Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oppdatering,jeg klarte ikke å la være :) 223*11*2.15,virker forsatt stabil med pc mark,jada nisse :smile: olm det skal jeg kjøre prime når jeg får tid :lol:

 

Vifta er en 80mm delta 8000 rpm,montert på en swifttec MCX462+Artic silver= :evil:

:o 8000rpm . min er på 5700rpm jeg tror det er den raskeste av dem.

Lenke til kommentar

Jeg kutta nettopp den tredje l12 bro dritten og det gikk bra på begge cpune jeg gjorde det på (2600xp og 2500xp) som det stod på siden burdte man være veldig forsiktig siden kablene ligger rett under overflaten og bare kutte noen få ganger veldig forsiktig og slette cmos på hovedkortet og starte pcn og viss cpun står lavere en det den er feks 100 fsb x dflt multiplier(stod 1100 mhz hos meg) har du klart det og kan legge kniven til siden og puste lettet ut

 

PS. TROR DET ER VELDIG LETT Å TA FEIL AV L5 OG L12 BRUA SIDEN L12 NESTEN STÅR OVER L5 BRUA!!!! VIKTIG! (sorry for caps men dette er viktig må jo ta det som et selv følge at folk er vimsete sånn som meg :) )

 

*starte maskinen på nytt å knuse alle oc rekorder :D*

Lenke til kommentar
Jeg kutta nettopp den tredje l12 bro dritten og det gikk bra på begge cpune jeg gjorde det på (2600xp og 2500xp) som det stod på siden burdte man være veldig forsiktig siden kablene ligger rett under overflaten og bare kutte noen få ganger veldig forsiktig og resete cmos på hovedkortet og starte pcn og viss cpun står lavere en det den er feks 100 fsb x dflt multiplier(stod 1100 mhz hos meg) har du klart det og kan legge kniven til siden og puste lettet ut

 

PS. TROR DET ER VELDIG LETT Å TA FEIL AV L5 OG L12 BRUA SIDEN L12 NESTEN STÅR OVER L5 BRUA!!!! VIKTIG! (sorry for caps men dette er viktig må jo ta det som et selv følge at folk er vimsete sånn som meg :) )

 

*starte maskinen på nytt å knuse alle oc rekorder :D*

 

edit: slette cmos resete cmos *host host* stygg skrivefeil hehe atpåtill klarte jeg jo å trykke quote i stedet for edit *suker oppgitt over segselv*

Lenke til kommentar
oppdatering,jeg klarte ikke å la være :) 223*11*2.15,virker forsatt stabil med pc mark,jada nisse :smile: olm det skal jeg kjøre prime når jeg får tid :lol:

 

Vifta er en 80mm delta 8000 rpm,montert på en swifttec MCX462+Artic silver= :evil:

:o 8000rpm . min er på 5700rpm jeg tror det er den raskeste av dem.

 

Jeg har ikke sjekket rpm,men leste et sted at det var det den sveiv på :wink: Høres sånn ut da :lol:

 

edit:nå har jeg sjekket,og du hadde helt rett :oops:

 

nå kjører jeg 223 fsb,men her er det helt slutt,rammen min går på full volt,og er 400 Mhz orginalt,nå er den på 444 mhz,kan det være denne som hindrer meg i å klokke fsb videre?Kan rammen klokkes eksternt,eller må den klokkes automatisk i lag med cpu?

Lenke til kommentar

har ikke begynt klokkingen enda, men har et nybegynner spørsmål.

 

Kjøpte noname brikker 2x512 den ene er M-Tec og den andre er Winbond.

Begge heter TwinMos til fornavn. Skal bare bruke en av dem så spm er om det er ordentlig winbond?

 

det er 2700 ram.

 

(btw så har jeg barton 2800@2080MHz altså uklokket foreløpig)

Lenke til kommentar
har ikke begynt klokkingen enda, men har et nybegynner spørsmål.

 

Kjøpte noname brikker 2x512 den ene er M-Tec og den andre er Winbond.

Begge heter TwinMos til fornavn. Skal bare bruke en av dem så spm er om det er ordentlig winbond?

 

det er 2700 ram.

 

(btw så har jeg barton 2800@2080MHz altså uklokket foreløpig)

 

Det er ekte winbond, men det er helt sikkert en brikke som ikke har klart kvalitetskravene til Twinmos, og den blir derfor solgt som NoName.

 

Hva står det på selve ram chipene?

Lenke til kommentar
Må komme tilbake til det. Kan ikke reboote før om 1 times tid :)

Takker for lynkjapt svar Formann. Litt skryt kan du også få. Har enda ikke sett en useriøs post fra deg. Glimrende. Du skulle hatt premie :)

 

Keep it up !

 

Der forsvant premien :lol:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=131046

 

Den gjorde vist det.. men det var verdt det. Jeg klarte bare ikke å la vær å lage et litet poeng av det. Så fort personen svarte igjen så gav jeg han en seriøs forklaring tho..

Lenke til kommentar

hmm....

 

Noen som har opplevd at prosessoren ikke har funket etter en L3 kutt, men greid å få den til å funke etter at et eller annet er gjort (hva?) ?

 

Jeg kuttet en xp1800+, og dette gikk strålende. Men etter kuttet på min xp2500+ cpu (med batchnr. 0014..........), ville den ikke poste.. Tviler på at jeg har kuttet for dypt... men men...

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Hvordan får du så høy multiplier?Kuttet broene?

 

Jeg har switcher på HK som tillater meg å stille MP mellom 5X og 18X, uten at jeg har moddet CPU noe i det hele tatt.

 

Litt tungvindt, å måtte stille på disse(kan ikke endre MP i BIOS), men det er jo veldig greit å ha så mange å velge mellom :D

Svitcher,mener du jumpere du kan stille opp eller ned?

 

Jepp. Jumpere på HK.

Lenke til kommentar
hmm....

 

Noen som har opplevd at prosessoren ikke har funket etter en L3 kutt, men greid å få den til å funke etter at et eller annet er gjort (hva?) ?

 

Jeg kuttet en xp1800+, og dette gikk strålende. Men etter kuttet på min xp2500+ cpu (med batchnr. 0014..........), ville den ikke poste.. Tviler på at jeg har kuttet for dypt... men men...

 

Takker for svar.

 

er det dette fenomenet som også er kjent som uflax? :lol:

 

batch på 0014 er jo bare helt vidundelig! if it aint broke, dont fix it!

føkka en veldig brille fin cpu der..

Lenke til kommentar
hmm....

 

Noen som har opplevd at prosessoren ikke har funket etter en L3 kutt, men greid å få den til å funke etter at et eller annet er gjort (hva?) ?

 

Jeg kuttet en xp1800+, og dette gikk strålende. Men etter kuttet på min xp2500+ cpu (med batchnr. 0014..........), ville den ikke poste.. Tviler på at jeg har kuttet for dypt... men men...

 

Takker for svar.

 

Jeg tror faktisk ikke jeg har ødelagt den... (i hvert fall vil jeg ikke tro det!). Det er ikke det at jeg må modde prosessoren til en høyere volt som default volt da? For nå vil jo prosessoren velge en default multiplier på 13-22.5*166... Noen som foresten vet hvilken multiplier den velger default når slik modding blir gjort? F.eks. på 1800+`en valgte den 19... men den var jo ikke noe problem å boote først da...

Eller er det en sikker hastighet samme hva som blir bootet opp på?

Hvis den booter automatisk 166*13@1,65vcore, hadde det vært lurt å prøve å kutte tredje (riktig?) L12? Da blir det 133*[email protected]...

 

Formann kan sikkert komme med noen vise ord.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...