Gå til innhold

Post XP2500 barton klokken din her!

Anbefalte innlegg

Da er det Vcoren og chipsetvolten som gjenstår igjen.

Har oppdaget at Barton krever mye volt når du kommer over

2200-2300, kjører selv nå 11.5*200 med 1.85 i bios/1.81 AIDA32

12*200 går på 1.95vbios/1.91 AIDA32

12*210 går på 2.0v men da blir det hett, har bare IGLOO 2500

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe :D QXL ja.

Næææh.. denne cpu'en skal sodomeres til den ikke kan gå oppreist en gang, er ikke ferdig med den ennå. Fine dype knivmerker har den også fått. Dette blir vel min nest siste socket-A prosessor. 2500+ som max klarer 3000+ holder en stund ennå, relativt sett.

Først må 4200 kortet skiftes ut uansett, før jeg kan få noe stort hopp i ytelse på spill, som PC'n primært brukes til.

Lenke til kommentar
Nope, testa 200x11 (2200 i stedet for 2100) nå på 1.85v med slappe timings, kom ikke til XP en gang, korrupte filer.

Skjønner ikke hvor dere finner de hissige 2500+'ene! Kjøpte 3 stk fra komplett for et par mnd siden, alle klokka like dritt.

Den jeg kjører akkurat nå har jeg kjøpt på PS data. Den har ikke så bra batchnummer (0326), men den klokker greit fordet. Om de har samme steppingen inne, men med lavt batchnummer så tror jeg den kan klokke veldig bra.

Tenkte jeg skulle sende en mail å høre med dem.. så jeg kan si ifra så fort jeg hører noe.

Lenke til kommentar

PcMark2002

Cpu 7122

Mem 6338

Hdd 1058

Hva får du i pcmark ? du har jo en god del mere mhz en meg .

Har nå kjørt noen tester:

2425Mhz 220*11

CPU: 7525

Mem: 6960

HDD: 555

2521Mhz 219*11.5

CPU: 7795

Mem: 7017

HDD: 552

Imponerende :) Håper jeg er like heldig med cpu'en jeg har bestillt.

Lenke til kommentar

:woot: kan noen forklare litt bedre om den siste l3 brua som kan kuttes på amd barton 2500+""! har gjort d men d funka dårlig cpu`n ville ikke starte før jg slo i sammen l3 brua igjen pleas need some help here!!!

(ps gjorde d me 12 v batteri så mye skade kan ikke ha skjedd) :D

1. når den siste l3 brua er kutta kan man bare bruke 13 mp og 22 mp???

2. hvor mye volt må jg ca bruke for at den skal funkje normalt nå l3 brua er kutta??

3.noen andre som har gjort d og fått samme problem som mg at cpu`n ikke vil starte??

håper og få svar på d her fort som mulig!!! :evil:

Lenke til kommentar
:woot: kan noen forklare litt bedre om den siste l3 brua som kan kuttes på amd barton 2500+""! har gjort d men d funka dårlig cpu`n ville ikke starte før jg slo i sammen l3 brua igjen pleas need some help here!!!

(ps gjorde d me 12 v batteri så mye skade kan ikke ha skjedd) :D

1. når den siste l3 brua er kutta kan man bare bruke 13 mp og 22 mp???

2. hvor mye volt må jg ca bruke for at den skal funkje normalt nå l3 brua er kutta??

3.noen andre som har gjort d og fått samme problem som mg at cpu`n ikke vil starte??

håper og få svar på d her fort som mulig!!! :evil:

1.Om man har HK som bruker 4bits FID så er det kun 13-22 som skal funke.

2. Man skal ikke trenge noe høyere vcore for når dette er gjort, bortsett fra det man trenger pga hastigheten da.

3. Jeg har gjort det med alle mine XP2500+´er.. og har ikke fått noen problemer av den grun.

Lenke til kommentar

fikk min xp2500+ i går sammen med asus a7n8x deluxe. klinte på arctic silver 3, satte det sammen og klokka. ligger på fsb 200, multiplier 11, altså 2,2ghz. dette er med thermaltake volcano 11 og 3 vanlige EKL kabinettvifter (ikke papst). cpu temp er ~37 grader C (i asus probe og bios)

edit:

ok.. nå kjører jeg på 2243mhz ifølge WCPUID med en fsb på 195mhz, multiplier 11.5. cpu temp ligger på ca. 38 grader C.

poenget er at jeg prøvde på 200fsb * 11.5 multiplier, og pc'n startet men ville ikke loade windows 2000 (den hang, fikk fram 4 loading-streker).

betyr det at jeg må øke vcore (står på default, 1.65v) for å komme høyere, eller er dette max for min cpu? AQXDA stepping eller slikt.

takk!

Lenke til kommentar
nå er jeg pissed off :evil: min cpu greier ikke 2400mhz på 2v engang

batch nr 1118 :lol: jeg må bare få kastet den.

bestiller ny snart. hmm kan jeg bruke angre rett.

Uff da.. batchnummer på over 1000 kan umulig være bra. Hvilke bokstaver har du bak uke-nummeret ?

Mistenker at på barton så har den tredje bokstaven etter uken MYE å si for hvordan de klokker..

Lenke til kommentar
Har fått en xp 2500 fra komplett i dag med følgende stepping :

AQXEA 0324 TPLW

Er dette en "god" stepping??

Ok da har jeg den oppe......Klarte 11.5@200 med standard vcore,temp er på 46 grader da......har ikke brukt noe kjølepasta utenom det som var på kjøleribba fra før.

Men ellers må vel dette være bra greier??

Lenke til kommentar
Har fått en xp 2500 fra komplett i dag med følgende stepping :

AQXEA 0324 TPLW

Er dette en "god" stepping??

Ok da har jeg den oppe......Klarte 11.5@200 med standard vcore,temp er på 46 grader da......har ikke brukt noe kjølepasta utenom det som var på kjøleribba fra før.

Men ellers må vel dette være bra greier??

Jada ! det er bra, du klarer 12*200 hvis du setter vcoren til 1.8-1.85

Lenke til kommentar

jeg fikk min pc på lørdag har begynt så smått å overklokke jeg har abit nf7 (eller no) rev 2.0 og xp 2500+ overklokket til 2500mhz ved 2v... den gikk opp til 2200 uten øking av vcore.... akkurat nå har jeg waterchill.... skal få den opp i 2600mhz :evil: problemet mitt er at jeg nå sitter i et rom med gjennomsnittstemp på 30c som ikke er spesielt gunstig for oc...... temp ligger på 55C :roll: når den kjørte på 2500mhz

Lenke til kommentar
jeg fikk min pc på lørdag har begynt så smått å overklokke jeg har abit nf7 (eller no) rev 2.0 og xp 2500+ overklokket til 2500mhz ved 2v... den gikk opp til 2200 uten øking av vcore.... akkurat nå har jeg waterchill.... skal få den opp i 2600mhz  :evil:  problemet mitt er at jeg nå sitter i et rom med gjennomsnittstemp på 30c som ikke er spesielt gunstig for oc...... temp ligger på 55C  :roll: når den kjørte på 2500mhz

Stepping??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...