Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har psu'n så mye å si . jeg har en 250w chieftec psu.

får man klokket mere av å ha en god strømforsyning.

Om man skal kjøre høy vcore så kan det være kjekt med et skikkelig PSU, eller kan spenningene falle, og skape ustabilitet.

Feks. jeg har et 360w PSU med kun 17ampere på 12v railen, og NF7 korta trekke mesteparten av strømmen fra den. Om jeg prøver å kjøre 2.15+vcore så slutter nettverkskort og usb å fungere.

Lenke til kommentar
du er mannen formann . 2600mhz. jeg vil også ha det . de må komme hjem fra ferie snart di folka du snakka med. eller blir det ikke noe av :shrug:

Det var dig å klare 2,6Ghz ja, det skal jeg ikke nekte for. Problemet er at jo lenger jeg kommer med den, desto mer sugen blir jeg på en Vappo. :-?

Jeg regner med at det blir noe av.. sjansene er ganske gode, og jeg gir meg ikke så lett ;)

Nå er det bare en uke igjen av fellesferien, og da burde det skje noe ganske raskt.

Lenke til kommentar
:o 45c ossen super vannkjøling har du

Den er ikke noe super i det heletatt tror jeg.. når jeg skrudde opp blokken så var det ingen riller eller fordypninger i den for å øke overflaten. Jeg kan tenke meg at selve blokken er ganske kjipt i forhold til mye annet der ute. Radiatoren er en teit Hayden Giant sak som jeg har montert en 120mm og en 80mm på. Vanntemp akkurat nå er 30.6 og akkurat det er ikke så ille synes jeg. Det er tross alt ca. 27-28c i rommet.

Blokken var uansett altfor kjedlig på innsiden, så den tenkte jeg at jeg skulle frese litt i for å øke overflaten.

Lenke til kommentar
aah flott jeg skal også ha 2600mhz :roll: .

hva er tempen på den nå.

Akkurat nå så kjører jeg 2.5Ghz og temp ligger på 37c idle og 42c load, men når jeg kjørte 2.6 så hadde jeg 39c idle og 45c load.

37 idle ja, jeg kjørte 2535 mhz @ 98 varme grader (13x195) hehe.. med boxed kjøling!!! (Cpun funka aldri som den skulle etterpå), Men ettersom jeg kunne få til så lett 2.5 ghz må da den prosessoren hatt en helt optimal stepping ???! Bare satte opp multilpyer og FSB, vcore lå på 2.3 men da kutta sikringen på PSU da jeg brukte cdrom etc. hadde 2.5 ghz i 1 min under 3dmark03, kutta tvert under flytesten

Lenke til kommentar
aah flott jeg skal også ha 2600mhz :roll: .

hva er tempen på den nå.

Akkurat nå så kjører jeg 2.5Ghz og temp ligger på 37c idle og 42c load, men når jeg kjørte 2.6 så hadde jeg 39c idle og 45c load.

37 idle ja, jeg kjørte 2535 mhz @ 98 varme grader (13x195) hehe.. med boxed kjøling!!! (Cpun funka aldri som den skulle etterpå), Men ettersom jeg kunne få til så lett 2.5 ghz må da den prosessoren hatt en helt optimal stepping ???! Bare satte opp multilpyer og FSB, vcore lå på 2.3 men da kutta sikringen på PSU da jeg brukte cdrom etc. hadde 2.5 ghz i 1 min under 3dmark03, kutta tvert under flytesten

Tror nok ikke det har vært noen superstepping, for da skulle den klart mer på 2.3v . Om man er villig til å mate cpu med så høy spenning så tror jeg de fleste cpu´er klarer 2.4Ghz og ganske mange 2.5Ghz. Tror du burde ta det litt mer rolig nestegang :)

Lenke til kommentar

[

Tror nok ikke det har vært noen superstepping, for da skulle den klart mer på 2.3v . Om man er villig til å mate cpu med så høy spenning så tror jeg de fleste cpu´er klarer 2.4Ghz og ganske mange 2.5Ghz. Tror du burde ta det litt mer rolig nestegang :)

Jeg fikk aldri prøvd noe høyere da, kunne hende den kunne klart 2.6 ghz, men som sagt så rakk jeg ikke å gjøre noen ting, før HK varslet om 90 grader, (Hadde glemt å kjøre ned warning min. tempen), slik at da jeg åpnet winbound hardware doctor stod det 98 grader, og da bare slo pc`en seg av. Jeg er temmelig sikker på at jeg hadde klart å holde cpun på rundt 50-60 grader med en bedre kjøler enn BOXED tingen. Prøvde å restart Pcn etterpå, men da hadde nok prosessoren fått hard medfart, fikk startet den, men den vistes bare som 1 ghz. Uansett hvordan jeg skrudde på den så fikk jeg ikke opp farta på den. Men fikk som sagt ny av komplett :D

Lenke til kommentar

Har du prøvd å kjøre litt lavere FSB og heller sette opp MP ?

Nei, jeg har ikke det enda. Forman, hvor høy vcore vil du si er forsvarlig å bruke? Er det greit så lenge temp ligger f.eks 60 grader?

Går og ut i fra at jeg ikke skal behøve å øke vdd og vdimm siden hovedkort og ram skal takle 200 fsb og 433 mhz...?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å kjøre litt lavere FSB og heller sette opp MP ?

Nei, jeg har ikke det enda. Forman, hvor høy vcore vil du si er forsvarlig å bruke? Er det greit så lenge temp ligger f.eks 60 grader?

Går og ut i fra at jeg ikke skal behøve å øke vdd og vdimm siden hovedkort og ram skal takle 200 fsb og 433 mhz...?

Det er nok ikke umulig at du må øke vdd litt. vdimm kan du sette til max med en gang, for Geil liger høy spenning. Om du ligger på 60c så burde du ikke øke vcore mer. Siden det er nForce2 kort, så kan det hende at du må kutte den 3. L12 broen for å få kjørt høy FSB, men det er tvilsomt siden det er et ganske nytt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...