Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!

Anbefalte innlegg

Denne stepping er den god eller?

aqxda 0322 TPBW. batch 27488

Barton 2500+ kjøpt på mpx.

Mvh.

Lars Anders

Jeg har også en 0322TPBW, og den klokker ganske bra. Du har nok glemt et nummer i batchen din, for jeg tviler på at det finnes CPU´er med så høy batchnr. som 7488.. høyeste jeg har sett hitill er 14-1500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke umulig at du må øke vdd litt. vdimm kan du sette til max med en gang, for Geil liger høy spenning. Om du ligger på 60c så burde du ikke øke vcore mer. Siden det er nForce2 kort, så kan det hende at du må kutte den 3. L12 broen for å få kjørt høy FSB, men det er tvilsomt siden det er et ganske nytt kort.

Tempen ligger på 50 grader idle. Får bare bruke litt tid på å finne stabil fsb, og så prøve å øke mp.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke umulig at du må øke vdd litt.  vdimm kan du sette til max med en gang, for Geil liger høy spenning. Om du ligger på 60c så burde du ikke øke vcore mer. Siden det er nForce2 kort, så kan det hende at du må kutte den 3. L12 broen for å få kjørt høy FSB, men det er tvilsomt siden det er et ganske nytt kort.

Vel, det høyeste jeg kom var 366 fsb, litt skuffende, men sånn er det vel av og til. Økte vdimm til max på hk, 2.9 og prøvde også å øke vdd, men til ingen nytte. 366*11=2012 mhz :(

Lenke til kommentar

Det er nok ikke umulig at du må øke vdd litt.  vdimm kan du sette til max med en gang, for Geil liger høy spenning. Om du ligger på 60c så burde du ikke øke vcore mer. Siden det er nForce2 kort, så kan det hende at du må kutte den 3. L12 broen for å få kjørt høy FSB, men det er tvilsomt siden det er et ganske nytt kort.

Vel, det høyeste jeg kom var 366 fsb, litt skuffende, men sånn er det vel av og til. Økte vdimm til max på hk, 2.9 og prøvde også å øke vdd, men til ingen nytte. 366*11=2012 mhz :(

Da trenger nok CPU litt kirurgi. Jeg selv gjort dette på mine XP2500+´er, og det funket.

Lenke til kommentar

Har NF7-S 2.0. Får klokket til 2300 MHz med 1.85V stabilt, men på 2400 MHz med 1.9V får slo PCen seg av litt etter jeg startet PCmark.

På 2500 MHz med 1.95V slår den seg av under boot av windows. Temp er ikke over 50 grader.

Kan det være strømforsyningen som er problemet eller hva er det? Snakker altså ikke om at den låser seg, men at den slår seg av.

Lenke til kommentar

Da trenger nok CPU litt kirurgi. Jeg selv gjort dette på mine XP2500+´er, og det funket.

Ja, det ser sånn ut, men jeg er litt pyse når det gjelder å mekke på cpu'er :(

Jeg økte multiplieren fra 11 til 12 og den kjører helt stabilt på 2195 mhz. Ser kanskje muligheter til å øke multiplieren enda mer :)

Lenke til kommentar
Drev å klokka min litt i natt og... Hva er scoren deres i sisandra ??

fikk den opp på 2.21 ghz, med 1.7 på Vcore. Men det ejg ble overasket over... se temp!!! Dette herre er med BOXED kjøler altså!

http://home.no/xpsycho/klokking/Resultat1.JPG

omg!

ja, ? Omg på en god eller dårlig måte.. ? hehe..

Se, på temp da, jeg har kaldere prosessore ved 2.21 ghz enn ved 1833 mhz. Hva kan dette skyldes da ??

Lenke til kommentar

Jeg økte multiplieren fra 11 til 12 og den kjører helt stabilt på 2195 mhz. Ser kanskje muligheter til å øke multiplieren enda mer :)

Formann, jeg klarte å få maskinen opp å gå på nesten 2286 mhz med vcore på 1.85 (temp idle 50 grader), men enkelte programmer terminerer med feilmelding. Er det forsvarlig å øke vcore enda mer, eller sagt på en annen måte, er det vanlig å gå over 1.85 når man overklokker?

Lenke til kommentar

Formann, jeg klarte å få maskinen opp å gå på nesten 2286 mhz med vcore på 1.85 (temp idle 50 grader), men enkelte programmer terminerer med feilmelding. Er det forsvarlig å øke vcore enda mer, eller sagt på en annen måte, er det vanlig å gå over 1.85 når man overklokker?

Ja da.. etter jeg fikk vannkjøling så har jeg ikke vært under 2.0v en eneste dag :D Til vanlig så kjører jeg 2.08 i bios, som gir meg 2.0-2.01 reélt. Man trenger ikke bekjymre seg før man nærmer seg 2.15-2.2v synes jeg.

Lenke til kommentar
Feil avlesning av temp grunnet, bios eller lang vei mellom sensor og kjerne. Den tempen er fysisk umulig, m.m. du har vannkjøling.

Sett en temp. sensor helt ved siden av kjernen (øverst/ venstre) og mål med ett digitalt termometer så skal jeg vedde en vapo på at resultatet blir anderledes.

jeg har da en temp avleser ved kjernen alle abit Nf7 2.0 har vel det ??

Når jeg kjenner på kjøleribba så er jo den nesten kald... så virker jo som at tempen er riktig. Me har bestilt meg Aero 7+ nå.

Før jeg klokka datamaskinen min lå tempen på rundt 55 + grader med boxed kjøler og vifte. Det kan jo stemme, så hvorfor skal måleren bli helt vill vis jeg klokker ???

Men skal prøve det du sa.. kanskje det ble noe tull da jeg tok av ribba mi igår da.. for jeg tok den av for å prøve en annen ribbe.

Rart jeg ikke kjenner at ribba bli skikkelig varm egentlig.. ?!

Lenke til kommentar
Vet denne posten orginalt skulle være å poste klokken på barton cpu'ene våre men den har jo utviklet seg til en guide om hvordan skvise den mest mulig :-)

Så derfor spør jeg deg Formann,siden du må vel være den ledende eksperten på kombinasjonen 2500+ og Nf7,kunne du forklart fullt ut hva som bør settes av/på i BIOS?? du har allerede gitt meg gode tips men kunne tenkt meg hele oppsettet.

Grunnen er at jeg klarer 10x220 og den kjører stabilt i burn in tester men med engang jeg spiller i 10+minutter fryser hele systemet...

P.S har v.2.0 av Nf7-s

Da var guiden ferdig.. (tror jeg). Den kan finnes her: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=133443

Lenke til kommentar
Detta er kanskje litt offtopic, men forman hvor mye har du fått klokka skjermkortet ditt? er litt nysgjerrig har nettopp fått et c3d selv og softmodda det.

Max hastighet er 350/310 ... dette er med orginal kjøling, og uten artifacts.

Hvor kjøpte du kortet ditt? er det 256bits minne på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...