Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny pers. rekord på meg i natt :D

11x238 :D :D :D :D

Fikk nye ribber til chipsene mine i går, limte de på og plaserte en stooor vifte (type elkjøp, SHIT den blåser hard på steg 3) vifte :D hehe.. sånn sommervifte greier, ja dere skjønner hva jeg mener. Til å blåse rett inn i kabinettet mitt, (tok av side-dekslet), satte opp døra litt slik at det var rundt 15+ grader på rommet mitt. Kjørte opp min Aero 7+ vifte opp på 6600 rpm (ja, den bråker som et uvææær da!!),

Da lå prosessoren på 29 grader IDLE@orginal.

Klokka meg sakte men sikkert oppover på FBS og fikk den til å kjøre på 250, men da fikk jeg ikke mp høyere enn 9. Så skrudde den ned til 240. Etter mye resetting av bios fikk jeg den til å kjøre på 2.61 Ghz @ 49 idle og 52 full load. Veldig snodig at det er så liten forskjell på IDLE og FULL load egentlig. Maskina starter og får spilt alle spill uten bugs og problemer, men jeg får feil på prime noen ganger.

11x238

vcore: 2.0

ram: 2.8

hk: 1.7

agp: Normal

Jeg må koble ut alt som heter cdrom, dvd,brenner, backup, scsi disker.

Jeg er qtec kabinett med 350 W PSU og den sug PIKK2k!!!! Vis jeg kjører Vcore opp noe mere enn 2.0 så synker 12V ned til 11.4 og da begynner ting å bli såpass ustabilt at jeg ikke turte annet enn å slå av maskina. Regner med at jeg skal klare 2.7 ghz, med 2.3 vcore. Men må få satt inn et nytt PSU først. Skal sette inn et PSU til slik at jeg kan kjøre et 400 W PSU som er dedikert til CPU og HK, noen som har erfaring med dette ??? Eller å bruke 2 PSU på HK samtidig !??

Lenke til kommentar

Hei!

Har nå bestilt meg en ny cpu av typen 2500+ :)

Jeg har som sagt _liten_ erfaring med cpu klokking ettersom jeg har hatt en palminio cpu:P

Jeg lurer derfor på.. jeg har et nforce2 basert hk hva har det å si forklokkingen? har jeg muligheten til høyklokking? hk av typen MSI k7N2G dual ddr nforce (kjører ikke dual nå) holder rammen?

Lenke til kommentar
Hei!

Har nå bestilt meg en ny cpu av typen 2500+ :)

Jeg har som sagt _liten_ erfaring med cpu klokking ettersom jeg har hatt en palminio cpu:P

Jeg lurer derfor på.. jeg har et nforce2 basert hk hva har det å si forklokkingen? har jeg muligheten til høyklokking? hk av typen MSI k7N2G dual ddr nforce (kjører ikke dual nå) holder rammen?

Hva mener du med forklokking og høyklokking ???

Lenke til kommentar
Fsb: 208

Mp: 12,5

Klokk: 1596 MHz

Vcore 1.888

ram divider står på 5/4  :evil:  takler ikke noe fsb. grrr. venter på ny ram

Stepping? kjøling? temp ?

2.6Ghz på under 1.9v er ganske pent.

Det hadde vært fint om alle kunne holde seg til malen, for da hadde alt blitt mye mer ruddig her på forumet. Det er lett som en plett.. copy paste malen, og fyll inn egene resultater.

Lenke til kommentar

Kjører min på 2,11ghz. Jeg får den max til 2,15mhz (stabil, med 195x11, får den også på 198x11 men ustabil). Jeg får ikke bootet opp i windows engang med 200x11. Det er akuratt som om harddisken ikke vil jobbe(lampa lyser/blinker ikke). Jeg har ikke kutta noen bro eller brukt wire trikset(enda). Jeg kommer ikke høyrere med høyere Vcore heller.

Men lurer på om det kan være rammen som stopper meg? Har trosalt 2x Twinmos Winbond PC-2700 :-?.

Lenke til kommentar

Heisann, har drevet å testet en liten halvtime å testet litt nå, å vil si den er ganske stabil nå(har bare testet litt Prime95 å litt sandra)

Men info'n først da serru;

FSB: 210

MP: 11.5

MHz: 2420

Vcore: 1.85 - 1.81 etter underklokking...

Stepping: AXDA2500KV4D 4162756270022 AQXDA 0323MPM

Kjøpt hvor: komplett.no

Bilder her

Noen som har peil på hvilke minnetimings som burde gå til dette med mine corsair twinx1024-3700 Platinum? Står på 3-4-4-8 for øyeblikket, virker ikke som om de vil gå på så mye bedre!?

Sorry dersom bildene går litt seint...

Lenke til kommentar

FSB: 200

MP: 10

klokk (Mhz) : 2000

Vcore: 1.75

Stepping: skal skjekke

Kjøpt hvor? : Komplett

54 grader

Men her stopper det..vel kun en gang kom jeg opp i 215x10 stabilt men da jeg reboota maskinen så peip den med gjevne melomrom (ca 4-5 sec..)noe som vet hva som er gale då? Abit NF-7..

Resatte HKet får å få fyr på den igjen..

En ting til da jeg satte 110 x 10 så etter rebot sa biosen 109 x10 Det forsatte fra 109 til 115 da den sa takk for seg.

TaZ

Har et gammel AOPEN 300W strømforsyning

12V gir bare 11.44v

Lenke til kommentar

Noen her som vet hvor lite som kan være på 12V railen før powersupply'n blir skadet? Min 520W supply ligger på 11.3 ca i windows, da er den koblet til hk, vapochill, 4 hd's å 2 cdromer.

Fra power har jeg 3 ledninger med tilkoblinger for hd å cdrom, bruker alle på den ene til hd's å 2 på den andre til cdromer. Tror dere det vil være bedre dersom jeg enten kobler den 1 hd'n over på samme stømkabel som cdrom's, eller kobler 1 eller 2 hd's over på den tredje ledningen som står tom, eller må jeg rett å slett sette meg opp en filserver på en annen maskin?

Lenke til kommentar
Bender"]Noen som har en link som viser hvordan man låser opp fsb på barton?

helst den varianten der man bruker et 9v batteri.

Er det forresten nødvendig å gjøre den modden for å oppnå høy fsb?

L12 modden er kun for de som har Abit NF7 v1.2 .. muligens andre hovedkort med samme også, men det har jeg ikke fått bekfeftet. Om du har NF7 v2.0 så må du ikke gjøre denne modden da dette kortet er motsatt.. alså det trenger 333bus cpu´er for å kjøre høy FSB.

Lenke til kommentar
Så med andre ord burde jeg heller ta en blyfant å tegne den på igjen? virker ikke som om jeg greier 2.6GHz stabilt  :(  Har 205 x 12.5 ganske stabilt nå på 1.95Vcore å vil nesten ikke gi mer iom at min +12 rail nå ligger under 11...

Om du ikke skal kjøre over 215-220 FSB så trenger du nok ikke å tegne den på igjen.

Jeg også er på 205*12.5 @ 1.95v med en AQXEA 0330UPMW som skal selges .. er prime og 3d stabil.

Lenke til kommentar

Orker ikke teste i 3dmark før i kveld, når jeg har fått satt i mitt nye radeon 9800NP.

Den ville forresten starte på litt over 2.6 men avsluttet med BSOD etter inlogging til windows... men har som sagt ikke testet over 1.95Vcore

Hvilke timings kjører du på ram da? Maskina mi vil ikke starte opp dersom jeg setter ram'en på bedre enn 3-4-4-8(Optimal) eller Agressive :-(

Anelse om hva som kan gjøre det?

Lenke til kommentar
Orker ikke teste i 3dmark før i kveld, når jeg har fått satt i mitt nye radeon 9800NP.

Den ville forresten starte på litt over 2.6 men avsluttet med BSOD etter inlogging til windows... men har som sagt ikke testet over 1.95Vcore

Hvilke timings kjører du på ram da? Maskina mi vil ikke starte opp dersom jeg setter ram'en på bedre enn 3-4-4-8(Optimal) eller Agressive :-(

Anelse om hva som kan gjøre det?

Har du ram som er ratet til CL3 ? Da har du sikkert ram som er egnet til P4, og ikke AMD.

Når jeg kjører 240+ så kjører jeg 2-2-2-"5 eller 11"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...