer 2.7Ghz med god kjøling og litt høyere vcore. Jeg har ikke fått byttet ut det beskjedene chieftek PSU´n min ennå, så jeg får ikke kjørt mer enn 1.95vcore uten at maskinen bli ustabil.

Når jeg får nytt så regner jeg med å klare minst 2.1vcore stabilt, og da burde ikke 2.7Ghz være utenfor rekkevidde.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått cpu fra Forman..

Har bare holdt på en liten stund nå, har på feelingen at dette kan strekkes litt lengre da jeg bare har bootet to ganger hittil..

FSB: 200

MP: 13

vcore: 1,86v

temp: 36c :D

Kjølinga henger heldigvis med i svingene også..

Nå er det bare mangel på ram som bremser meg, fikk desverre en brikke for lite fra komplett, så det tar nok noen dager før jeg får den andre..

EDIT:

Temp er under load.. Idle ligger på 32 etter ca tre minutter uten belastning..

Lenke til kommentar

Du store...her fikk jeg CPU'en min i posten tidligere i dag, og skulle bare teste kjapt litt klokking. Satte den på 188*12 og den bootet elegang opp og så vidt jeg kan se er den stabil...veldig lett CPU jeg har fått :p

AXDA2500DKV4D

Har forøvrig puslekjøling nu (Silent Twin i Aopen A600A kabinett) men det ser ut til å funke foreløpig...

nevnte jeg at jeg kjører på 1.6v core?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...